Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:02:10 GMT

ترامپ ناگزیر به تغییر موضع کرونایی در برابر چین شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۲۸۴۷

ترامپ ناگزیر به تغییر موضع کرونایی در برابر چین شد

براساس تازه ترین آمار که ساعاتی پیش منتشر شده است، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا با عبور از ۸۲ هزار نفر، از چین و ایتالیا نیز فراتر رفته و در صدر فهرست جهانی قرار گرفت.

ترامپ در توئیتی که دقایقی قبل منتشر کرد نوشت: همین الان مکالمه خیلی خوبد با شی جین پنیگ رئیس جمهوری چین داشتم. جزئیات مربوط به ویروس کرونا که به مناطق وسیعی از سیاره ما لطمه وارد کرده است، بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این توئیت نوشت: چین خیلی با این ویروس سروکار داشته و اطلاعات زیادی درباره آن بدست آورده ست. ما باهم در این زمینه همکاری نزدیک داریم.

در روزهای اخیر، جنگ لفظی بین چین و آمریکا بر سر ویروس کرونا بالا گرفته بود. اصرار دونالد ترامپ و مایک پمپئو وزیر امور خارجه دولت او بر استفاده از عبارت ویروس چینی یا ویروس ووهان بجای ویروس کرونا، خشم چینی ها را برانگیخته بود.

برخی مقامات چین نیز ارتش آمریکا را متهم به نقش داشتن در انتشار ویروس کرونا در ووهان کرده اند که این موضوع موجب اعترض واشنگتن شده است.

روز گذشته، رادیو تلویزیون بلژیک(RTBF) در گزارشی ضمن اشاره به توئیت سفارت چین در فرانسه، نوشت: ایالات متحده آمریکا دو ماه پیش از شیوع کرونا در ووهان چین، در یک رزمایش شبیه‌سازی به نام «اونت۲۰۱»، شیوع یک ویروس کشنده با نام CAPS در سراسر دنیا را تمرین کرده است.

بر طبق این طرح شبیه سازی شده آمریکایی، این ویروس مرگبار فرضی در یک دوره ۱۸ ماهه منجر به مرگ ۶۵ میلیون انسان خواهد شد و ۵۷۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهان آسیب وارد خواهد کرد. بر طبق نتایج این شبیه سازی قطع جریان شیوع این ویروس تنها پس از کشف یک واکسن موثر و یا با ایمنی گرفتن طبیعی افراد پس از در معرض قرار گرفتن ۸۰ تا ۹۰ درصد جمعیت جهان اتفاق می افتد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا شی جین پینگ پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا شی جین پینگ آمریکا ایتالیا آمریکا آمریکا دونالد ترامپ آمریکا فرانسه ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا شی جین پینگ ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ممکن است در سفر آتی خود به چین که در ۲۴ تا ۲۶ آوریل انجام می‌شود، پکن را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه تهدید به اقدامات تنبیهی کند.

به نوشته روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، اگر چین از ارسال فناوری‌های ادعایی مرتبط با تسلیحات به روسیه دست نکشد، "ایالات متحده اقدامات تنبیهی" انجام خواهد داد.

نوع "اقدامات تنبیهی" گزارش نشده است، اما این فرض وجود دارد که در مورد اعمال تحریم‌ها علیه موسسات مالی چین و سایر سازمان‌ها صحبت شود.

در واقع، تعجب آور نیست که بلینکن با مواضع تهدید به چین می‌رود. اخیرا جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا نیز چین را به خاطر روابط با مسکو تهدید کرده است.

جانت یلن چند روز قبل از ورود سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به چین تهدید کرد که اگر شرکت‌های چینی حمایت از روس‌ها را متوقف نکنند، «عواقب جدی» خواهد داشت.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: چینی‌ها نباید به روسیه در درگیری علیه اوکراین کمک کنند.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، روابط بین مسکو و پکن به طور قابل توجهی تقویت شده است. در همین راستا در مارس ۲۰۲۳، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از مسکو بازدید کرد و در آنجا با ولادیمیر پوتین، همتای خود بر دوستی بی حد و حصر بین دو کشورشان که هژمونی غرب در صحنه بین المللی را به چالش می‎کشد، تاکید کرد.

چند ماه بعد، در اکتبر همان سال، رئیس جمهور روسیه با همتای چینی خود در حاشیه مجمع راه ابریشم جدید در پکن دیدار کرد. در آن روز، جین پینگ از اعتماد سیاسی متقابل فزاینده بین چین و روسیه صحبت کرد. پوتین پس از انتخاب مجدد خود در مارس ۲۰۲۴، روابط بین مسکو و پکن را به عنوان یک عامل ثبات توصیف کرد و از روابط شخصی بسیار خوب خود با شی گفت.

پکن خود را به عنوان یک طرف بی طرف در جنگ بین اوکراین و روسیه معرفی می‌کند، اما دو سال پیش به شریک اصلی اقتصادی مسکو تبدیل شد. چین خواستار حل و فصل سیاسی برای پایان دادن به جنگ است، در حالی که غربی‌ها مرتباً از این کشور می‌خواهند تا با استفاده از نفوذ خود بر مسکو، تلاش بیشتری برای توقف جنگ انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان
  • هنیه: موضع آمریکا درباره رفح فریبکارانه است
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • نیویورک تایمز: تانک‌های گران قیمت آبرامز در برابر پهپاد‌های ارزان هم آسیب پذیر هستند