Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@21:03:06 GMT

تأثیر کرونا بر مصرف اینترنت دنیا

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۷۲۶۴

تأثیر کرونا بر مصرف اینترنت دنیا

به گزارش مدیوم، آماری که توسط مؤسسه KASPR Datahaus منتشر شده، حاکیست ایران در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ مارس و در مقایسه میزان مصرف اینترنت با بازه زمانی ۱۲ تا ۱۴ فوریه از نظر فشار وارده بر زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی برای مصرف داده رتبه اول را در جهان کسب کرده است و کشورهایی مانند مالزی، اکوادور و کلمبیا رتبه‌های بعدی را کسب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، البته این فشار در کشورهای دیگری مانند ایتالیا، اسپانیا، سوئد، مالزی نیز قابل توجه بوده و همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعمال سیاست‌های قرنطینه و خانه نشینی میزان مصرف اینترنت افزایش می‌یابد.

بخش عمده این فشار بر اینترنت ناشی از استفاده از فضای مجازی برای مشاهده فیلم و سریال و استفاده از خدمات پخش ویدئوی آنلاین است.

کاربران از سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، آمازون و یوتیوب برای مشاهده برنامه‌های مختلف استفاده کرده‌اند. همچنین اجرای بازی‌های ویدئویی تعاملی و برگزاری گسترده ویدئو کنفرانس نیز موجب مصرف قابل توجه پهنای باند می‌شود.

بر طبق این گزارش بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تحت وب و حتی دولت‌ها برای مدیریت مصرف بی سابقه اینترنت در جهان مجبور به اعمال برخی محدودیت‌ها یا کاهش کیفیت خدمات ارائه شده گردیده‌اند.

در میان استان‌های مختلف ایران و بر اساس آمار روز ۲۴ مارس، بیشترین میزان افزایش فشار مصرف اینترنت مربوط به استان ایلام است و بعد از این استان، استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم، خراسان شمال، کهکیلویه و بویراحمد، قزوین، لرستان، کردستان، فارس، اردبیل، گلستان، کرمانشاه، مرکزی، یزد، زنجان، بوشهر، سمنان، هرمزگان، همدان، خراسان رضوی و خوزستان رتبه‌های بعدی را کسب کرده‌اند. کمترین میزان افزایش فشار مصرف اینترنت هم مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، مازندران و گیلان و در نهایت کرمان است که کمترین میزان افزایش مصرف اینترنت را بعد از شیوع ویروس کرونا به خود اختصاص داده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت مصرف اینترنت ویروس کرونا تاثیر اقتصادی کرونا مصرف اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عیسی زارع پور، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌های امسال تلاش برای منظومه سازی است تا بتوانیم ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی متعددی را به شکل منظومه در فضای کشور داشته باشیم.

وی در ادامه از جمله کار‌های مشترک وزارت ارتباطات و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته را هوشمندسازی خدمات دانست و افزود: پارسال پنجره واحد خدمات دانشگاه‌ها فعال شد که ۲۶۰ دانشگاه به آن متصل شدند و این کار در ارزیابی اتحادیه جهانی مخابرات منتخب شد که مایه افتخار است.

زارع پور با اشاره به اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در سال قبل نیز مورد قدردانی قرار گرفته بود، افزود: امسال مسیر هوشمندسازی خدمات دولت را دنبال می‌کنیم و سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه شد که ۱۲ درصد از آن بصورت هوشمند درآمد و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

وزیر ارتباطات در مورد تعهد اپراتور‌های ارتباطی برای افزایش کیفیت اینترنت خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی را برای افزایش سرعت اینترنتِ اپراتور‌ها مشخص کرده‌ایم که براساس آن شاخص‌ها، اپراتور‌ها باید سرعت اینترنت را افزایش دهند و به اهداف مشخص‌شده برسند.

وی با بیان اینکه روز گذشته نتایجی از مراجع جهانی منتشر شد که نشان می‌داد نسبت به سه ماه قبل حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد سرعت اینترنت کشور افزایش پیدا کرده است، افزود: این روند ادامه دارد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته ان شاءالله امسال نسبت به سال قبل سرعت اینترنت همراه تا ۵۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

آقای زارع پور اظهار کرد: پیش خوانی طراحی شده که مردم بتوانند به‌صورت شفاف گزارش‌های ماهانه میانگین سرعت اینترنت را دریافت کنند.

در ادامه وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تولید گوشی با وزارت صمت است، گفت: برای تولید گوشی ایرانی یک برنامه‌ای را با همکارانمان در وزارت صمت دنبال می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • (ویدئو) وعده تازه وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت