Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@15:08:54 GMT

انهدام باند سارقان سند نمره

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۸۹۴۴

انهدام باند سارقان سند نمره

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان خودرو و سند نمره به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهمان به سرقت ۳۰ دستگاه خودرو سرقتی و فروش آنان اعتراف کردند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ کارآگاه "شمس الدین میرزکی" گفت: در آذرماه سال گذشته گزارش‌های متعدد از سوی مردم دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات پلیسی حاکی از آن بود، تعدادی مجرم سابقه دار با تشکیل باند تبهکاری در زمینه سرقت و سند نمره کردن خودرو‌های سرقتی شروع به فعالیت‌های مجرمانه کرده اند.

این مقام انتظامی توضیح داد: نظر به گستردگی چرخه این جرم از قبیل: شناسایی و خرید خودرو‌های تصادفی با مشخصات جعلی از طریق فضای مجازی و مراجعه به پارکینگ‌ها وتوقفگاه‌ها در شهرستان‌های سراسر کشور و غیربومی بودن تعدادی از اعضای این باند کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی با بهره گیری ازتمام ظرفیت‌های موجود و پایش اطلاعات بدست آمده موفق به شناسایی سرکرده این باند به نام جعفر ۴۱ ساله که از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار خودرو بود، شدند.

وی افزود: در گام بعدی تحقیقات پلیسی، گارآگاهان موفق شدند سایر همدستان جعفر به نام‌ها وحید، کریم و جلال را هم شناسایی کنند و معلوم شد اعضای این باند در ابتدا خودرو‌های تصادفی و سوخته را در نقاط مختلف کشور خریداری کرده و سپس با سرقت خودروی مشابه از اسناد و مدارک خودرو‌های خریداری شده سوء استفاده می‌کنند و با جابجایی و تغییر اصالت و ارکان اساسی خودرو از قبیل: تغییر شاسی و موتورو پلاک و این به عنوان خودر‌های سالم می‌فروشند.

سرهنگ میرزکی عنوان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهر‌های جنوبی کشور با هماهنگی قضائی دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و پس از اخذ نیابت قضایی تیمی از کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی به مخفیگاه متهمان در جنوب کشور اعزام و پس از مراقبت‌های ویژه پلیسی موفق شدند در بیست و هفتم اسفند ماه هر ۴ متهم اعضای باند سند نمره کار را دستگیر کنند.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد زیادی اسناد و مدارک مربوط به خرید و فروش خودرو‌های تصادفی، آلات و ادوات سرقت از قبیل: انواع شاه کلید، کامپیوتر خام، تعداد زیادی پلاک، پلاکت مشخصات و تکه شاسی بریده شده مربوط به خودر‌های تصادفی کشف شد، گفت: علاوه بر اموال کشف شده ۲ دستگاه خودروی سند نمره کشف و متهمان اعتراف کردند که قصد فروش خودرو‌های کشف شده را داشتند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیسی آگاهی تهران به سرقت بیش از ۳۰ دستگاه از انواع خودرو‌ها و فروش خودرو‌های سرقتی اعتراف کردند.

وی گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که ۵ دستگاه خودروی در اختیار اعضای خانواده متهمان می‌باشد که متعاقب آن هر ۵ دستگاه خودروی با دستور قضائی توقیف و در بازدید تخصصی از خودرو‌ها مشخص گردید هر ۵ دستگاه خودرو سرقتی بوده و از نوع سند نمره می‌باشد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در پایان گفت: بت دستور قضایی هر ۴ متهم برای کشف جزئیات پرونده در اختیار پلیس آگاهی می‌باشد و کارشناسان ارزش ریالی خودرو‌های سرقتی را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انهدام باند سارقان سند نمره خودرو سرقتی دستگاه خودرو پلیس آگاهی خودرو ها سند نمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سرهنگ آقا محمدی - فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیله سوار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان بیله سوار موضوع در دستور کار پلیس اگاهی شهرستان قرار گرفت .
وی افزود: ماموران پلیس اگاهی با بررسی های تخصصی و تحقیقات میدانی رد پای 5 سارق حرفه ای را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیله سوار بیان کرد: سارقان در بازجویی های فنی و تخصصی پلیس به ارتکاب 9فقره سرقت احشام اعتراف کردند و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان