Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کلانتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح جزئیات این طرح گفت: طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری و با تصمیم ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا تصویب شده است.

وی با بیان اینکه جزئیات و فرآیند اجرای این طرح به استان ابلاغ شده است، گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی طرحی جدید، جامع، کامل و فراگیر و با همکاری و محوریت خود مردم با هدف قطع زنجیره انتقال شیوع و کنترل ویروس کرونا عملیاتی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدت زمان اجرای این طرح در حدود یک هفته و تا پایان ۱۵ فروردین ۹۹ عنوان کرد و گفت: در صورت نیاز و با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرای این طرح تمدید خواهد خواهد شد.

بر اساس اجرای این طرح تنها افراد ساکن و بومی هر شهر حق تردد در آن شهر را دارند و همچنین نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد.

 بر اساس طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی نیز خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌شود و این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند کرد.

همچنین بر مبنای این طرح  مدارس و دانشگاه ها تا پایان زمان طرح تعطیل است و  پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل تجمع افراد هستند نیز تعطیل خواهند بود.

ادارات دولتی برابر بخشنامه صادره معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به صورت شیفت بندی خدمات رسانی خواهند کرد.

برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود اعم از رسمی و غیررسمی ممنوع است.

 تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیت ها  نمی‌شود.

محدودیت حداکثری در جابجائی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، اعمال می شود.

طرح کنترل های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش های ذیربط در نقاط مورد نظر، اجرایی خواهد شد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد پویش «در خانه بمانید » را همچنان بهترین راه مقابله با شیوع کرونا دانست و گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در کنار طرح های سامانه سلامت، تست و نمونه گیری، سامانه ۴۰۳۰،  غربالگری ورودی ها کارساز بوده و اجرای کامل آنها در کنترل و مهار ویروس کرونا بسیار موثر هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۴ درصد از مردم استان در طرح سامانه سلامت شرکت کرده اند و روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تست کرونا انجام می شود گفت: از جهتی شناسایی بیشتر افراد و افزایش آمار مبتلا به کرونا را بیان می کند و از سویی مانع گسترش و شیوع این ویروس و همچنین عاملی برای قطع زنجیره بیماری کرونا خواهد شد.

کلانتری از عموم مردم استان خواست بیش از پیش همکاری و همراهی خودرا با مجموعه دست اندرکاران استان که شبانه روز و بی وقفه تلاش می کنند تا از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کنند تقویت کنند و به توصیه ها و تاکیدات مجموعه بهداشت و درمان، پلیس راهور و مسئولان استانی توجه کنند.

وی همچنین از تلاش ها، همکاری و زحمات دانشگاه علوم پزشکی، سپاه فتح استان، نیروی انتظامی، هلال احمر، صدا و سیما، بخش خصوصی، شهرداری ها، هنرمندان، تشکل های مردم نهاد، اصحاب رسانه، دهیاران، شوراهای اسلامی  و عموم مردم استان تشکر کرد.

کلانتری از نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان و منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی از ائمه جمعه و جماعات نیز که به انحاء مختلف برای جلوگیری از گسترش و شیوع بیماری کرونا در استان همکاری و تلاش کردند نیز قدردانی کرد.

 وی تاکید کرد: از همه ظرفیت ها و توان استان و ظرفیت های ملی و قانونی برای تامین سلامت مردم و شهروندان و همچنین جلوگیری و کترل این بیماری به عنوان اولویت نخست متولیان و دست اندرکاران امر استفاده خواهیم کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ضرورت تامین مایحتاج مردم نیز گفت: در این راستا نیز هیچ کمبودی نداریم و همه نیازها، کالاهای اساسی مردم تامین و ذخیره سازی شده است.

کلانتری یادآور شد: همه صنوف تا ۱۶ فروردین تعطیل هستند و چهار صنف خبازان، قصابان، خواربار فروشی ها و میوه و تره باری ها تنها در صورتی مجوز فعالیت دارند که پروتکل بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

استاندار بر نظارت و دقت بیشتر و مستمر بر این صنوف و از جمله پمپ بنزین ها و CNGها به دستگاه های متولی تاکید کرد.

شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد تا ظهر امروز ۹۶ نفر اعلام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد تردد جاده ای حسین کلانتری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد تردد جاده ای حسین کلانتری بهداشت و سلامت حسین کلانتری ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد تردد جاده ای حسین کلانتری بهداشت و سلامت فاصله گذاری اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد اجرای این طرح ویروس کرونا مردم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰برنامه هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ولی موسوی ظهر چهارشنبه در نشست وبیناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها و مناطق این استان با موضوع بزرگداشت هفته معلم افزود: یکی از این برنامه‌ها، اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه است

وی بیان داشت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار «همه مدیون توییم» با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیا دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز می‌شود.

موسوی تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم بر اساس روز شمار هفته معلم در استان اجرا می‌شود.

وی نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و رؤسای آموزش و پرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برتر شهرستانی و استانی را بخشی از این برنامه‌ها عنوان کرد.

موسوی افزود: اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از رؤسای ادارات، نهادها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم، بخشی از برنامه‌های هفته معلم است.

موسوی تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم، را از دیگر فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد و گفت: روابط عمومی شهرستان‌ها و مناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی می‌شوند.

کد خبر 6087597

دیگر خبرها

  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • ۴۰۰برنامه هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود