Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@21:11:59 GMT

خاطره تلخ؛ رقص عربی در آزادی، آتش روی سکوها

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۲۸۷۸

خاطره تلخ؛ رقص عربی در آزادی، آتش روی سکوها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  خبرآنلاین؛ ۸ فروردین ۱۳۸۸ روزی بسیار حساس و تعیین کننده برای تیم ملی فوتبال ایران بود. شاگردان علی دایی در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و در شرایطی که تا پیش از آن با ۶ امتیاز وضعیت خوبی در جدول گروه B مرحله مقدماتی داشتند، در پنجمین بازی خود و دور برگشت مرحله مقدماتی در استادیوم آزادی پذیرای تیم ملی عربستان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیداری که پیروزی در آن می توانست ایران را در آستانه صعود به جام جهانی قرار دهد.

استقبال یکصد هزار نفری مردم فوتبال دوست ایران از این مسابقه نشان از اهمیت بالای آن داشت و کری های مرسوم بین تیم ملی ایران و عربستان هم بر حساسیت این دیدار افزوده بود. تیم ملی در حالی آن روز با سعودی ها پیکار کرد که با تصمیم علی دایی، علی کریمی که در آن زمان یکی از آماده ترین بازیکنان فوتبال ایران بود به تیم ملی دعوت نشده بود و همین مسئله باعث انتقاد رسانه ها و هواداران به سرمربی تیم ملی شده بود. با تمامی این اوصاف تیم ملی مقابل عربستان شروع خوبی داشت و می توانست توسط مهدی مهدوی کیا در همان نیمه اول به گل برتری دست یابد. گلی که در نهایت در دقیقه ۵۷ توسط روی شوتی زیبا توسط مسعود شجاعی به ثمر رسید. این اما تازه آغاز ماجرایی تلخ برای فوتبال ایران بود. دو گل عربستانی ها در دقایق پایانی نتیجه را به سود سبزپوشان تغییر داد و آنگاه تمامی استادیوم یک صدا علیه علی دایی شعار دادند و علی کریمی را تشویق کردند و از شدت عصبانیت حتی در بخشی از سکوهای طبقه دوم ورزشگاه آزادی هم آتش روشن کردند.

با به صدا در آمدن سوت پایان این دیدار هم بازیکنان خوشحال عربستان در مقابل چشم ایرانی های بهت زده در آزادی به رقص عربی مشغول شدند و برد ارزشمند خود را بدین شکل جشن گرفتند. فردای این باخت تلخ هم علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از سمت خود برکنار شد. برکناری ای که طبق گفته دایی با نظر مستقیم مقامات دولتی و نه مدیران فدراسیون فوتبال اتفاق افتاد.

پس از دایی، سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ به محمد مایلی کهن و افشین قطبی رسید و در پایان این تلاطم ها، تیم ملی نتوانست در نهایت مجوز صعود به جام جهانی آفریقای جنوبی را به دست آورد.

کد خبر 495760 برچسب‌ها فوتبال - تیم ملی علی کریمی مربی - علی دایی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوتبال تیم ملی علی کریمی مربی علی دایی فوتبال ایران جام جهانی علی دایی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط و مقررات فعالیت سکوها و شرکت‌های توزیع دارو تنظیم شد

رئیس مرکز مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از تنظیم ضوابط و مقررات فعالیت سکوها و شرکت‌های توزیع دارو خبر داد.

به گزارش ایسنا، امین کلاهدوزان با اشاره به حمایت از سکوها و شرکت‌های توزیع دارو، تصریح کرد: کسب و کارهای حوزه دارو در زیست‌بوم تجارت الکترونیکی در جهان سابقه مشخصی دارند و در کشور ما هم چند سالی هست که این فعالیت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است. اما موضوع اصلی که در این مدت مطرح بوده، تنظیم ضوابط و مقررات لازم برای فعالیت این کسب و کارها بوده است.

رئیس مرکز مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به تنظیم ضوابط و مقررات این حوزه، گفت: با توجه به اینکه دارو با سلامت مردم در ارتباط است، مسئولان وزارت بهداشت نکات درستی را مطرح کردند که باعث طولانی شدن وضعیت تنظیم این ضوابط شده بود. اما در نهایت ضوابط تنظیم شد و وزارت بهداشت نیز این شرایط را پذیرفت.

کلاهدوزان در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستاوردهای حضور کسب و کارها در زمینه توزیع دارو، سهولت در دسترسی به انواع دارو در میان انواع داروخانه‌های یک منطقه جغرافیایی است، گفت: شفافیت در مسئله توزیع دارو با حضور و فعالیت این کسب و کارها، دستاورد دیگری است که شاهد آن خواهیم بود.

گفتنی است مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پیش‌تر اعلام کرده بود که با توجه به اینکه در موضوع «توزیع دارو»، افعالی نظیر فروش دارو، نسخه پیچی، مشاوره و افعالی که جنبه پزشکی یا مداخله در امور سلامت دارد، از محدوده خدمات‌دهی این سکوها حذف شده، صرفاً فعل «تحویل‌گیری از داروخانه دارای مجوز» و «حمل و تحویلدهی به متقاضی دارای نسخه معتبر» در محدوده کاری این سکوها قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • قهرمانی تیم خاطره‌انگیز استقلالی‌ها در آلمان
  • عکس| دیدار علی دایی و خواننده لس‌آنجلسی در آمریکا
  • ریزش قیمت‌ها در بازار طلا وسکه آغاز شد
  • عکس| دیدار علی دایی و شهرام شب‌پره در آمریکا
  • (عکس) دیدار علی دایی و شهرام شب‌پره در یک مهمانی شبانه در آمریکا
  • ضوابط و مقررات فعالیت سکوها و شرکت‌های توزیع دارو تنظیم شد
  • ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
  • دیدار علی دایی با خواننده معروف لس‌ آنجلاسی در یک مهمانی! + عکس