Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با همتای روس خود گفت: تبادل تجربیات و رایزنی بخش‌های پزشکی و درمانی ایران و روسیه برای مقابله با گسترش ویروس کرونا و درمان مبتلایان، ضروری است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه، ظهر امروز پنجشنبه در مکالمه تلفنی، پیرامون گسترش مناسبات دوستانه فیمابین، آثار و تبعات جهانی شیوع ویروس کرونا و بررسی راه‌های مقابله مشترک با آن، به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاریجانی با توجه به شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان از جمله در ایران، به تلاش‌های ارزنده و خستگی ناپذیر کادر پزشکی و درمانی کشورمان در مقابله با این ویروس مهلک و مداوای مبتلایان به آن اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های مختلف به وی‍ژه بخش‌های پزشکی و درمانی جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا به مبارزه با گسترش این ویروس در کشور پرداخته اند.

وی همچنین با اشاره به شیوع این ویروس در کشور روسیه گفت: تبادل تجربیات و رایزنی بخش‌های پزشکی و درمانی ایران و روسیه برای مقابله با گسترش ویروس کرونا و درمان مبتلایان، ضروری است.

لاریجانی همچنین از کمک‌های روسیه در تامین اقلام مورد نیاز ایران برای مبارزه با بیماری ناشی از این ویروس، تقدیر و تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با غیر انسانی خواندن اقدام آمریکا و متحدانش در تداوم سیاست نادرست اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی کشور‌ها از جمله ایران و روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن نکوهش اقدام مخرب آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی کشور‌ها که موجب اخلال در مبارزه با این ویروس در کشورمان و به خطر انداختن جان هزاران انسان بیگناه در سراسر جهان شده است، خواستار لغو تمامی تحریم‌های ضد انسانی آمریکا از جمله تحریم اقلام پزشکی و دارویی است.

لاریجانی در این مکالمه تلفنی همچنین با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف گفت: توافقات ایران و روسیه در نشست‌های اخیرکمیسیون مشترک اقتصادی میان مسئولان دولتی دو کشور و همچنین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های پارلمانی ایران و روسیه، با جدیت درحال پیگیری است.

ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه نیز در این مکالمه تلفنی با تبریک نوروز و آغاز بهار و آرزوی سالی خوب برای مردم ایران گفت: دومای دولتی فدراسیون روسیه از گسترش مناسبات دوستانه فیمابین با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان از جمله در ایران و روسیه، از اختصاص کمک‌های پزشکی و بشردوستانه دولت روسیه به کشورمان خبر داد گفت: روسیه از تبادل تجربیات بخش‌های پزشکی و درمانی دو کشور برای یافتن راه‌های مقابله با این ویروس مرگبار استقبال می‌کند.

رئیس دومای دولتی روسیه، تداوم تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه دیگر کشور‌ها را مردود دانست و افزود: روسیه با تحریم‌های آمریکا که در شرایط فعلی، در مسیر مبارزه جهانی علیه ویروس کرونا اخلال ایجاد می‌کند، مخالف است و خواستار لغو تمامی تحریم‌ها است.

والودین در پایان این مکالمه تلفنی ضمن تاکید بر لزوم تداوم و تقویت حرکت رو به رشد در مسیر همکاری‌های دوکشور گفت: دومای دولتی روسیه تسریع در اجرای کلیه توافقات انجام شده میان بخش‌های مختلف دو کشور را با جدیت پیگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مقابله با کرونا بخش های پزشکی و درمانی ایران و روسیه ویروس کرونا دومای دولتی تحریم ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرسندی ملت‌های مسلمان از عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل

 مولوی عبدالواحد ریگی با ابراز خرسندی از اجرای عملیات وعده صادق توسط غیورمردان سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: این انتقام شجاعانه علاوه بر هم‌وطنان ما، سبب خوشحالی مردم مظلوم فلسطین و غزه و نیز دیگر امت اسلامی شد.

امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسن مجتبی (ع) خاش ادامه داد: چنین اقدام جسورانه‌ای تا کنون توسط هیچ کشوری علیه رژیم صهیونیستی انجام نشده است و حمله پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مایه افتخار ملت ایران است.

مولوی یادگاری ظهار کرد: چنین حرکت عظیم توسط مدافعان کشورمان سیلی سخت و بسیار فراتر از حمله به ساختمان کنسولی‌مان در کشور سوریه بود، و هدف آن نشان‌دادن گوشه‌ای از قدرت پنهان صنعت دفاعی و نیز تنبیهی بود برای متجاوزان به مرزوبوم کشورمان و حمایتی از مردم نوار غزه و سایر ددمنشی رژیم صهیونیست بوده است.

وی گفت: در این حمله هیچ مکان عمومی از جمله بیمارستان‌ها و مدارس مورد تهاجم قرار نگرفته و تنها هدف تنبیهی از سوی دولتمردان و نشان‌دادن گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشورمان بود.

مولوی یادگاری افزود: ایران اسلامی امروز به‌عنوان رهبر جبهه مقاومت صاحب اقتداری عظیم شده است که افتخاری بزرگ برای ایرانیان است.

وی افزود: اکنون ایران مقتدر نه‌تن‌ها مقابل رژیم غاصب اسرائیل بلکه بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه در مقابل کشور‌های آمریکا، انگیس، فرانسه و برخی کشور‌های دیگر که پشتیبان این رژیم در مقابل موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی بودند، قرار داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • خرسندی ملت‌های مسلمان از عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد