Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب «از مشهد تا کاخ صدام» دستاورد گفت‌وگوی دکتر سعیده زراعت کار، با آزادۀ مشهدی، محمود رعیت‌نژاد است که به برخی از ناگفته‌های جنگ پرداخته است.

رعیت‌نژاد یکی از ٢٣ رزمنده نوجوانی است که ماجرای اسارت آن‌ها در سال ۶١ زبان‌زد است. در شرایطی که صدام حسین، دیکتاتور معدوم عراق، می‌کوشد از دیدار با آن‌ها و وعده آزادی‌شان بهره‌برداری تبلیغاتی کند، آن‌ها هوشمندانه اعتصاب غذا می‌کنند و حاضر به آزادی از بند رژیم بعث نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از کتاب «از مشهد تا کاخ صدام» می‌خوانیم:

کم‌کم به آبادی‌های ایران می‌رسیدیم. با دیدن اولین هموطنان‌مان در بین راه که به نظر می‌رسید خبر از آمدن ما هم داشتند، خیلی ذوق کردیم. هرچه بیشتر می‌رفتیم، جمعیت زیادتر می‌شد. همه دست تکان می‌دادند و ما هم برای نشان‌دادن احساسات‌مان از پنجرۀ اتوبوس تا نیم‌تنه بیرون آمده بودیم و دست تکان می‌دادیم. در بعضی مسیر‌ها آن‌قدر جمعیت ایستاده بود که برای دقایقی حرکت اتوبوس‌ها هم مختل می‌شد و از حرکت می‌ایستادیم. لحظاتی که اتوبوس ایستاده بود، دست در دستان مردمی می‌گذاشتیم که بیرون از اتوبوس ایستاده بودند.

یکی از این لحظات برایم خیلی دردناک بود. از بچه‌های اتوبوس‌های جلویی شنیدیم که مادری از فرط خوشحالی و غلبۀ احساسات، نوزادی را که در آغوش داشته، جلو یکی از اتوبوس‌ها رها کرده و فرزندش جان به جان آفرین تسلیم نموده است. آن‌قدر از شنیدن این خبر که گوش‌به‌گوش بین بچه‌ها چرخیده بود، ناراحت بودم که آرزو می‌کردم کاش برنگشته بودم. آمدن به ایران را به قیمت این چنین اتفاقی نمی‌خواستم. در مسیر و هنگامی که اتوبوس در حال عبور یا توقف بود، پدر و مادر‌هایی هم بودند که اشک‌ریزان و با امید فراوان، می‌آمدند و عکس‌هایی را نشان می‌دادند و می‌گفتند: «می‌شناسینش؟ اسمش تو لیست نبوده، با شما نبوده؟»

لحظاتی که اتوبوس به دلیل ازدحام جمعیت ایستاده بود، دختر بچه‌ای کنار پنجره، مدام اصرار می‌کرد که: «تو رو به خدا کاری بگید تا براتون انجام بدم.» هر چه تشکر می‌کردیم باز هم می‌گفت: «تو رو به خدا بگید.» گفتم: «حافظت خوبه؟ این شماره رو به ذهنت بسپار: ۵۰، ۹۰، ۵ تکرارکن ۵۰، ۹۰، ۵. این شمارۀ خونمه. به مشهد زنگ بزن بگو محمود اومده.»

بعد از تأخیر سه چهار ساعته از زمان پیش‌بینی شده، به اسلام‌آباد غرب رسیدیم و ما را به محلی بردند که به آن قرنطینه می‌گفتند. آن‌جا بود که از حاج باقر جدا شدیم. در قرنطینه حمام کرده و لباس‌های زرد رنگ را از تن درآوردیم و یک سری سؤالات از ما پرسیده شد، مثل اینکه آن جا شکنجه‌تان می‌کردند؟ غذایتان چگونه بود و...

گفتنی است کتاب «از مشهد تا کاخ صدام » نوشته سعیده زراعت کار توسط انتشارات ستاره ها راهی بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب نوروز 99 عید نوروز مشهد تا کاخ صدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرات ناگفته درباره دستمال توالت

به گزارش پارس نیوز به نقل از اقتصادنیوز :  دستمال توالت جزء ضروریات بهداشتی محسوب می شود اما در حقیقت در بسیاری از کشور ها از این دستمال ها استفاده نمی کنند.

بسیار مهم است که اول از همه روی برچسب محصولات را مطالعه کنید و بعد آن را خریداری کنید. درست است که دستمال توالت یک محصول بهداشتی است اما مواد موجود در آن مخصوصاً اگر معطر باشد، باعث ایجاد حساسیت به پوست می‌‌ شود. فرمالدهید یکی از آن موادی است که حساسیت زیادی را ایجاد می‌‌ کند و وجود آن در هر محصولی باعث حساسیت آن نقطه خواهد شد.

 

 دستمال توالت های معطر بوی خوبی می دهند و می توانید آن ها را در حمام و توالت استفاده کنید اما گول این عطرهای خوشبو را نخورید، زیرا باعث ایجاد آلرژی می شوند. بعضی از آن ها بوی گل می دهند و شما را وسوسه می کنند اما همه این ها مصنوعی هستند و سطح سالم قلیایی اندام های خصوصی شما را به هم می‌ زنند و باعث ایجاد عفونت مخمری می شوند.

 

معمولاً دستمال توالت ها از موادی تشکیل شده اند که خودشان عامل به هم زدن سطح هورمونی در بدن مخصوصاً استروژن هستند که هورمون ضروری برای باروری و عملکرد مناسب و درست رحم است. این دستمال توالت ها سطح استروژن را پایین می آورند و در روند تولید مثل مشکل ایجاد می کنند. پس بهتر است که خانم ها تا حد ممکن از آن ها استفاده نکنند.

شاید استفاده از دستمال توالت باعث ایجاد حس تمیزی در شما شود و یک راه موثر برای آن محسوب شود اما استفاده از آن عامل ایجاد حساسیت خواهد بود و حتی خطر پراکنده شدن جرم و آلودگی ها را افزایش می دهد و باعث انتقال آن ها به دست و ناخن می شود و در نتیجه عملکرد تمیزی آن هم خیلی خوب نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • ناگفته‌هایی از غرق شدن کشتی تایتانیک
  • ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت