Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در اخطاریه آنی و مهم شماره(۳) آن اداره کل از ادامه آماده باش ستاد مدیریت بحران سراسر استان در پی ورود سامانه بارشی تقویت شده و احتمال بارش های سیلابی در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده امشب در اخطاریه ایی به فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران سراسر استان اظهار کرد: با توجه به اخطاریه های سازمان مدیریت بحران و هواشناسی کشور در خصوص تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز جمعه تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده(۸ لغایت ۱۱ فروردین ۹۹)، اظهار کرد: دستور فرمایید به فوریت نسبت به صدور هشدار مجدد و اتخاذ کلیه تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، تداوم آماده‌ باش واحدهای تابعه، برقراری کشیک شبانه روزی و حضور در محل فعالیت، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه های ایمنی مانند عدم انجام سفرهای غیر ضروری و عدم تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، سیل بندها، کانال ها، تاسیسات و منابع آبی، مناطق با احتمال سقوط اجسام و درختان و سایر مناطق در معرض خطر وقوع حوادث به شهروندان بویژه روستاییان، کشاورزان، عشایر، بیماران، کودکان، سالمندان، دامداران، مسافرین و ساکنین مناطق در معرض خطر اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این اخطاریه تاکید کرد: توصیه به رانندگان به منظور احتیاط لازم و همراه داشتن تجهیزات زمستانی مورد نیاز، بازدید و رصد مستمر تاسیسات و منابع آبی، سدها، سیل بندها، پل ها، راه ها و سایر محل های مورد نیاز و اتخاذ تدابیر لازم برای عبور سیلاب احتمالی، مسدود نمودن جاده های حادثه خیز توسط دستگاه های مرتبط در صورت ضرورت طبق ضوابط، اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از وارد آمدن خسارت به بخش های مختلف کشاورزی و ابلاغ برای استقرار اکیپ های عملیاتی به همراه ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در نقاط مورد نیاز براساس ابلاغ های قبلی صورت پذیرد.

جانشین استاندار در ستاد پیشگیری و مقابله با بحران خوزستان با یادآوری آماده به کار نمودن تجهیزات برای دفع سریع آب های سطحی و فاضلاب، افزود: اتخاذ تدابیر لازم یا اعمال محدودیت برای تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی طبق ضوابط انجام شود.

حاجی زاده در پایان تاکید کرد: لزوم حضور مدیران عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان ها، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران دستگاه های مرتبط و موردنیاز در محل خدمت و عدم ترک محل فعالیت به هر عنوان(مرخصی، ماموریت و… ) بدون هماهنگی و اخذ موافقت ستاد استان و تا زمان اعلام عادی شدن وضعیت جوی طی ابلاغ می شود.

لازم به ذکر است سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه ایی از تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز جمعه تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده(۸ لغایت ۱۱ فروردین ۹۹) همراه با رگبار و رعد و برق و بارش شدید، وزش باد شدید یا تندباد لحظه ای، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال بارش برف در ارتفاعات، همچنین مواج شدن شمال خلیج فارس، سیلاب، لغزندگی جاده های کوهستانی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده های مواصلاتی و طغیان و بالا آمدن آب رودخانه ها خبر داده بود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخطاریه مدیریت بحران خوزستان سیلاب خوزستان سامانه بارشی مدیریت بحران مورد نیاز اواخر روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه، از سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بارش رگباری باران باعث جریان رواناب و سیلاب در روستای صالح آباد شهرستان نطنز و خساراتی به باغات، معابر، آسفالت، راه‌های ارتباطی و شبکه آب شرب روستا و چند دستگاه خودرو شد.

وی با بیان اینکه مخاطرات رخ داده آسیب جانی به همراه نداشت، افزود: عوامل مدیریت بحران شهرستان و دهیاری در محل روستا حضور دارند و مقرر شد اداره راهداری، بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی و اداره برق جهت ایمن‌سازی شبکه‌ها و ارزیابی خسارات و رفع اضطراری آسیب‌های وارد شده اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به علت شدت بارش‌ها، آب‌گرفتگی در محور قدیم جاده نطنز - کاشان و بعضی از محورهای جاده‌ای در شهرستان اردستان و معابر روستایی و شهری در بعضی نقاط کاشان نیز گزارش شده است.

وی ادامه داد: عوامل امدادی در سطح مناطق شرق و شمال برای امدادرسانی مستقر هستند و بارش‌های همرفتی تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان تداوم دارد.

کد خبر 747227

دیگر خبرها

  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • آماده باش مدیریت بحران در تهران
  • ‏سامانه بارشی تشدید می‌شود
  • آماده‌باش مدیریت بحران در استان تهران/ ‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • آماده باش مدیریت بحران در استان تهران/‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود