Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانی بر ضرورت تعامل دوسویه میان هنرمندان و مدیران تاکید کرد و گفت :باید به تئاتر به عنوان یک ضرورت اجتماعی و فرهنگی ارج نهاد.

«رضا کیانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن گرامیداشت روز جهانی تئاتر، با بیان اینکه در روز جهانی تئاتر باید به نقد و پرسشگری ارج بنهیم اظهار کرد: تئاتر و هنرهای نمایشی به‌عنوان زنده‌ترین هنر جهان نقش ارزنده‌ای در ارتقای ثبت فکری، آگاهی‌بخشی و کنشگری جامعه برعهده دارد و به گواه تاریخ در برهه‌های مختلف این نقش را ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگی و هنری تئاتر را به گونه‌ای هنر نخبگان دانست و تصریح کرد: ارتقای تئاتر ناب در هر جامعه‌ای نشان از فرهیختگی و اعتلای فرهنگی آن جامعه دارد.

 

وی با بیان اینکه در تئاتر ۲ عنصر بسیار مهم از عناصر اصلی در باروری و تقویت این هنر نقش دارند افزود: این ۲ عنصر نمایشگران و تماشاگران هستند که باید به ارتقای سطح آگاهی مخاطبان توجه کرد و تلاش شود تا از لایه‌های مختلف جامعه به صف مخاطبان تئاتر اضافه کنیم.

 

کیانی اضافه کرد: البته هنرمندان تئاتر باید تعهد، جامعه‌نگری و با نگاهی سرشار از خلاقیت، ظرافت و احساسات ناب نقش مصلحان را در جامعه ایفا کنند؛ در واقع آگاهی‌بخشی و دانایی‌محوری را در کنار توجه به احساسات در جامعه تقویت و روح جامعه را با سرزندگی و بیداری مواجه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تئاتر به‌خوبی می‌تواند انسان را با هویت خویش آشنا کند اذعان داشت: ما در سرزمینی هستیم که گنجینه ‌ای متنوع و متکثر ادبی دارد که سرشار از حکمت تعلیمی، حماسه و مواردی است که انسان را به فطرت خود نزدیک می‌کند و در عین حال تاریخی سراسر افتخار داریم.

 

این هنرمند تئاتر عنوان کرد: وجود قومیت‌های شریف و متنوع  در خوزستان فرصتی هستند برای هنرمندان تئاتر تا از آیین‌ها، شاعرها، ادبیات، وقوع جنگ تحمیلی و حماسه‌هایی که در خوزستان اتفاق افتاد، بهره ببرند.

 

وی خاطر نشان کرد: صبر و درایت مردم در بحران‌های مختلف از جمله ریزگردها، سیل و بیماری کرونا می‌تواند دست‌مایه خوبی برای هنرمندان نمایش باشد.

 

مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگی و هنری به انجمن‌های نمایش اداره ارشاد، واحد نمایش حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: این سه نهاد در ابعاد مختلف پژوهشی و اجرایی و همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان با ارج نهادن به فعالیت‌های پژوهشی و نمایشنامه‌خوانی در سال گذشته چرخ فعالیت‌های هنر تئاتر خوزستان را به حرکت در آوردند.

 

وی یادآور شد: البته از فعالیت‌های بخش خصوصی در مقام تهیه کننده، سرمایه‌گذاری در تاسیس پلاتو سینما هلال و تصدی‌گری برخی سالن‌ها در شهرستان‌های استان نباید چشم‌پوشی کرد و به این وادی توجه کرد .

 

کیانی با بیان اینکه شفافیت و پاسخگویی، صادقانه عمل کردن، اخلاقی فکر و عمل کردن را بایستی پیشه خود قرار دهیم ابراز کرد: اگر ضعفی وجود دارد بایستی با یک نگاه غنی علمی، جامع و آینده‌نگر و در نظر گرفتن مقتضیات و پتانسیل‌های جامعه در مسیر ترمیم آن گام برداشت بایستی اعتماد را در هنرهای نمایشی کشور بیش از پیش تقویت کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه بایستی نهادهای صنفی در میان خانواده تئاتر مانند تهران در دل شهرستان‌ها ایجاد و تقویت شود بیان کرد: تقویت نهادهای صنفی در بین هنرمندان تئاتر، همچنین تشویق و ترغیب بخش خصوصی در تولید تئاتر می‌تواند یک جهش بسیار ارزنده در سال پیش رو برای خانواده تئاتر استان و کشور باشد.

 

مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگی و هنری به پاسخگویی مدیران و شفاف عمل کردن هنرمندان اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما اعم از هنرمندان و مدیران باید دغدغه‌مند و پاسخگو عمل کنند و یک تعامل دوسویه میان هنرمندان و مدیران برقرار شود.

 

وی تئاتری را موفق دانست که بر پایه خلاقیت و تلاش مستقل هنرمندان استوار باشد و تنها متکی به دولت نباشد و تاکید کرد: از شهرداری‌ها هم انتظار می‌رود که بیش از پیش در کنار هنرمندان تئاتر باشند و یک تعامل دوسویه میان آنها برقرار شود.

 

این هنرمند تئاتر تصریح کرد: قطعا مسئولان و مدیران از هنرمندان تئاتر انتظاراتی دارند و هنرمندان هم از مسئولان مطالباتی دارند دل هرکس به عشق توسعه انسان می‌تپد بایستی ظرافت‌ها، صبر و واقعیت‌های استان را در نظر بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه باید نقد و تحلیل به‌عنوان یک ضرورت در خانواده تئاتر بیش از گذشته تقویت شود خاطر نشان کرد: تئاتر نباید جشنواره محور باشد و از ظرفیت‌های مختلف برای تقویت اجراهای عمومی بهره برد.

 

کیانی در پایان عنوان کرد: دغدغه هنرمندان شهرستان‌ها و مناطق محروم هم باید شنیده شود؛ تئاتر نباید به شکل گلخانه‌ای و تزئینی باشد بلکه باید به‌عنوان یک ضرورت اجتماعی و فرهنگی به آن ارج نهاد.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: رضا کیانی روز جهانی تئاتر فرهنگ و هنر عنوان یک ضرورت هنرمندان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان

اسفندیار خزایی در جلسه ارزیابی اقدامات مدیریت چرا و ساماندهی کوچ عشایر که با حضور کارشناسان دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور در استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان همدان سطح اراضی ملی از اراضی مستثنیات کمتر است، استفاده از پسماندهای کشاورزی باید در امر چرای دام مورد استفاده قرار گیرد تا فشار کمتری به مراتع استان وارد شود.

وی افزود: توجه به شرایط مراتع استان همدان و لزوم بهره‌برداری اصولی از آن مدیریت چرا، رعایت تقویم کوچ و جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع می‌تواند این بستر را حفظ و حتی به بهبود شرایط مرتع کمک کند.

خزایی افزود: استان همدان به علت وجود ۶۶۵ هزار هکتار مرتع، استانی مرتعی به حساب می‌آید که این مراتع به عنوان بستر بهره‌برداری توسط بهره‌برداران روستایی و عشایری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی در سطح استان بین بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری‌ها، منابع طبیعی به امور عشایری و ادارات‌کل منابع طبیعی استان‌های قشلاقی وجود دارد، خاطرنشان کرد: جزیره‌ای عمل کردن در این موضوع موجب عدم دستیابی به اهداف مورد نظر خواهد بود.
وی آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در افزایش همراهی و مشارکت در حفظ مراتع  را مهم دانست و گفت: نیاز است کارشناسان با زبان قابل درک با عشایر ارتباط برقرار کرده و آموزش‌های لازم را برای آنها از طرق مختلف ارائه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است