Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی از محصولات جدید دفاعی در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیرسرتیپ «امیر حاتمی» در برنامه‌ای تلویزیونی درباره وضعیت دفاعی کشور در سال ۱۳۹۸، خاطرنشان کرد: در حوزه دفاعی رویکردمان بازدارندگی است که متکی به قدرت و توان دفاعی است تا شرایطی داشته باشیم که دشمن جرات تجاوز و تعدی نسبت به خاک و ملت جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: در سال ۹۸ تلاش کردیم که این وضعیت را حفظ و تثبیت کنیم. برای ما سال ۹۸ سال خاصی بود؛ چراکه فراز و نشیب‌های زیادی در این سال داشتیم. در واقع این فراز و نشیب‌ها از سال ۹۷ شروع شد و دشمنان ما خیلی علنی کشاندن ناامنی به داخل جمهوری اسلامی ایران را هدفگذاری کردند. البته ما همه اقدامات آنها را با قدرت پاسخ دادیم و دشمن هم متوجه شد با کارهای نیابتی نمی‌تواند قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشد.

وزیر دفاع با بیان این که «روند رو به رشدی را در حوزه تسلیحات و تجهیزات داشته‌ایم»، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ جزو سال‌های پر افتخار صنعت دفاعی بود. در حوزه پدافندی دو کار بزرگ یعنی سامانه پانزده خرداد و باور ۳۷۳ را بعنوان یک نقطه عطف پدافندی داشتیم.

امیر حاتمی ادامه داد: در حوزه موشکی در سال ۱۳۹۸ با قاطعیت اعلام کردیم که همه موشک های جمهوری اسلامی ایران چه آنهایی که قبلا تولید شده است و چه آنهایی که جدید تولید شده، نقطه‌زن شده است.

وی با اشاره به طراحی، تولید و پرواز جت آموزشی کوثر در سال گذشته گفت: در حوزه هوایی خط تولید کوثر را ادامه دادیم که انشاءالله در سال ۹۹ چند محصول را از کوثر خواهیم داشت.

وزیر دفاع با بیان این که «در حوزه رزم زمینی هم سال گذشته رعد، طوفان و ارس ۲ را داشتیم»، اظهار کرد: در مجموع ۱۵۲ کار تحقیقاتی طراحی کرده بودیم و در حالی که دشمن با فشار حداکثری در تلاش بود ما به اهدافمان نرسیم اما بحمدالله تمام این ۱۵۲ پروژه به نتیجه رسید.

امیر حاتمی از به ثمر رسیدن ۲ تا ۳ محصول خوب در حوزه دریایی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ناوشکن دنا و یک ناو مین شکار انشاءالله به نیروی دریایی ارتش تحویل داده خواهد شد و در حوزه قایق های پرنده و قایق‌های تندرو نیز اتفاقات خوبی در پیش خواهد بود.

وی همچنین با بیان این که «در حوزه موشکی به‌خصوص موشک های زمین به زمین که به یک دقت کامل رسیدیم، کارهای ارتقاء کیفیت ویژه‌ای را انجام خواهیم داد»، تصریح کرد: از جمله این کارها افزایش اثرگذاری سرجنگی‌ها با افزایش قدرت انفجار است تا موشک‌ها موثر‌تر باشند. همچنین در سرعت، مانورپذیری و چابکی برنامه های تحقیقاتی بسیار خوبی وجود دارد.

وزیر دفاع با تاکید بر این که در حوزه کروز نیز انشاءالله کروز هواپایه را خواهیم داشت، گفت: در تحرک پذیری موشک های کروز یعنی شلیک در حال حرکت یک کار خیلی خوب دنبال می شود که بسیار مهم است و در سال ۹۹ شاهد آن خواهیم بود.

امیر حاتمی به دستاوردهای جدید در حوزه رزم زمینی نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حوزه رزم زمینی یک بسته خوب آماده خواهد بود هم در تسلیح بالگردها، بالگردها را برد ضدزره‌شان را بیشتر خواهیم کرد و توان پرواز و عملیات در شب را بیشتر خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، امیر حاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات انجام شده در این وزارتخانه در زمینه مقابله با ویروس کرونا گفت: از روزی که متوجه شدیم کشور با موضوع کرونا مواجه شده است، بلافاصله ابلاغ کردم ظرفیتی که در تولید ماسک و همچنین مواد اولیه مواد ضد عفونی مثل الکل برای مأموریت های دیگری داشتیم، در افزایش ظرفیت یابد. در این راستا ظرفیت تولید ماسک در وزارت دفاع را از تولید روزانه ۳ هزار قطعه، بلافاصله به ۳۵ هزار قطعه رساندیم.

وی ادامه داد: در این فاصله بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار قطعه ماسک N95 و ۲ میلیون و پانصد لیتر مواد ضد عفونی تولید شده در اختیار نیروهای مسلح و مجموعه های بهداشتی وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وزیر دفاع اظهار کرد: ظرفیت تولید لباس و اقلامی مثل برانکارد ایزوله آمبولانس های ایزوله که از نیازهای نیروهای مسلح برای استفاده در جنگ‌های نوین بود که به سرعت در اختیار موضوع کرونا قرار گرفت./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محصولات دفاعی امیر حاتمی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح امیر حاتمی وزیر دفاع سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش

به گزارش همشهری‌آنلاین، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

کد خبر 847127 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی عبدالرحیم موسوی

دیگر خبرها

  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو