Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:49:18 GMT

سنت‌ها و فرهنگ ایران‌زمین چشمه‌سار جوشان خلاقیت است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۹۴۳۵

سنت‌ها و فرهنگ ایران‌زمین چشمه‌سار جوشان خلاقیت است

سیدعباس صالحی در این پیام با انتشار عکسی از طراحی خلاقانه یک هنرمند هرمزگانی در دوران جلوگیری از ابتلا به کرونا نوشت: سنت‌ها و فرهنگ ایران‌زمین چشمه‌سار جوشان خلاقیت است. هنرمند هرمزگانی این طرح و طرح‌های مشابه را با رنگ‌های متنوع برای دوران جلوگیری از کرونا ارائه داده است. 

تصویر پایین، طراحی هنرمند هرمزگانی با استفاده از مولفه های مورد استفاده در لباس های آن منطقه برای طراحی و دوخت ماسک است که این روزها به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا بسیار استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا از اواسط ماه ژانویه (دی) در شهر ووهان استان هوبی چین مشاهده شد و در ادامه به کشورهای مختلفی از جمله ایران سرایت کرد و امروز بیش از ۱۹۰ کشور در دنیا برای جلوگیری بیشتر مردم به آن و درمان بیماران مبتلا تلاش می کنند. 

 کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

برچسب‌ها سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان سیدعباس صالحی سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بَرپَروَشان، با اشاره به ۲۹ فروردین روز جهانی هموفیلی، اظهار داشت: در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد.

وی گفت: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم‌ترین فاکتور به شمار می آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل مؤثر در ابتلاء به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولاً ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تأمین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهم‌ترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران به خصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند، اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی، افزود: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت نموده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

برپروشان همچنین به تأثیر کمک‌های خیرین اشاره کرد و گفت: جهت ادامه کار درمانگاه بیماران هموفیلی نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم که واحد مسئولیت اجتماعی زرین رؤیا به منظور کمک به بهداشت زنان هموفیلی از اهدای ۵۰۰ هزار پد بهداشتی بانوان تا پایان سال به کانون هموفیلی ایران خبر داد، مای لیدی همچنین به مناسبت روز جهانی هموفیلی، ۴۲ هزار پد بهداشتی بانوان را به بیماران هموفیلی اهدا کرد.

وی با تقدیر از چنین حمایت‌هایی، اظهار کرد: این اقدام‌ها می‌تواند در حمایت از بیماران هموفیلی مؤثر باشند. در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

کد خبر 6080488 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد