Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (به وقت واشنگتن) در بیانیه‌ای از تصمیم اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی به این اتحادیه استقبال کرد و گفت که واشنگتن همزمان با گرایش این کشورها به سمت غرب، در انتظار تقویت شراکت راهبری خود با آن‌ها است.

پمپئو اعلام کرد که آمریکا از این دو کشور برای اعمال اصلاحات لازم در راستای الحاق به اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدونیه شمالی همچنین سوم فروردین‌ماه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ملحق شد و «استوو پندارووسکی» رییس جمهوری این کشور با امضای سندی به این الحاق رسمیت بخشید.

حمایت پمپئو از الحاق آلبانی و مقدونیه شمالی به اتحادیه اروپا در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا آشکارا از خروج انگلیس از این اتحادیه استقبال کرد.

در بحبوحه بن‌بستی که برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایجاد شده بود، ترامپ پس از استعفا «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس بارها از جانسون به عنوان فردی که می‌تواند برگزیت را با موفقیت به پایان ببرد، اعلام حمایت کرد.

اظهارنظرهای ترامپ در موضوع برگزیت اگرچه با انتقادهای وسیع از سوی انگلیسی‌ها مواجه شده بود، اما باعث نشد که او دست از این کار بردارد. 

او حتی از بوریس جانسون نامزد نخست‌وزیر انگلیس در آن زمان خواست که با «نایجل فاراژ» رهبر حزب برگزیت متحد شود تا با خروج از اتحادیه اروپا روابط تجاری واشنگتن و لندن گسترش یابد.

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید نیز در مصاحبه‌ای با روزنامه تلگراف اعلام کرده بود که دولت ترامپ می‌خواهد بریتانیا از نتیجه همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ تبعیت کند و از اتحادیه اروپا خارج شود. او در این مصاحبه برگزیت را یک فرصت دانسته بود که بریتانیا به واسطه آن می‌تواند به یک کشور قدرتمند و مستقل شود.

رییس جمهوری آمریکا پس از تایید توافق برگزیت در پارلمان انگلیس نیز به جانسون تبریک گفت و اعلام کرد که دو کشور می‌توانند پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا روابط تجاری خوبی برقرار کنند.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا آلبانی مقدونیه مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آلبانی مقدونیه مایک پمپئو آمریکا آمریکا دونالد ترامپ آمریکا بریتانیا بریتانیا آمریکا اتحادیه اروپا آلبانی مقدونیه مایک پمپئو اتحادیه اروپا مقدونیه شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل تماشایی بلافاصله پس از شروع بازی در لیگ فوتبال شمالی انگلیس / فیلم

گل تماشایی تیم پونتفرکت کولیریس بلافاصله پس از شروع بازی در لیگ فوتبال شمالی انگلیس را مشاهده می کنید.

دانلود (1.6MB)

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به غرب درباره مصادره اموال مسکو
  • تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ضربه دردناک به نیروی هوایی روسها
  • گل تماشایی بلافاصله پس از شروع بازی در لیگ فوتبال شمالی انگلیس / فیلم
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • استقبال بیش از ۲۷۴ هزار خانوارخراسان شمالی از کالابرگ الکترونیکی
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است