Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان قلعه‌گنج از خسارت ۱۴ میلیارد تومانی سیل به در حوزه کشاورزی، راه‌ها، مسکن و زیر‌ساخت در این شهرستان خبر داد. ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

مهدی شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قلعه‌گنج با بیان اینکه شهرستان قلعه گنج نیز در سیل اخیر دچار خسارت شده اظهار داشت: 14 میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف به این  شهرستان قلعه گنج خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                  

در شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمان چه گذشت/ از کمبودها و نیازهای مناطق سیل‌زده تا اقدامات سپاهاحداث و ترمیم سیل‌بند در مناطق سیل‌زده کرمان / خطر وقوع سیل مجدد وجود داردفرمانده سپاه کرمان: جنوب استان کرمان قرق شد / اجازه ورود افراد غیربومی به مناطق سیل‌زده جنوب کرمان داده نمی‌شود‌بازگشایی 166 راه اصلی، فرعی و روستایی کرمان؛ امدادرسانی هوایی به 10 نقطه سیل‌زده

وی با اشاره به جزئیات خسارات وارد شده سیل در قلعه گنج عنوان کرد: از این میزان 5 و نیم میلیارد تومان در حوزه کشاورزی، 5 میلیارد تومان در حوزه راه اصلی، فرعی و روستایی و مابقی در حوزه مسکن، آب و برق، تخریب سیل‌بندها، فیبرنوری و مخابرات بوده است.

فرماندار شهرستان قلعه‌گنج با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده تا کنون مشکل آب، برق و مسدود بودن راه‌ها در این شهرستان حل شده است گفت: فیبرنوری ما همچنان دچار مشکل است و پیگیریم به‌زودی این مشکل نیز حل شود.

وی با عنوان اینکه 17 روستای قلعه گنج در سیل اخیر با جمعیت 9 هزار نفر در دهستان سرخ‌قلعه دچار سیل‌زدگی شدند گفت: برای خسارت دیده‌ها پرونده تشکیل شده و این پرونده‌ها برای جبران خسارت به مدیریت بحران ارسال می‌شود.

شهسواری با اشاره به آسیبی که واحدهای مسکونی در این منطقه وارد شده افزود: در این منطقه حداقل به 49 چادر نیاز داریم در حالیکه تاکنون هیچ چادری توسط هلال احمر در این منطقه توزیع نشده است.

انتهای پیام/513/  ع                                                                                                                                                                                                                                    

R7860/P1494/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان قلعه گنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به بناها و آثار تاریخی استان آسیب وارد شده است. - اخبار استانها -

محمدهادی طهرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طی بارندگی های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت هایی از 15 تا 90درصد دیده‌اند.

وی افزود: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود 90درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها 50 درصد تخریب شده‌اند. همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل‌ها تا 45 درصد دچار تخریب شده‌اند. 

طهرانی گفت: برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل‌ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا 40 درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است. در مجموع بارندگی‌های اخیر به 60 اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان و بلوچستان خسارت هایی بین 15 تا 90 درصد وارد کرده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از 184 میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • هدایت تراکتور به دستیار قلعه‌نویی سپرده شد
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان