Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ایده دبیرکل سازمان ملل متحد در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستان بیانیه‌ای صادر کرد. ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمهوری اسلامی ایران خود را با ایده نیک جناب آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در اعلام آتش بس جهانی در همه جنگها و پرداختن به مبارزه با ویروس کورونا که بی رحمانه تمام انسانها را بدون توجه به نژاد، جنس، سن، قوم و مذهب مورد حمله قرار داده است، شریک می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که جمهوری اسلامی ایران  به دلیل همسایگی با افغانستان و حضور میلیونها مهاجر افغانستانی در ایران از چهل سال پیش تا کنون با شرایط حاضر افغانستان بیشترین شناخت را دارد از اجرایی شدن ایده دبیرکل در برقراری آتش بس سراسری در افغانستان به کاملا حمایت نموده و از تمام گروه‌های مسلح در این کشور می خواهد با تصمیم شجاعانه خود در قبول آتش بس سراسری در افغانستان و ایجاد محیطی امن برای مبارزه با ویروس کورونا فصل نوینی را در تاریخ افغانستان بگشایند.

جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد می خواهد  نیک اندیشی خود در برقراری آتش بس را با ابتکاری خاص در پیدا کردن پایه و اساسی محکم برای گفتگوهای بین الافغانی و حل مسایل سیاسی موجود در افغانستان تکمیل نماید.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مشارکت در طرح های سیاسی که به ابتکار سازمان ملل متحد برای حل مسایل افغانستان پس از اجرایی شدن آتش بس سراسری پیشنهاد خواهد شد، اعلام می دارد.

واکنش وزارت امور خارجه ایران به حمله تروریستی در کابلواکنش کابل به بیانیه وزارت خارجه ایرانپارلمان افغانستان: قطع کمک‌های آمریکا مغایر توافقنامه کابل-واشنگتن است

 

انتهای پیام/

R36447/P/S8,95,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت خارجه اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت خارجه اخبار افغانستان طالبان وزارت خارجه اخبار افغانستان طالبان جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد دبیرکل سازمان اجرایی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند

نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان که به دهلی نو سفر کرده، در دیدار با وزیر امورخارجه هند، در مورد اهمیت همکاری منطقه‌‌ای و بین‌المللی برای رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان گفت‌وگو‌ کرده است.

یوناما امروز پنج شنبه (31 حمل) با انتشار این خبر در شبکه ایکس نوشته است رزا اوتنبایوا، رئیس یوناما و نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان در دیدار با سوبرامانیام جی‌شنکر، وزیر امورخارجه‌ هند، از حمایت بشردوستانه حیاتی و دوستی دیرینه هند با مردم افغانستان، قدردانی کرده است.

وزیر امورخارجه‌ هند نیز با انتشار پستی در ایکس نوشته است که با رییس یوناما در مورد وضعیت کنونی افغانستان تبادل نظر کرده است.

او افزوده است که در این دیدار تأکید کرده است هند گندم، سموم دفع آفات و لوازم مکتب برای افغانستان فراهم کرده است.

جی‌شنکر همچنین از نقش آژانس‌های سازمان ملل متحد در افغانستان قدردانی کرده است.

این در حالی است که هند در طول نزدیک به سه سال گذشته به کمک رسانی به مردم افغانستان از طریق آژانس های سازمان ملل متحد در کشور ادامه داده است، اما در ماه های گذشته شاهد نوعی تحول و تغییر در سیاست خارجی این کشور در مورد افغانستان و فعال شدن آن به خصوص پس از تداوم تیرگی روابط کشور با پاکستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ناامنی غذایی در انتظار بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی
  • امیرعبداللهیان: عملیات تبیهی ایران در چارچوب دفاع مشروع بود
  • حمایت مهاجرین افغانستانی از عملیات تنبیهی وعده صادق + فیلم
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • رئیس سازمان سنجش: عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش بعد از کنکور ابلاغ می‌شود
  • کدام دستگاه‌ها در سفر دولت به سمنان میزخدمت دارند؟