Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با تبریک فرا رسیدن ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر گفت: انستیتوی جهانی تئاتر یک موسسه غیر دولتی فعال در زمینه تئاتر است. این انستیتو (ITI) به صورت مشورتی اداره می‌شود و هدف آن اشاعه و توسعه تئاتر به عنوان یک زبان جهانی برای انتقال مفاهیم مشترک انسانی و ترویج صلح بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۹۶۲ این انستیتو ۲۷ مارس را روز جهانی تئاتر نامگذاری کرد، در همین راستا روز ۷ فروردین در ایران روز ملی هنر‌های نمایشی نامگذاری شد.

او افزود:یکی از ویژگی‌های هنر تئاتر بهروری از ارتباط گروهی است و مجموعه‌ای از افراد هنرمند و علاقمند در کنار یکدیگر تئاتر را شکل می‌دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت:کار تیمی ریسک پذیری، جسارت، انگیزه و خلاقیت را افزایش می‌دهد و هنرمندان به خصوص اهالی تئاتر نسبت به فرهنگ و هنر احساس وفاداری می‌کنند، این احساس تعلق موجب می‌شود هنرمند تئاتر سد‌های ذهنی پیرامون خود را بشکند.

نگار نادری افزود: کار گروهی هنرمند تئاتر را انعطاف پذیر می‌کند و چه بسیار شنیده می‌شود که به هنرمندان تئاتر بیش از دیگران توجه می‌شود.

او گفت: اگر هنرمندانی موفق اند و در عرصه‌های فرهنگی و هنری جایگاه ویژه دارند دلیل آن عادت به کار گروهی، مهارت کار با یکدیگر، در کنار هم بودن، بالا بردن دانش، پشتکار و آفرینش هنری است و آن‌ها تربیت می‌شوند تا کار‌های بزرگ انجام دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در پایان تصریح کرد: یک تئاتری منتظر ایجاد شرایط برای انجام کار نیست یک تئاتری خودش شرایط را برای هنرنمایی آماده می‌کند و روز جهانی تئاتر بهانه‌ای شد تا در این روز‌های کرونایی که تئاتر در صحنه تعطیل، اما در فکر و اندیشه جریان دارد را به همه آنان که هنر تئاتر را انتخاب کرده اند تبریک بگویم.

 

انتهای پیام / ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر جهانی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند

تین نیوز

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از راه مناسب و آسفالت برخوردار هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بهرام اسدی بیان داشت: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه پنج روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

اسدی افزود: هدف گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف گذاری اولیه رقم خورد.

وی یادآور شد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • آغاز رقابت ۸ تیم برای رسیدن به جام جهانی/جدال ایران با حریف مرموز
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی