Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان با تشکر از همراهی مردم استان در رعایت مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: مردم نقش و محور اصلی را در به نتیجه رسیدن مصوبات ستاد استانی در کنترل بیماری کرونا دارند.

محمدجواد فدائی در گفت‌وگو با برنا با تقدیر از تلاش و ایثارگری جامعه پزشکی و کادر درمانی استان کرمان در تشخیص و درمان بیماری کرونا تصریح کرد: همه باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی درارتباط با دیگران، در خانه ماندن، حذف برنامه‌های نوروزی و عمل به توصیه های پزشکی تلاش‌های کادر درمانی استان را ارج نهاده و زحمت آنها را کمتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان گفت: همه تلاش ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان، صیانت و حفاظت از سلامتی مردم است و اعمال محدودیت‌هایی مانند تعطیلی اصناف و بازار، دورکاری کارمندان، توصیه اکید به در خانه ماندن، کاهش تردد و سفر نکردن، کنترل ورودی‌های استان و تعطیلی اجتماعات در این راستا انجام می‌شود.

دکتر فدائی با توجه به توصیه‌های قبلی مبنی بر عدم پذیرش مهمان نوروزی در استان خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی استان کرمان نمی‌تواند پذیرای مسافران باشد و به همه مسافران توصیه داریم تا سفر خود را مدیریت کرده و برای برگشت به شهر خود هر چه سریعتر برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در کرمان با اشاره به فراهم‌سازی امکانات لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری بار دیگر از مردم خواست تا توصیه‌های بهداشتی و پزشکی را جدی بگیرند. دکتر فدائی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز استان تامین شده است و شهروندان هیچ‌گونه نگرانی از بابت تامین کالاهای مورد نیاز خود نداشته باشند.

استاندار کرمان از نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها، هلال‌احمر، اتحادیه‌های صنفی و تشکل‌های مردم نهاد و سایر دستگاه‌های اجرایی که با این ستاد همکاری می‌کنند تقدیر کرد و از آنها خواست با انسجام و هماهنگی کامل فعالیت خود را در مسیر مدیریت بیماری کرونا و سرعت بهبودی و افزایش مشارکت عمومی تداوم دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در ایران کرونا در کرمان مدیریت بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبله یک تهید برای جهان؟

بر اساس داده‌های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گزارش ایسنا، به گفته متخصصان، واکسن‌ها و دارو‌های آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری‌هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • آغاز بارش‌های باران در استان کرمان
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران رفسنجان برای بارش‌های پیش‌ رو/ مردم به مناطق کوهستانی نروند
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر