Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@05:34:05 GMT

اینترنت رایگان تمدید می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۸۵۹۹

اینترنت رایگان تمدید می‌شود؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مدیر مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: با توجه به شرایط کشور و اعتبار قابل توجهی که برای درنظر گرفتن اینترنت رایگان کاربران نیاز است، کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا با درخواست وزارت ارتباطات برای تمدید این بسته‌ها موافقت نکرد. 

سیدجمال هادیان زواره  مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات در توضیح این مساله افزود: آنچه در قالب ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان قبل از سال جدید اعلام شد، در حیطه اختیارات وزیر ارتباطات بود که با هماهنگی و مشارکت اپراتورهای اینترنت ثابت در اختیار مردم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما ادامه این روند نیاز به اعتبار قابل توجهی است. به همین جهت وزارت ارتباطات از کمیته اقتصادی ستاد کرونا درخواست کرد برای تمدید بسته‌های رایگان اینترنت، اعتباری را تخصیص دهند. اما با توجه به شرایطی که در کشور حکمفرماست با درخواست تخصیص اعتبار موافقت نشد. بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان از فردا قطع و دیگر تمدید نخواهند شد.

وزیر ارتباطات مدتی قبل به اپراتورهای ثابت ابلاغ کرد بسته اینترنت رایگانی برای کاربران فضای مجازی درنظر بگیرند تا آن‌ها در خانه بمانند و برای کارهایی مانند دورکاری، آموزش مجازی و سرگرمی هزینه زیادی به خانوار تحمیل نشود. به این ترتیب بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت برای کاربران ثابت فعال شد.

درخواست تمدید و ارایه اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شد اما کمیته اقتصادی این ستاد با درخواست مطرح شده موافقت نکرد و بسته اینترنت رایگان پس از هفتم فرودین تمدید نخواهد شد.

این بسته‌ها برای دوران قرنطینه خانگی کاربران اینترنت ثابت در نظر گرفته شده بود که روز ۲۹ اسفند به پایان می‌رسید و وزیر ارتباطات آن را تا فردا (هفتم فروردین) تمدید کرده بود. اما درخواست آذری جهرمی برای تمدید مجدد بسته به بن‌بست خورد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت وزارت ارتباطات اینترنت رایگان بسته اینترنتی اپراتور اینترنتی اینترنت رایگان وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «سیدناصر حسینی»، نماینده مردم گچساران، امروز در صحن مجلس به وزیر ارتباطات درباره «سرقت امپراتوری‌ اپراتورهای بی‌رحم از جیب مردم» تذکر داد.

براساس گزارش دیجیاتو، حسینی گفت: «وزیر ارتباطات به‌عنوان تنظیم‌گر ارتباطات کشور، بین منفعت عمومی و نیاز بخش خصوصی تعادل برقرار کند. اگر افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت امری ضروری است، باید از افزایش بیش از آن جلوگیری کنید. افزایش قیمت بالای ۷۰ تا ۱۵۰ درصدی بسته‌های اینترنتی توسط امپراتوری اپراتورهای بی‌رحم یک سرقت آشکار از جیب مردم است.»

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این نماینده مجلس از وزیر ارتباطات خواست: «در ارتباط با چندهزار میلیارد هزینه‌های مربوط به فیلترشکن شفاف‌سازی کنید؛ چرا که مردم از نان شب خود می‌گذرند اما از هزینه‌های اینترنت نمی‌گذرند. آیا برای میزان دقیق گردش مالی هزینه‌های فیلترشکن و دلایل عدم برخورد با آن پاسخی دارید؟»

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898804

دیگر خبرها

  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم