Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن جعفری در گفت و گوی زنده تلویزیونی برنامه «اشاره» که از سیمای خراسان رضوی پخش شد، ضمن تشکر از ۹۱ درصد مردم استان که تاکنون مسائل بهداشتی را رعایت کردند، در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: در این طرح که در شورای ملی کرونای کشور مصوب و ابلاغ شده است، اهدافی از جمله ایجاد فاصله اجتماعی، به حداقل رساندن زنجیره انتقال بیماری با کاهش تماس‌ها، حذف ترددهای غیرضروری در کشور و بین استان‌ها، برخورد قانونی با افراد بی مسئولیت، کاهش تلفات و مرگ و میر، سرعت بخشیدن به مدیریت و پیشگیری از توسعه بیماری، تقدیر از افراد مسئولیت‌پذیر و ایجاد آرامش و اعتمادسازی در سطح جامعه دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در فاصله گذاری اجتماعی فعلاً دو طرح مد نظر قرار گرفته است افزود: در این طرح مسافرینی که وارد استان شده‌اند در اولویت نخست و مسافرینی که قصد سفر به استان را دارند در اولویت دوم قرار دارند.

جعفری افزود: از فردا این ابلاغ صورت خواهد گرفت که مسافرین غیر مقیمی که در حوزه استان حضور دارند باید در اسرع وقت به محل سکونت خود در شهرستان مربوطه برگردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در حوزه این طرح سه روش برخورد اعمال شده است از جمله اینکه برای افرادی که تمکین نکنند ۵۰۰ هزار تومان جریمه و در صورت تداوم عدم تمکین خودرو به مدت یک ماه توقیف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسافرین باید بلافاصله استان را ترک کنند، افزود: مسافرین در مسیر برگشت به مبدا خود، حق ورود به شهرهای در مسیر را ندارند لذا برای کنترل بیشتر در این زمینه در هر ورودی و خروجی هر شهرستان یک کمیته تشخیصی وجود دارد که بر اساس کد ملی، بیمه خودرو و پلاک اجازه تردد را صادر می‌کند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: افرادی که به تازگی قصد سفر به استان‌ها را دارند تاکید می‌کنیم تحت هیچ عنوانی به سمت خراسان رضوی حرکت نکنند چرا که ورودی‌ها و خروجی‌های استان به صورت ۲۴ ساعته کنترل می‌شوند و در ورودی‌ها از ورود مسافرین ممانعت به عمل می‌آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص نحوه فعالیت اصناف در دستوالعمل فاصله گذاری اجتماعی با بیان اینکه اصناف در قالب سه گروه در این طرح طبقه‌بندی شده‌اند، افزود: برخی از مشاغل باید کاملاً فعال باشند، برخی باید تعطیل شوند و برخی از مشاغل هم با محدودیت و مجوز استان باید فعالیت بکنند.

وی در خصوص اعمال محدودیت‌ها برای روز طبیعت تاکید کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود که روز طبیعت امسال را در خانه‌های خود بگذرانند اما در عین حال لازم است یادآوری کنیم که در این روز قرار است محدودیت‌هایی از درب خانه اعمال شود و اگر هم افرادی از خانه خارج شوند به خانه برگرداننده خواهند شد.

جعفری در همین رابطه افزود: در این روز ورودی‌ها و خروجی‌ها بسته و دوربین‌های پلاک خوان هم فعال خواهند بود و افرادی که رعایت نکنند مشمول جریمه خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: کمیته امنیتی و انتظامی در حوزه استانداری تشکیل شده و بر اساس استعلامات در روز ۱۳ و ۱۴ فروردین اجازه تردد برای افرادی که مجبور به رسیدن به محل کار هستند را صادر خواهد کرد.

وی با تصریح بر اینکه ابتلاء به ویروس کرونا در خراسان رضوی روند رو به رشد دارد و باید با مراعات همه مردم شرایط مدیریت شود، افزود: امیدواریم با مراعات مردم روند صعودی در ابتدا متوقف و در مرحله بعد نزولی بشود.

جعفری در انتهای سخنان خود متذکر شد: از ۸۷ درصد مسافرانی که بر اساس آمار سال گذشته سفر خود را لغو کردند تشکر می‌کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خراسان رضوی روابط عمومی طبیعت مرگ معاون سیاسی امنیتی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استانداری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود

سیدمحمود محسنی‌الحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرر: در حوزه قضائی غربالیز با توجه به مساعد بودن موقعیت جغرافیایی برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اقدامات گسترده‌ای دارند که شناسایی و برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و در میان بودن امنیت غذایی کشور مردم نیز باید برای پیشگیری از این سوءاستفاده گری‌ها همراهی لازم را با مسئولان داشته باشند.

محسنی‌الحسینی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۳۱ تماس گرفته و گزارش خود را ارائه دهند تا در اسرع وقت از هر گونه تخریب و تغییر اراضی جلوگیری شود.

کد خبر 6086628

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • تشکیل هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی
  • ۸ هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد