Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@21:15:41 GMT

کام تلخ در عید نوروز؛روحت شاد دانیل عزیز

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۰۸۰۹

کام تلخ در عید نوروز؛روحت شاد دانیل عزیز

این است تمام وزنه برداری ما در المپیک مونیخ. این جلد نوستالژیک و معروف مجله کیهان ورزشی مربوط است به چهل و هفت سال پیش در مرداد هزارو سیصدو پنجاه و یک. خبر درگذشت دانیل گورگیز (گورگیس نژاد)، ناخودآگاه ما را برد به سمت این عکس. چهره های سرشناشی در آن هستند، از محمد نصیری گرفته تا نصرالله دهنوی، پرویز جلایر، هوشنگ کارگرنژاد، ابراهیم پوردژم، محمدرضا ناصحی و داود ملکی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنکه از همه خوش استایل تر و بلندقدتر است دانیل گورگیز است، نیاز به آدرس دادن هم نیست، نفر اول سمت چپ. بی شباهت به ایتالیایی ها نیست. گوگیز آشوری بود، مثل هنریک تمرز و مثل چارلی بارین چهاربخش در وزنه برداری.

گوگیز اتفاقا زمانی که هنریک تمرز سرمربی تیم ملی بود دوبنده تیم ملی را پوشید. نخستین تجربه بین المللی اش هم میدان بزرگ المپیک بود. مکزیکوسیتی، هزارو نهصدو شصت و هشت. نصیری طلایی شد، جلایر نقره گرفت، دهنوی ششم شد اما گورگیز که در دسته هفتادو پنج وزنه می زد در همان حرکت پرس اوت کرد. مچ پایش ضرب خورده بود و سه بار وزنه صدوچهل را انداخت. با این حال او، دو سال بعد زیر نظر محمد ذهتاب، به آنچه استحقاقش را داشت دست یافت و در بازی‌های آسیایی بانکوک مدال نقره را با این رکوردها به گردن آویخت:
1970 asian games - 75 category*
Press 135 kg*
Snatch 127.5 kg*
C&Jerk 167.5 kg*
Total 430 kg*


یک بار دیگر به عکس نگاه می کنم. محمد عامی تهرانی (مربی تیم با پیراهن سفید) را همین ده روز پیش از دست دادیم و حالا دانیل گورگیز در هشتاد سالگی از میان ما می رود. هر دو در یک دسته وزنی. اولی مربی و دومی شاگرد. روح هر دو عزیز شاد و یادشان گرامی.

پی نوشت: پیکر مرحوم دانیل گوگیز به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، بدون هیچ تشریفاتی در آرامستان آشوریان در اسلامشهر به خاک سپرده می شود.

254 251
 

کد خبر 1369451

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فدراسیون وزنه برداری وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تشکر آیت‌ الله مکارم‌ شیرازی از عملیات وعده صادق

متن پیام تشکر آیت‌ الله مکارم‌ شیرازی از عملیات وعده صادق به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مؤْمِنِینَ. (توبه، آیۀ ۱۴)
عملیات پیروزمندانه سربازان اسلام در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مردم مظلوم غزه، مایۀ سربلندی، عزت و خشنودی مسلمانان جهان گردید.

بی تردید مردم عزیز ایران، قدردان این عملیات قاطع و غرورآفرین بوده و همواره در کنار مجاهدان و لشکریان اسلام تا شکست مستکبران و نابودی ظلم و ستم، پایداری خواهند نمود.

اینجانب به سهم خویش از همۀ این غیورمردان تشکر و قدردانی نموده و مردم عزیز ایران را به هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان و حمایت همه جانبه از نیرو‌های نظامی دعوت می‌نمایم که إن شاء الله پیروزی نهایی از آن اسلام است. (أَلا إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَرِیبٌ)

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • احتمال عجیب سهمیه وزنه‌بردار ایرانی در المپیک
  • تصاویری که ارتش اسرائیل از بقایای موشک بالستیک ایرانی به نمایش گذاشت
  • ارتش اسرائیل بقایای موشک بالستیک ایرانی را به نمایش گذاشت + تصاویر
  • کمک فوری برای نجات جان یک مادر سرطانی
  • پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درباره عملیات «وعده صادق»
  • تلاش برای تحقق سیاست های قوه قضاییه
  • پیام تشکر آیت‌ الله مکارم‌ شیرازی از عملیات وعده صادق
  • اکنون نوبت زینبیان است
  • شمس‌آذر برای تقابل با استقلال وزنه زد! (عکس)
  • جوان عزیز ؛ این دفاع ضروری بود