Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@21:41:17 GMT

جهانپور: نگرانی برای هانتاویروس نداریم

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۷۶۴۵

جهانپور: نگرانی برای هانتاویروس نداریم

خبرگزاری تسنیم: کیانوش جهانپور در گفت‌وگوی ویدئویی با خبرنگاران درباره پزشکان بدون مرز اظهار کرد: چیزی به نام اخراج پزشکان بدون مرز نداریم؛ سازمان پزشکان بدون مرز یک گروه است که پزشک مراقبت‌های ویژه به همراه یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۴۸ تخت بیمارستانی را به ایران ارسال کردند؛ ضمن تشکر و قابل تقدیر دانستن این موضوع از این سازمان، محل و نوع ارائه خدمتی که از سوی این سازمان انتخاب شده بود ارتباطی به نیاز‌های واقعی ما در این مقطع در اصفهان نداشت، زیرا چندین برابر این امکانات در اصفهان وجود دارد و این ما هستیم که به عنوان یک میزبان نیاز‌های واقعی خود را بهتر می‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر از این امکانات بشود در جایی استفاده کرد برای اتباع خارجی در کنار سایر امکاناتی که خودمان فراهم کرده ایم در استان‌هایی است که اتباع خارجی بیشتر در آنجا ساکن هستند، اما در زمینه بیماران کشور به چنین کمکی نیاز نداریم. در کنار امکاناتی که وزارت بهداشت برای خدمات رسانی به اتباع خارجی فراهم کرده است، گروه «پزشکان بدون مرز» هم می‌توانند به اتباع خارجی ساکن ایران در شرق کشور خدمت رسانی کنند.

وی افزود: هیچ‌کس هم اخراج نشده است و این افراد با ویزا وارد کشور شدند و اخراج بی معنی است. مطلبی که آقای پمپئو گفتند مانند سایر مطالبی که قبلا می‌گفتند کذب است و اقدامی است برای لاپوشانی اقدامات ضدانسانی در ماه‌های اخیر از سوی دولت آمریکا که علیه بیماران و مردم ایرانی صورت گرفته است.

مطالعات کرونایی بررسی می‌شوند

جهانپور با بیان اینکه گزارش مطالعات و بررسی‌ها برای درمان کرونا در کشور ارزیابی خواهند شد، تصریح کرد: اگر این مطالعات مورد تأیید کمیته‌های علمی قرار بگیرد و هزینه اثربخشی لازم را برای درمان کرونا داشته باشد در پروتکل‌هایی که برای درمان بیماران کرونایی است قرار خواهد گرفت؛ ضمن احترام به تمام تلاش‌های صورت گرفته از سوی محققین کشور هیچ یک از مطالعات انجام شده را به طور قطعی نمی‌توانیم برای درمان کرونا اعلام کنیم، ولی با این حال نتایج ارزشمندی از این بررسی‌ها به دست ما رسیده است.

نگرانی برای هانتاویروس نداریم

وی در خصوص هانتاویروس تشریح کرد: هانتاویروس جدید نیست و از بیماری‌های مشترک انسان و حیوانات و جوندگان است که قبلاً هم گزارش شده است. در حال حاضر گزارشی از اپیدمی آن نه در چین و نه در کشور‌های دیگر نداریم و هشدار‌ها در سطح هشدار‌های گذشته است و موضوع جدیدی اتفاق نیفتاده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت هانتاویروس پمپئو پزشکان بدون مرز پزشکان بدون مرز اتباع خارجی برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزشی کوتاه مدت جریان شناسی با موضوع «جریان‌های دین‌گریز ایران» به همت پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار می‌شود.

این دوره با حضور حجت الاسلام مصطفی اسکندری برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان در این دوره گواهی دریافت خواهند کرد.

زمان برگزاری این دوره طی ۱۲ جلسه در روزهای چهارشنبه شش هفته متوالی برگزار می‌شود.

محل برگزاری قم، بلوار ۱۵ خرداد، نبش کوچه ۴، پژوهشگاه مطالعات تقریبی است.

کد خبر 6087246 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم