Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@17:21:48 GMT

۸ میلیون نفر در کشور غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۱۱۱۱

۸ میلیون نفر در کشور غربالگری شدند

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: تا روز گذشته، ۸ میلیون نفر در کشور به همت جوانان و داوطلبان هلال احمر غربالگری شدند و تا می توانیم باید ترددها کاهش یابد که با توجه به مصوبه هیات وزیران تردد در روزهای آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

«محمد نصیری»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: موج اول بیماری را با موفقیت و کمترین میزان شیوع گذرانده‌ایم و امید است در فروردین ماه موج دوم به پایان برسد و اردیبهشت بهتری داشته باشیم که همکاری و نوع حضور مردم مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد سفرها در برخی از استان ها کاهش پیدا کرده است، گفت: خطر برای شیوع این بیماری در این سفرها برای مناطق حاشیه ای و روستاها است که تا الان شیوع شهری بوده که اگر روستا باشد خطرناک تر می شود ضمن اینکه ارائه خدمات مشکل تر می شود.

 

نصیری با بیان اینکه یکی دو ماه درگیر این بیماری هستیم، افزود: این بیماری در افزایش فقر جامعه تاثیراتی خواهد داشت و این تاثیرات مربوط به مشاغل کارگران فصلی و غیره است که دچار مشکلاتی می شوند.

 

وی گفت: این سازمان سعی دارد در ماه رمضان با کمک مردم و با منابع خودمان حمایتی از این قشر بکنیم، اینان مددجوی سازمان حمایتی نیستند و قابلیت کار و فعالیت دارند که به واسطه محدودیت های این بیماری دچار مشکلاتی شده اند.

 

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به وضعیت حضور مسافران نوروزی عنوان کرد: منکر ورود مسافران نیستیم اما بر اساس مستنداتی که در زمینه ورود و خروج خودروها وجود دارد، در ایام نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته با کاهش مسافران مواجه هستیم.

 

وی تصریح کرد: کاهش محسوس آمار خودروهای ورودی و خروجی نتیجه توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی است و البته تیم‌های غربالگری و تب سنجی نیز در مبادی ورودی استان ها و شهرها مستقر هستند و بنابر تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در صورت مشاهده افراد مشکوک به کرونا، این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

 

وی ادامه داد: با توجه به خطر سرایت ویروس کرونا از طریق تماس‌های رو در رو از هموطنان درخواست می‌شود از سفرهای نوروزی تا ریشه کن شدن این ویروس خودداری کنند.

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: غربالگری شیروان جمعیت هلال احمر هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید منجم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی بارندگی‌های شدید و آبگرفتگی منازل ۷ خانوار در روستای قشلاق ذاخر شهرستان اهر، تیم‌های امدادی این جمعیت به منطقه اعزام و به ۳۰ نفر از متاثرین سیل امدادرسانی کردند.

وی افزود: دو دستگاه چادر، ۲۸ تخته پتو، ۱۲ تخته موکت ۶ متری، ۷ بسته غذایی ۷۲ ساعته و گالن آب تاشو از جمله اقلام اهدایی به سیل‌زدگان بود.

کد خبر 6087168

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر