Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@03:50:52 GMT

واشنگتن مانعی بر سر تحقق طرح ازصلح هرمز در منطقه

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۲۱۳۹

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا  و تحلیلگر مسائل منطقه با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات درمنطقه با ارائه طرح صلح هرمز اظهار کرد: طرح صلح هرمز که از سوی حجت السلام روحانی در نشست سازمان ملل ارائه شد مورد استقبال کشور‌های جهان قرار گرفت.
اخبار سیاسی- هانی زاده خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن طرح ایران برای برقراری صلح در خلیج فارس بهانه حضور قدرت های فرامنطقه ای را از بین می رود و دیگر امکان حضور در خلیج فارس رانخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ایالات متحده آمریکا به شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس فشار آورد تا از پذیرش این طرح خودداری کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تلاش ایران در برقراری ثبات در منطقه اظهار کرد: طرح ایران کاملا منطقی، عادلانه و مبتنی بر واقعیت‌های موجود در منطقه است، اما آمریکایی‌ها با اقدامات تفرقه افکنانه مانع از اجرایی شدن طرح صلح هرمز می‌شوند.

هانی زاده تصریح کرد:ایران تلاش می‌کند کشور‌های منطقه از طریق رایزنی و گفت وگو به حل و فصل مشکلات خود بدون دخالت قدرت‌های فرامنطقه ای به همگرایی دست پیدا کنند.کشورمان درصدد است که تامین امنیت غرب آسیا و خلیج فارس توسط کشور‌های منطقه عاملی شود تا راه برای حضور نظامی نیروهای خارجی بسته شود اما آمریکا همواره  عامل بی ثباتی در منطقه و خلیج فارس بوده و مانع همگرایی و صلح  میان کشورهای حوزه خلیج فارس شده اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صلح صلح هرمز ایالات متحده آمریکا تامین امنیت شورای همکاری خلیج فارس کشورهای حوزه خلیج فارس خلیج فارس صلح هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5 کارشناس عراقی در یک مناظره با یک کارشناس صهیونیست، در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه عراقی درباره جنگ تمام عیار ایران و پیرامون حمله به مراکز هسته‌ای ایران گفت: «اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!» مواضع این کارشناس عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد
  • بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است