Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@02:26:55 GMT

بازخوانی اخراج جنجالی علی کریمی از استیل آذین

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۸۹۰۰

بازخوانی اخراج جنجالی علی کریمی از استیل آذین

مدیرعامل سابق استیل آذین حالا می‌گوید که در جریان دعوا با علی کریمی باید نرم‌تر برخورد می‌کرده است. 

به گزارش “ورزش سه” شاید عجیب ترین دعوا در فوتبال ایران به سال ۱۳۹۰ بازگردد. جایی که نام استیل آذین بر سر زبان‌ها افتاده بود. تیمی که از لیست بازیکنانش گرفته تا حتی کادر مدیریتی پرستاره‌ای داشت و همه از قهرمانی آن‌ها سخن می‌گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یک اختلاف عجیب ترین اخراج تاریخ را رقم زد.

 

در آن زمان علی کریمی یکی از ستاره‌های استیل آذین بود. از طرفی با حکم حسین هدایتی، مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شد. تیمی پر از ستاره که اختلاف هم یکی از ارکان آن شده بود. مدیریت قبل از آجورلو، رابطه بسیار خوبی با کریمی داشت. تا جایی که تیم با نظر این بازیکن بسته شده بود و حالا با آمدن آجورلو، علی کریمی رابطه‌‌اش با مدیریت را خراب شده می‌دید.

 

یک مصاحبه از کریمی عمق این اختلاف را نشان داد. او با انتقاد از کیفیت لباس تیم شروع کرد و در اظهار نظری جنجالی گفت اگر مدیر قبلی بود استیل آذین قهرمان می‌شد! اختلافی که با تصمیم آجورلو شعله‌ور شد.

 

 

در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان استیل آذین با استقلال بازی داشت. در تمرین قبل از مسابقه علی کریمی به علت نوشیدن آب با صادق درودگر که آن زمان سرپرست تیم بود، درگیری لفظی پیدا کرد اما همه چیز مسکوت ماند. در نهایت این مسابقه حساس انجام شد و استیل آذین با گل دقیقه ۹۰ نتیجه را به تساوی ۲-۲ کشاند.

 

اما توفان اصلی روز بعد از بازی بود. با رای مصطفی آجورلو علی کریمی به علت روزه خواری و عدم احترام به ارزش‌های دینی از استیل آذین اخراج شد که این تصمیم جنجال زیادی در فوتبال ایران به پا کرد. برخی موافق با آن بودند و برخی مخالف. اما آجورلو قاطعانه از تصمیمش دفاع کرد. 

 

علی کریمی که معتقد بود این تصمیم مدیریت باشگاه به دلیل مصاحبه‌‌اش درباره مدیریت قبلی استیل آذین بوده، گفت: من یک مسلمانم و به مسائل دینی و مذهبی اعتقاد دارم. مسئولان استیل آذین اگر چنین ادعایی داشتند چرا همان روز تمرین و ادعای روزه خواری اعلام نکردند و اجازه دادند من در برابر استقلال بازی کنم؟ 

 

اما حالا بعد از هشت سال، مصطفی آجورلو با حضور در برنامه آنتن سخنان جالبی به زبان آورد. هر چند که او تمایلی زیادی به گفت و گو در این مورد نداشت، در ابتدای صحبتش گفت: اگر از من بپرسند که با غیرت ترین فوتبالیست ایران کیست می‌گویم‌ علی دایی. اگر بگویند باهوش ترین و با سیاست ترین چطور؟ جواب می‌دهم علی پروین. اگر بگویند با تکنیک ترین و با ذوق و خلاق ترین بازیکن ایران چه کسی است، من می‌گویم علی کریمی. کریمی چند ویژگی خوب دارد و آدم راستگویی هست. مثلا در مناظره‌ای که با یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال (محمدرضا ساکت) داشت، من حق را کامل به کریمی دادم.

 

آجورلو ادامه داد: طبیعی است اگر در آنجا اتفاق تلخی افتاد دیگر تکرار نکنیم. آن اتفاق برای هیچ کس زیبا نیست. نمی‌خواهم زیاد توضیح بدهم ولی هم من و هم آقای کریمی از این موضوع رنجیده‌ایم و هر دو‌ برای تعالی فوتبال ایران و ارزش‌های دینی و ارزشی ابعاد مختلفی در ذهن داریم.

 

 

وی معتقد است در آن مسئله باید نرم‌تر عمل می‌کرده و می‌گوید: ما انسان‌هایی هستیم که معصوم نیستیم. طبیعتا می‌توانست آن مسئله بهتر حل شود و فدراسیون بهتر عمل کند. چیزی که در این مدت آموختم این است که مدیرانی مثل من در آن سطح حتما باید توانایی نرمش قهرمانانه را می‌داشتند و بازیکنانی مثل کریمی ارزش‌های دینی را مورد توجه قرار دهند. آقای کریمی دوست خوب من هستند و ایشان را از باشگاه فتح می‌شناسم و بعدا به پرسپولیس آمدند و پیشرفت کردند. حالا هم در زمینه مربیگری استعداد خوبی دارند. ایشان هم می‌تواند مثل آقای امیر قلعه‌نویی کاندید سرمربیگری تیم ملی باشد و این توانایی را دارد. اما هنوز هم معتقدم که یک مسلمان اول باید عیب خودش را بگوید و عیب دیگران را به زبان نیاورد. این در سیره اسلامی ما قرار دارد.

 

آجورلو در خصوص نحوه حضورش در استیل آذین و برنامه‌های متعددی که برای این باشگاه داشته، حرف‌های جالب توجهی به زبان آورد و گفت: من در جلسه‌ای که با آقای هدایتی داشتم به ایشان گفتم تیم خوبی داریم اما هوادار نداریم و برای جذب هوادار باید ساندیس بدهیم و این خوب نیست. بیایید به شهر قدس برویم که هم ورزشگاه خوبی دارد و هم نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر آن‌جا زندگی می‌کنند. ۳۰،۴۰ هزار از آن‌ها را داشته باشیم کافی است. رفتیم و آنجا توافق کردیم که در ۱۰ سال بچه‌های شهر قدس در تیم‌های پایه و حتی بزرگسالان جا داشته باشند.

 

آجورلو صحبت خود را اینگونه ادامه داد: یک نفر گفت آقا چه کسی می‌رود و آن‌جا تمرین می‌کند؟ حالا خوب است که حذف شدید و به سمنان رفتید؟ البته من نبودم که حذف شدند اما سمنان رفتند. من اگر بودم اعتماد می‌کردم. من در استیل آذین حتما می‌توانستم یک باشگاه حرفه‌ای درست کنم به کمک تیمی که آقای هدایتی و آقای پروین شامل آن می‌شدند. مطمئن باشید اگر آن روند فوتبالی پیش می‌رفت امروز این گرفتاری برای آقای هدایتی پیش نمی‌آمد. چون همه مشکلات مالی‌اش از فوتبال حرفه‌ای تامین می‌شد. البته استیل آذین به من کمک کرد بیشتر واقعیت فوتبال ایران و افرادی که در آن هستند را درک کنم و امروز آدم ساده لوحی که چیزی نمی‌داند و فقط دوست دارد عکس از او به یادگار بماند نیستم. من حالا فقط برای فوتبال کشورم و اعتلای آن صحبت می‌کنم.

مصطفی آجرلو تراکتور علی کریمی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: اخبار کرونا مصطفی آجرلو تراکتور علی کریمی فوتبال ایران استیل آذین علی کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟

رسانه‌های صهیونیستی بعد از مشاهده واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل دچار شگفتی شدند و آنرا دور از انتظار توصیف کردند.

یکی از رسانه‌های عبری زبان اعلام همبستگی و دست در دست گذاشتن علی کریمی با صهیونیست‌ها را جالب خواند و وی را «مارادونای آسیا» نامید! 

به نظر می‌رسد برای رسانه‌های عبری زبان واکنش علی کریمی از این جهت تعجب برانگیز بوده که وی به عنوان یک ایرانی که سابقه کاپیتانی در تیم ملی فوتبال ایران را داشته است در برابر حمله به کنسولگری ایران در دمشق و متعاقب آن پاسخ ایران به اسرائیل موضع گیری ضد وطنی داشته است.

رژیم صهیونیستی که پس از حمله به غزه و رقم زدن فاجعه انسانی در افکارعمومی جهان به ویژه غرب منزوی شده، حالا به شدت به دنبال راهی برای ترمیم وجهه خود است و با اینکه از اقدام علی کریمی متعجب شده گویی تازه وی را کشف کرده و سعی دارد روی وی سرمایه گذاری کند و از این روست که در گزارش این رسانه‌ها از اقدامات ضدانقلابی گذشته وی نیز سخن گفته شده است.

به نظر می‌رسد رسانه‌های صهیونیست از اقدامات ضدمیهنی معاندان آگاهی ندارند که اینگونه نسبت به حمایت علی کریمی از اسرائیل در برابر کشوری که در آن به دنیا آمده است، شگفت‌زده می‌شوند. 

ضدانقلاب خط قرمز‌های کلاسیک میهنی وطنی که جزو اصول اساسی و پایه‌ای سیاست هر کشور است را بعد از حوادث سال ۱۴۰۱ رد کرده و موضوعاتی، چون خوشحالی از باخت تیم ملی فوتبال ایران و حمله به نیروی‌های نظامی ایران از جمله رفتار سیاسی غالب امروز ضدانقلاب است.

این رفتار بی قاعده و بی‌قواره ضدانقلاب باعث اعتراض شدید اعضای اپوزیسیون خارج نشین هم شده است. چندی پیش «محمد منظرپور»، سردبیر سابق بی بی سی و «پیمان عارف»، تحلیلگر سیاسی از خوشحالی اپوزیسیون خارج نشین نسبت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران به شدت انتقاد و آن را شرم‌آور، شنیع و وقاحت بار توصیف کردند.

منظرپور در این باره بیان کرد: «همانطور که اپوزیسیون از باخت تیم ملی ایران خوشحال می‌شوند اکنون هم از حمله اسرائیل به ایرانی‌ها خوشحالی می‌کنند! اینها اجنبی پرستند؛ ارزش استقلال ملی را نمی‌فهمیم؛ ایران از آن زمانی که آمریکا و انگلیس هر زمان اراده می‌کردند و وارد کشور می‌شدند عبور کرده و اکنون مستقل است و حاکمیت ملی دارد؛ امیدوارم به خود بیاییم!»

همچنین پیشتر «هوشنگ امیراحمدی» استاد دانشگاه و کارشناس رسانه‌های ضدانقلاب نیز درباره اقدامات ضدایرانی برخی از اعضای اپوزیسیون به بهانه آزادی و دموکراسی گفته بود: «در آمریکا و اروپا نیز آزادی محدودیت‌ها و اولویت‌هایی دارد.

اولویت ما امنیت ملی است. براندازان تنها به آزادی اشاره کرده و سعی دارند کشور را نابود کنند. این افراد باید خجالت بکشند که تمامیت ارضی کشور و امنیت کشور کمتر از بهانه‌هایی مثل آزادی برای‌شان ارزش دارد. مخالفین حکومت باید خجالت بکشند که تا به این حد مسئله اساسی کشور یعنی امنیت و تمامیت ارضی کشور را تقلیل داده و بی ارزش کرده‌اند. تنها یک تعریف برای خائن وجود دارد و خائن به کسی می‌گویند که به تمامی ارضی کشورش توجه ندارد. با این تعریف این مخالفین خائن هستند.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • برد خفیف ایران در نیمه نخست مقابل افغانستان
  • سکانس‌هایی از فیلم شهر هرت
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر منصوب شد
  • انتقاد داور سرشناس از تصمیم جنجالی داور رومانیایی
  • افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی
  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟
  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟+ عکس
  • چرا «نون.خ» پربیننده ترین سریال نوروزی تلویزیون شد؟/ فرار طنازانه از دام کلیشه ها