Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@07:04:38 GMT

اتفاقی مشکوک؛ مشاور پزشکی فیلم شیوع به کرونا مبتلا شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۲۹۵۳

اتفاقی مشکوک؛ مشاور پزشکی فیلم شیوع به کرونا مبتلا شد

یکی از عوامل فیلم سینمایی «شیوع» که خبر انتشار ویروس کرونا را چند سال قبل داده بود به کرونا ابتلا پیدا کرد. ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، فیلم سینمایی «شیوع» تنها فیلم سینمایی است که به‌صراحت خبر از انتشار ویروسی در چین داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به «پسران خوب» | سند «2030» چگونه در هالیوود تکامل پیدا کرده است؟نگاهی به چاقوکشی| کمدی ضدترامپ با قهرمانی مهاجر

این فیلم سینمایی به‌کارگردانی استیون سودربرگ در یک ماه گذشته که خبر شیوع ویروس کرونا فراگیر شد، جنجال‌های زیادی را به‌پا کرد.

اما اتفاق عجیبی که امروز خبر آن منتشر شده است ابتلای مشاور پزشکی این فیلم به ویروس کرونا است، مشاوری که طبیعتاً در روند تکمیل پرونده پزشکی این ویروس نادر که آن روزها خبری از آن نبود، نقش مهمی را داشته است.

لیپکین که مدیر مرکز بیماری‌های دانشگاه کلمبیاست شب گذشته با حضور در شبکه‌ فاکس اعلام کرد که آزمایش کرونای او مثبت شده است.

لیپکین می‌گوید: «اگر مرا مبتلا کرده پس هر کسی را می‌تواند مبتلا کند». او وضعیت‌ خودش را بسیار ناخوشایند توصیف می‌کند. او می‌گوید مهم نیست از کجا ویروس به بدن او منتقل شده:‌ «ویروس در سراسر ایالات متحده وجود دارد، از هر جایی ممکن است آن را بگیرید.»

لیپکین می‌گوید تحقیقات در دانشکده‌های پزشکی از جمله کلمبیا در حال پیشرفت است و در برخی موارد از خون افرادی که بهبود پیدا کرده‌اند استفاده می‌شود. او می‌گوید: «ما بر اساس یافته‌های خود می‌توانیم برای ایجاد نوع دیگری از درمان‌های دارویی استفاده کنیم.»

فیلم «شیوع» سودربرگ که در سال 2011 ساخته شد با آغاز بحران کرونا دوباره به فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های آیتونز و آمازون بازگشت.

انتهای پیام/+

R1544/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا هالیوود سینمای جهان سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا هالیوود سینمای جهان سینما ویروس کرونا هالیوود سینمای جهان سینما فیلم سینمایی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر گزارش شده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

دکتر زهرا دستجردی افزود: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

وی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ببش از ۲ هزار و ۵۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

دستجردی اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه»، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

 
 

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ بالاخره ابلاغ شد!
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا