Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان جزئیات اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز همزمان با سراسر کشور را در این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: کنترل ورودی‌های استان از ابتدای اسفند ماه آغاز شد و امسال از ۲۸ اسفندماه تا ۶ فروردین ماه، ۵۸ هزار خودرو وارد استان شد، درحالی که در مدت مشابه پارسال، ۹۵۰ هزار خودرو وارد استان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال نیز چندهزار خودرو نیز که قصد ورود به استان برای سفر‌های غیرضروری داشتند، بازگردانده شدند.

استاندار هرمزگان ابراز کرد: بازاریان و کسبه نیز در این مدت همکاری خوبی داشته‌اند و مراکز خرید و پاساژ‌های بزرگ همه تعطیل شده است.

همتی عنوان کرد: بدنبال این هستیم که فروشگاه‌های بزرگ به سمت فروش اینترنتی و ارسال مایحتاج مردم با پیک بروند تا از تجمع‌های غیر ضروری کاسته شود.

وی تصریح کرد: مردم استان نیز باید از رفت و آمد‌های بین شهری و رفتن به روستا‌ها بپرهیزند تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود.

همتی بیان کرد: طرح کنترل مبادی ورودی استان و شهر‌ها از فردا با دقت بیشتری اجرا می‌شود و رانندگان خودرو‌هایی که قصد رفتن به شهر‌ها را دارند و تخلف کنند خودرو‌های آن‌ها یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

 استاندار هرمزگان یادآور شد: در این طرح نیرو‌های کار و نیرو‌های انتظامی و نظامی که مجبور به جابجایی هستند با کنترل دقیق اجازه تردد خواهند یافت.

وی اظهار کرد: اگر مردم الزامات این طرح را رعایت کنند، این محدودیت‌ها که برای حفظ جان مردم در نظر گرفته شده است، زودتر پایان می‌یابد.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: در این طرح، اصناف ضروری و واحدهای خدماتی و تولیدی به خدمت رسانی و تولید ادامه می دهند و در این زمنیه هیچ مشکلی وجود ندارد.

همتی خاطرنشان کرد: در شهر‌های ساحلی که شهروندان ساکن شهر به ساحل مراجعه می‌کنند نیز باید فاصله مناسب و اصول بهداشتی را رعایت کنند تا مجبور به جلوگیری از این دسترسی نشویم.

استاندار هرمزگان بیان کرد: طرح در خانه بماینم فقط برای گردشگران نیست و باید شهروندان ساکن استان نیز آن را رعایت کنند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: همتی طرح فاصله گذاری اجتماعی بندرعباس هرمزگان استاندار هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر در هرمزگان از بیمه بازنشستگی رایگان بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، «نوید جعفرپور»، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان با اشاره به فراهم شدن شرایط ثبت‌نام مادران غیرشاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر جهت بهره‌مندی از بیمه رایگان در استان گفت: این طرح از جمله مواردی است که در دولت سیزدهم در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیگیری و اجرایی شد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که به صورت اختصاصی مربوط به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می باشد، دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مادران غیرشاغل ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر را به صورت رایگان تحت پوشش این صندوق بیمه قرار دهد.مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان افزود: چنانچه در حین بیمه پردازی، فرزند چهارم یا پنجم مادر متولد شود به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌پردازی مادر افزوده می‌شود.

جعفرپور تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی جمعیت، فرآیند پیش ثبت‌نام مشمولین این طرح در فاز نخست آغاز گردیده است و شامل مادرانی می شود که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنان از تاریخ اول ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد باشد و برای ثبت نام می توانند به سایت صندوق به آدرس www.roostaa.ir مراجعه نمایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان عنوان کرد: ۵۸ کارگزاری در سطح استان فعال بوده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر نسبت به پیش ثبت نام در این طرح بیمه‌ای رایگان اقدام نمایند.

وی شرایط مشمولین این طرح جهت بهره مندی از بیمه رایگان بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت را اینگونه عنوان نمود: مادر ساکن در روستا و مناطق عشایری باشد، دارای حداقل سه فرزند باشد، فرزندان از تابعیت ایرانی برخوردار بوده، همچنین مادر بیمه‌شده اصلی یا مستمری بگیر نباشد.نوید جعفرپور در پایان گفت: آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان در مرحله نخست اجرای این طرح ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895447

دیگر خبرها

  • کیفیت دربی اصفهان راضی‌کننده نبود/ باتوجه به فاصله کم بازی‌ها به ریکاوری ذهنی نیازمندیم
  • آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی در هرمزگان در ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • کشف ۱۱ کیلوگرم شیشه در بندرلنگه
  • لحظه سقوط درخت روی خودرو + تصاویر | سقف پژو پارس له شد
  • اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یاسوج
  • انجام یک میلیون و ۲۲۴ هزار تراکنش در اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی
  • مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر در هرمزگان از بیمه بازنشستگی رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • از کشف ۹۶ هزار لیتر سوخت قاچاق تا توقیف ۲۱ خودروی شوتی در هرمزگان