Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار شاهوارپور با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: سپاه برای کمک به مردم و یاری رساندن به کادر بهداشت و درمان و همه کسانی که در خط مقدم هستند وارد این عرصه شد.

«سردار حسن شاهوارپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص آخرین اقدامات سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: سپاه برای کمک به مردم و یاری رساندن به کادر بهداشت و درمان و همه کسانی که در خط مقدم ویروس کرونا هستند با همه امکانات از جمله نیروی زمینی، بسیج مستضعفین، سپاه استانی و همه مجموعه‌ها وارد این عرصه شدند تا بتوانند با این ویروس را نابود کنند و سلامتی، آسایش و آرامش را برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که بهداشت و درمان بسیار بر آن تاکید دارد، پیشگیری است افزود: مهم‌ترین اقدامات در پیشگیری قطع ارتباط بین حرکت ویروس است و چرخه قدرت انتقال باید قطع شود که یکی از راه‌های آن ضدعفونی و رعایت بهداشت است.

 

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده مواد ضدعفونی کننده را تهیه و در شیشه‌های کوچکی بسته‌بندی کردیم و در اختیار مردم با اولویت مناطق محروم قرار دادیم.

 

سردار شاهوارپور از دیگر اقدامات سپاه در مقابله با ویروس کرونا را ساخت ماسک عنوان کرد و ادامه داد: ۴۰ کارگاه از جمله کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و کارگاه‌هایی که برای بسیجیان لباس تعمیر می‌کردند برای ساخت ماسک و دوخت لباس مورد نیاز پرستاران و پزشکان ایجاد شدند.

 

وی از انجام رزمایشی برای تشویق ورود به حرکت جمعی خبر داد و اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در سراسر استان اقدام به ضدعفونی کردند، این کار به‌ویژه در نقاط تجمعی و پرتردد ادامه‌دار خواهد بود.

 

فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان غربالگری را یکی از کارهایی دانست که بهداشت و درمان بسیار برآن تاکید دارد و ابراز کرد: در این راستا گروه‌هایی را برای کمک به خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی اعزام کردیم که این گروه‌ها روزانه با مردم ارتباط می‌گیرند و وضع سلامتی افراد می‌پرسند که این مشارکت بسیار مهم است.

 

وی با تاکید بر شرکت مردم در این غربالگری بیان کرد: نزدیک به سه میلیون نفر از جمعیت استان در غربالگری شرکت کرده‌اند اگر هم احساس می‌شود آمار مبتلایان در خوزستان بیشتر شده به دلیل این غربالگری است؛ باید با کمک مردم تلاش کنیم که شرکت در این غربالگری را به  ۱۰۰ درصد برسانیم.

 

شاهوارپور شرکت در غربالگری را یک بسیج عمومی دانست و یادآور شد: این موضوع را یک بار در بحث فلج اطفال تجربه کردیم که با ورود بسیج در یک حجم سنگینی در کل کشور فلج اطفال در کشور از بین رفت و امروز دیگر بیماری به نام فلج اطفال وجود ندارد و کرونا را هم با همین حرکت و با همکاری و مشارکت مردم شکست خواهیم داد.

 

وی با اشاره به اینکه مردم در منازل خود هستند و قرنطینگی را رعایت می‌کنند گفت: بسیج آمادگی دارد تا اگر خانواده‌ای امکان خرید ‌ندارد به‌ویژه افرادی که سن بالایی دارند و امکان تردد در خیابان ها را ندارند بسیج خواهران و برادران این آمادگی را دارد تا این خریدها را برای خانواده‌ها انجام دهد.

 

فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه در حوزه درمان بسیج جامعه پزشکی تیم‌های خود را آماده کرده است اذعان داشت: با بهداشت و درمان به توافق رسیدیم در صورت لزوم و ضرورت افرادی که بعد از نقاهت بیمارستانی، به قرنطینه مجدد نیاز دارد بسیج به آنها کمک خواهد کرد تا  دوره درمان بیشتری را طی کنند.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سپاه ولی عصر خوزستان بهداشت و درمان سپاه ولی عصر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شب گذشته_چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_در گفت‌گوی تلفنی با محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان را جویا شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در این گفت‌وگو گزارشی از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدگی به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان آن ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

منبع: ایرنا کد خبر 745851

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل