Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد فدایی روز پنجشنبه در نشست فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان که به صورت ویدئو کنفارسی با فرمانداران انجام شد ، با اشاره به سفر وزیر ارتباطات به استان کرمان گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن سفر قول مساعد دادند که ۹۵ درصد راه‌های اصلی و فرعی استان را تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار می دهد و اکنون نزدیک به یک سال است که از این مصوبه گذشته  و این قول محقق نشده و مسئولان اعلام کنند که کدام یک از مصوبات آن جلسه اجرایی شده است؟

فدایی افزود :  ۳۰ روستا در جنوب استان کرمان به دلیل صعب العبور بودن منطقه، متاسفانه تاکنون بخوبی امدادرسانی نشده  که  طی امروز و فردا، مشکلات امدادرسانی حل و در کمترین زمان ممکن خدمات رسانی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به ریزش یک واحد مسکونی و جان باختن یک دختر ۱۸ ساله در رودبار جنوب در اثر این حادثه خطاب به مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: چادرهای اسکان اضطراری و موقت فقط مربوط به آن ها که خانه شان تخریب شده است نیست و بررسی های لازم در خصوص بناهایی که به دلیل بارندگی ممکن است تخریب شوند و استثنائات دیگر توجه داشته و چادر در اختیار آن ها قرار گیرد تا تلفات جانی اینچنینی در بر نداشته باشیم. فدایی تاکید کرد :انتظار داریم جمعیت هلال احمر به موارد استثنایی براساس کارهای کارشناسی، چادر دهد تا شاهد حوادث تلخی اینچنینی  ناشیم.

وی در ادامه از جمعیت هلال احمر استان کرمان خواست: بسته‌های حمایتی یک ماهه(اقلام زیستی) را در میان ۱۴۵ روستای آسیب دیده از سیل سوم فروردین ماه در جنوب استان طی یک هفته آینده توزیع کند.

استاندار کرمان تصریح کرد: فرمانداران حق ندارند از امکانات مورد نیاز دستگاه ها در جای دیگر استفاده کنند و نباید به دستگاه ها و اقداماتی که باعث خسارت هر چه بیشتر می شوند اجازه کمک رسانی داده شود چرا که سلامت مردم چیزی نیست که ما با کسی در مورد آن تعارف داشته باشیم.

وی همچنین افزود: دستگاه ها و نهادهای متولی باید اقدامات پیشگیرانه لازم را در زمان وقوع سیل برای مصون سازی مناطق جنوبی و شرقی استان در برابر سیل انجام دهند تا در هر بارش شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

فرماندار رودبار جنوب در این جلسه اعلام کرد: ۱۱۵ روستای درگیر سیلاب در شهرستان رودبار جنوب، توسط جمعیت‌ هلال‌احمر تحت پوشش قرار گرفته و کمک‌های امدادی اولیه در این مناطق دریافت شده است.

محمود قانعی افزود: حدود ۳۰ روستای این شهرستان در حوزه کوهستانی قرار دارند که به دلیل صعب العبور بودن و عدم دسترسی به این مناطق، کار امداد رسانی به آنها همچنان باقی‌مانده است که باید هر چه سریع تر مسیرهای این محدوده بازگشایی شود تا بتوانیم اقلام زیستی را در این روستاها توزیع کنیم.

فرماندار شهرستان ریگان نیز در این جلسه درباره وضعیت مناطق سیل زده این شهرستان نیز گفت: ۸۰ روستای شهرستان ریگان درگیر سیل اخیر در استان کرمان شدن که متاسفانه خسارات زیادی به این روستاها وارد شده است.

امین باقری با توجه به اینکه تمامی برق روستاها به جز یک روستا در شهرستان ریگان وصل شده است گفت: دو هزار خانوار نیاز به امدادرسانی دارند که ۱۵۰۰ خانوار در روستای «ده رضا» هستند  و مابقی این خانوارها در مناطق عشایری شهرستان ریگان می باشند که با پیش بینی های انجام شده بسته های حمایتی ۷۲ ساعته تا آخر وقت امروز در میان این خانواده ها توزیع می شود.

مهدی شهسواری فرماندار شهرستان قلعه گنج نیز گفت: ۱۵۰ خانوار شهرستان قلعه گنج نیاز به امداد اولیه و ۴۹ چادر نیاز که تا این لحظه توانسته ایم به حدود ۵۰ خانوار پوشش لازم را بدهیم و ۱۰۰ خانوار دیگر هنوز امدادرسانی نشده است ضمن اینکه هیچ چادری نیز در این منطقه توزیع نشده است .

برچسب‌ها کرمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سیل پروندهٔ خبری خسارت سیل بهاری در نیمه جنوبی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سیل کرمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سیل شهرستان ریگان استان کرمان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع راه ارتباطی کلواری فلارد پس از باران شدید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آبادی کلواری در شهرستان لردگان و بخش فلارد استان چهارمحال وبختیارئ واقع است. این روستا، مرکز دهستان فلارد است. به‌دنبال بارش شدید باران دو روز گذشته در این منطقه بخش‌هایی از راههای ارتباطی تخریب شده است. شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از مشکلات اهالی این منطقه برای رفت و آمد با خودرو گفت و درخواست رسیدگی مسئولان به این موضوع را دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

در بارش سنگین باران روزهای گذشته محل عبور ومرور ماشین درکلواری شهرستان فلارد دچار مشکل شده وبرای عبور مردم مشکلاتی بوجود آمده وهیچگونه رسیدگی نشده است ازمسئولین درخواست رسیدگی داریم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد
  • تخریب راههای ارتباطی روستای بولان دماوند بر اثر سیل
  • اطلاعیه قطعی برق
  • قطع راه ارتباطی کلواری فلارد پس از باران شدید
  • سهم تجاری بابل در کریدور شمال-جنوب مشخص شود
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات
  • اختلال ارتباطی در مناطق سیلابی جنوب کشور برطرف شد
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد