Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، آجیل از جمله تنقلات پر طرفدار است که در ایام نوروز، خصوصا زمانی که در منزل سپری می‌شود؛ استفاده زیادی دارد.

آجیل خوردن در این ایام می‌تواند منجر به افزایش وزن و به خطر افتادن سلامتی شود. در این قسمت، به راهکار‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از آن می‌توان نه تنها مصرف آجیل را ترک نکرد، بلکه با خوردن آجیل به سلامتی هم کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف خشکبار در یک رژیم غذایی سالم و به طور منظم، توصیه شده است و اگر درست مصرف شود؛ نه تنها وزن را افزایش نمی‌دهد بلکه می‌تواند باعث کاهش وزن هم شود.

آجیل و خشکبار بسیار سالم و مغذی هستند؛ این مواد سرشار از ماده‌های مغذی و لازم مانند آنتی اکسیدان‌ها هستند. با مصرف آجیل، می‌توان از بیماری‌های قلبی و دیابت هم جلوگیری کرد.

نباید فراموش کرد که خشکبار، چربی و کالری بالایی دارند و همین موضوع سبب می‌شود بعضی افراد برای این که چاقی و افزایش وزن را تجربه نکنند، از مصرف آن‌ها صرفه نظر کنند.

بعضی مطالعات و پژوهش‌ها، نشان دادند که مصرف منظم آجیل، نه تنها باعث افزایش وزن نمی‌شود، بلکه به کاهش آن هم کمک می‌کند؛ پس اگر شما به طور منظم و کنترل شده از آجیل مصرف کنید، افزایش وزن را تجربه نمی‌کنید. این مسئله صرف نظر از این است که ممکن است که یک فرد رژیم غذایی سختی را داشته باشد، گفته شده در مواردی مصرف آجیل از فرد در برابر افزایش وزن هم، محافظت می‌کند.

مطالعاتی انسانی به این نتیجه رسیدند که استفاده از آجیل به عنوان یک قسمت از رژیم غذایی افراد، می‌تواند روند کاهش وزن را هم تسریع کند. با مصرف آجیل، می‌توانید کاهش گرسنگی و احساس سیری را در مدتی طولانی، تجربه کنید. آجیل، اشتها را کم می‌کند و فرد احساس سیری پیدا می‌کند، در نتیجه با مصرف آجیل، تمایل کمتری به خوردن دیگر خوراکی‌ها پیدا می‌کنید.

جالب است بدانید، مقداری از چربی آجیل‌ها به بدن جذب نشده و با مدفوع از بدن دفع می‌شود؛ بعضی مطالعات نشان داده است که خوردن آجیل در افرادی که اضافه وزن دارند و چاقی را تجربه می‌کنند، روند سوزاندن چربی را شدت می‌دهد.

فراموش نکنید، بهترین نوع آجیل، ساده و بدون نمک است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز 99 تعطیلات نوروزی افزایش وزن مصرف آجیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بستنی یکی از خوراکی‌های پر طرفدار، لذیذ، خوشمزه و هوس انگیز در بین بزرگسالان و کودکان است که کمتر کسی تمایلی به خوردن آن ندارد و می‌تواند از این خوشمزه، دوست داشتنی دل بکند. برخی از کودکان و حتی بزرگسالان میل و علاقه به بستنی با طعم‌های مختلف وانیلی، شکلاتی، توت فرنگی و ... دارند تا حدی که تمام طول روز حاضرند به جای انواع غذا بستنی بخورند.
بسیاری از مادران انواع و اقسام مختلف بستنی را در روز‌های گرم تابستان برای رفع عطش و کاهش حرارت درونی بدن کودک جزء برنامه غذایی کودکان در نظر می‌گیرند، اما آیا مصرف بستنی برای کودک مفید است؟ 

ذائقه کودکتان را به بستنی عادت ندهید
همه‌ بچه‌ها به خوردن بستنی و یخمک‌های رنگی علاقمند هستند، اما بهتر است خانواده‌ها به کودک خود بیش از حد بستنی ندهند، زیرا خوردن زیاد بستنی می‌تواند سلامتی اطفال را در معرض خطر قرار دهد و موجب بروز اضافه وزن در بدن آن‌ها شوند پس بهتر است والدین بیشتر مراقب تغذیه آن‌ها باشند.

خطرات مصرف زیاد بستنی در کودکان:

ابتلا به بیماری‌ کبد چرب
مواد مورد استفاده در بستنی، نوشابه، کیک و بیسکویت سبب ایجاد بیماری کبد کشنده‌ای در کودکان می‌شود. بنظر می‌رسد فروکتوز به مراتب بیشتر از گلوکز به سلامتی آسیب می‌رساند. به گفته دانشمندان بستنی و فروکتوز سبب بروز ابتلا به بیماری‌های کبد چرب در جوانان شده است، دقیقا چیزی مشابه مصرف الکل که سبب سرطان، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی می‌شود. براساس مطالعه‌ای جدید یک چهارم از کودکان در زمان نوجوانی از نظر بالینی چاق هستند.
شربت ذرت با فروکتوز بالا در نوشیدنی‌های شیرین شده و بسیاری از غذا‌های فرآوری شده یافت می‌شود. این ماده بطور طبیعی در میوه‌ها وجود دارد، اما تولید کنندگان فیبر و مواد مغذی را حذف و قند را به آن‌ها اضافه می‌کنند.
در طول این مطالعه، محققان همچنین دریافتند آنزیمی به نام khk که برای اولین مرحله از متابولیسم فروکتوز مورد نیاز است در کبد موش‌هایی که فروکتوز می‌نوشند افزایش یافته است به همین دلیل پس از آن دانشمندان نمونه‌های کبدی را از نوجوانان چاق با بیماری کبد چرب بررسی کردند و سطح بالایی از آنزیم khk را یافتند. براساس این تحقیقات کبدی سالم است که بدون هیچ گونه چربی باشد.

ابتلا به دیابت
والدین نباید ذائقه کودکانشان را به بستنی عادت دهند، زیرا محتوای بستنی، قند و نشاسته است و در کودکان علاوه بر چاقی، موجب ابتلا کودک به بیماری دیابت نیز می‌شود. کودکان می‌توانند یک بار در هفته بستنی بخورند و مصرف بیش از این مقدار توصیه نمی‌شود. برای وزن گیری کودکان می‌توانید روزانه چند قاشق بستنی را بعد از غذا به کودک بدهید. سردی بیش از حد بستنی برای دستگاه گوارش مناسب نیست پس ابتدا بستنی را از فریزر خارج کنید و پس از گذشت دقایقی که از سردی بستنی کاسته شد، آن را به کودک بدهید.

 

دیگر خبرها

  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • برای خوش اندام شدن این نکات را رعایت کنید
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • زیاد خوردن این سبزی مساوی است با مرگ!
  • تغذیه صحیح در فصل بهار، از دیدگاه طب ایرانی
  • عوارض جدی خوردن دوغ
  • تعطیلات عید فطر مصرف بنزین در خراسان رضوی را افزایش داد
  • تعطیلات عید فطر مصرف بنزین در خراسان رضوی را ۲ درصد افزایش داد
  • خطرات تغییر دادن شکل قرص برای خوردن
  • چرا سیب بهترین انتخاب برای سلامتی است؟