Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «محمود الزهار» از رهبران بلندپایه جنبش حماس به پیشنهاد «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن به دولت سعودی واکنش نشان داد.

او به شبکه المیادین گفت که پیشنهاد رهبر انصارالله یمن در خصوص بازداشت شدگان فلسطینی بسیار محترم و با ارزش است. الزهار در ادامه گفت که بعید می‌داند دولت سعودی به این پیشنهاد پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رهبر حماس تأکید کرد: «ابتکار عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله قلب تمامی مجاهدان و نیروهای مقاومت در فلسطین را شاد کرد.»

او در ادامه گفت که جنبش حماس به واسطه طرفی که روابط بسیار خوبی با صنعاء داشت، از انصارالله خواسته بود چنین پیشنهادی را ارائه دهد.

الزهار همچنین گفت: «بازداشت شدگان فلسطینی سال‌ها در عربستان زندگی می‌کردند و اشغالگران به خوبی معادله ما را می‌دانند: اسرا در برابر بازداشت شدگان.»

او سپس گفت که ارزش چیزی که صنعاء می‌خواهد به سعودی‌ها بدهد یعنی یک خلبان و چهار افسر بسیار بالاست و در ادامه این سؤال را مطرح کرد: «آیا دولت سعودی می‌تواند تبعات این معامله را تحمل کند؟»

در این راستا «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آناتولی گفت که امیدوار است دولت سعودی پیشنهاد عبدالملک الحوثی را بپذیرد.

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن امروز در سخنرانی خود به مناسبت پنجمین سالگرد آغاز جنگ یمن از آمادگی کامل صنعاء برای آزادی یک خلبان و چهار افسر سعودی در مقابل آزادی بازداشت شدگان جنبش حماس سخن گفت. 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رهبر انصارالله یمن عبدالملک الحوثی بازداشت شدگان دولت سعودی جنبش حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت قاطعانه رهبر حزب شاس و عضو ناظر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با هرگونه حمله به ایران/ حماس: پاسخ ایران ثابت کرد که دوران بزن در رو دیگر به سر آمده است/ ۱۶ نفر از اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند/ سایت وزارت راه رژیم صهیونیستی هک ش

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد آریه درعی رهبر حزب شاس و عضو ناظر کابینه جنگ این رژیم قاطعانه با هرگونه حمله به ایران مخالف است.

سرویس جهان مشرق - اردوغان در جریان نشست گروهی حزب عدالت و توسعه (AK) در پارلمان ترکیه افزود که با حمایت بی قید و شرط غرب، (رژیم) اسرائیل چه در غزه و چه در کرانه باختری، قتل عام‌هایی را انجام می‌دهد که از جمله شرم‌آورترین وقایع در تاریخ بشریت است.

اردوغان با مقایسه مبارزات گروه مقاومت فلسطینی حماس با جنگ استقلال ترکیه در بیش از یکصد سال پیش، گفت: ما به خوبی می‌دانیم که برای رسیدن به استقلال، باید بهایی پرداخت کرد.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه از هر جهت در کنار برادران و خواهران فلسطینی خود ایستاده است، یادآور شد: ما نقشه‌هایی را در سازمان ملل ارائه کردیم که نشان می‌دهد اسرائیل چگونه سرزمین‌های فلسطین را در ۷۰ سال گذشته به تدریج اشغال کرده است.

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، روز چهارشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ در غزه در ۱۵ مهرماه سال گذشته تاکنون، بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک فلسطینی کشته شده‌اند.

کاترین راسل در یک نشست خبری در نیویورک، گفت: همچنین در این مدت بیش از ۷۶ هزار نفر مجروح شده‌اند و هزاران نفر دیگر هم در آستانه قحطی قرار دارند.

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا به امروز به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۶ هزار و ۶۶۴ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، در ۶ مورد جنایت، ۵۶ شهروند فلسطینی را شهید و ۸۹ نفر دیگر را زخمی کرده است.

تحولات سرزمین های اشغالی - صد و هشتاد و هفتمین روز جنگ

عضو مجلس نمایندگان آمریکا: اگر بایدن چند ماه پیش به سخنان ما گوش می‌داد، می‌توانست جنگ در غزه را پایان دهد

جنگ غزه به صد نود سومین روز خود رسید. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۵۶ فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۹ نفر هم زخمی شدند. شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۳۸۹۹ نفر و شمار مجروحان هم به ۷۶۶۶۴ نفر رسیده است.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ و حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شدند. در این گزارش آمده است که ده‌ها هزار زن هم در نتیجه حملات و بمباران های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ آواره و بی سرپناه شدند. سازمان ملل برآورد کرده که ۱۹ هزار کودک در نوار غزه به سبب کشته شدن ۶ هزار زن در این جنگ یتیم شدند.

غزه ویران

یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است. منبع مذکور اشاره کرد: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم. این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

قائم مقام رهبر حماس در کرانه باختری و مسئول پرونده اسرا و شهدای این جنبش تاکید کرد: ما خواستار آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی شدیم. زاهر جبارین گفت نتانیاهو قصد توقف جنگ را ندارد و رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند. جبارین گفت خانواده‌های اسرای اسرائیلی باید بدانند که نتانیاهو جدیتی برای آزادی فرزندانشان ندارد و اگر داشت، این کار را می‌کرد.

رشیده طلیب عضو مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که اگر بایدن چند ماه پیش به سخنان ما گوش می‌داد، می‌توانست جنگ در غزه را پایان دهد.

از آغاز جنگ، ۱۶ نفر از اسرای ساکن این غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند/ سایت وزارت راه رژیم صهیونیستی توسط یک گروهک هکری هک شد

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه، ۱۶ نفر از اسرای ساکن این باریکه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. هیئت مذکور اشاره کرد که ملت فلسطین در معرض حملات و جنایات شهرک‌نشینان اشغالگر و مسلح صهیونیست است که تحت فرمان مستقیم دولت رژیم صهیونیستی قرار دارند. این هیئت بیان کرد که به رغم ادامه شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، دنیا ساکت نشسته و با اشغالگران همدست است.

جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز چهارشنبه خانه‌ای را در اردوگاه یبنا در مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند. در این جنایت ۷ نفر از جمله ۴ کودک به شهادت رسیده و شمار زیادی هم زخمی شدند.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز پنجشنبه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و قدام به سرکوب فلسطینیان کردند. منابع محلی اعلام کردند برخی مناطق در شهرهای قلقیلیه، الخلیل، بیت لحم، قدس، جنین، نابلس، رام الله و اریحا هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است. صهیونیست‌ها نزدیک به ۲۰ نفر را در حمله به کرانه باختری بازداشت کردند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که افزایش خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری که از هفتم اکتبر گذشته شاهد آن هستیم، بسیار نگران کننده است.

یک گروه هکری سایت وزارت راه رژیم صهیونیستی را هک کرده و خطاب به صهونیست‌ها نوشته: «به فرشتۀ مرگ خود سلام کنید. هر شخص، شرکت و سازمانی که دستی در جنایات نتانیاهو داشته باشد بهای آن را خواهد پرداخت.»

شهادت خبرنگاران در حملات رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در جنوب پایگاه برانیت در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله راکتی و موشکی قرار داده است.

مخالفت قاطعانه آریه درعی رهبر حزب شاس و عضو ناظر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با هرگونه حمله به ایران/ جنبش مقاومت حماس: پاسخ ایران ثابت کرد که دوران "بزن در رو" دیگر به سر آمده است

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری با همتای قطری خود گفت: جنایات اسرائیل در غزه خطر تبدیل این جنگ به جنگی منطقه‌ای را در پی دارد. نتانیاهو می‌خواهد منطقه را به سمت جنگ بکشاند تا در قدرت بماند. کسانی که بدون هیچ قید و شرطی از نتانیاهو حمایت می‌کنند، باید در مواضع خود تجدید نظر کنند. اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت را اجرا کرده و اجازه ورود کمک‌های بشردوستاه به نوار غزه را بدهد. آمریکا باید جلوی اسرائیل را بگیرد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد آریه درعی رهبر حزب شاس و عضو ناظر کابینه جنگ این رژیم قاطعانه با هرگونه حمله به ایران مخالف است. منبع مذکور اشاره کرد که خاخام‌های ارشد اسرائیلی به رهبر حزب شاس هشدار دادند که هرگونه حمله احتمالی به ایران خطراتی جدی را برای این رژیم در پی خواهد داشت.

استفاده از بمب های فسفری در حملات رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر دشمن صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق ثابت کرد که دوران "بزن در رو" دیگر به سر آمده است. در این بیانیه آمده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنان پیگیر تحولات پاسخ مشروع و شایسته جمهوری اسلامی ایران به جنایت دشمن صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق و ترور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما ضمن قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران، موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی که در برابر نسل‌کشی ملت فلسطین در غزه و تجاوزات علیه ساکنان قدس و کرانه باختری و اسرای فلسطینی سکوت کردند، را محکوم می‌کنیم. حماس تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران تاکیدی است بر اینکه دورانی که دشمن صهیونیستی بدون هرگونه محاسبه و مجازات عربده‌کشی می‌کرد، به سر آمده و همزمان توهم تکیه کردن بر این رژیم نیز دیگر پایان یافته است. این جنبش افزود: ما بار دیگر امت اسلامی و عربی و جریان‌های مقاومت در منطقه و تمامی آزادگان جهان را به ادامه حمایت از ملت فلسطین در نبرد مبارک طوفان الاقصی برای آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین فرامی‌خوانیم.

دیگر خبرها

  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • مخالفت قاطعانه رهبر حزب شاس و عضو ناظر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با هرگونه حمله به ایران/ حماس: پاسخ ایران ثابت کرد که دوران بزن در رو دیگر به سر آمده است/ ۱۶ نفر از اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند/ سایت وزارت راه رژیم صهیونیستی هک ش
  • فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی
  • پیشنهاد دهشتناک و ضد انسانی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مورد اسرا فلسطینی
  • پیام اسرای فلسطینی از «سلاخ‌خانه» اسرائیل برای اعراب و جهان
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • حماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کند