Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، منصور ضابطیان شب گذشته در برنامه «فرش بنفشه» رادیو ایران میزبان محمد جواد آذری جهرمی بود.

وزیر ارتباطات در ابتدا گفت: بچه‌هایم هر سال در جهرم در کنار پسرعموها و دخترعمه‎ها به سر می‌بردند اما امسال نرفتند و در خانه ماندند. بنابراین به هر حال شرایط برایشان دشوار است. اما چاره‌ای نیست.

وی افزود: برنامه‌هایی برایشان تدارک دیده‌ایم که مشغول شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از وقت بچه ها به تکالیف مدرسه می‌گذرد. معلم‌هایشان از طریق پیام‌رسان‌ها ویدئوهایی را می‌گذارند و درس می‌دهند و بچه‌ها باید پر کنند و بفرستند. بخشی از وقتشان به آموزش می گذرد. بخشی از وقت را هم به بازی های رایانه ای و دیدن برنامه های تلویزیونی می‌گذرانند و بخشی دیگر را مطالعه م‌ کنند. مادرشان نمی گذارد وقت خالی داشته باشند.

آذری جهرمی با بیان اینکه این روزها هوای جهرم خوب و بهترین زمان برای رفتن به این شهر است، یادآور شد: سرانه فضای سبز عمومی جهرم تقریبا نزدیک به صفر است. شما در شهر جهرم پارک و فضای سبز نمی‌بینید. نخلستان و باغ دارند و خانواده‌ها به باغ‌های خودشان می‌روند و بنابراین سر کردن این اوضاع برای جهرمی‌ها نباید خیلی سخت باشد. چه در خانه و چه در باغات بمانند. ضمن اینکه رعایت می‌کنند و پایبند به این هستند که ارتباطات اجتماعی شان را در نوروز کنترل کنند. هرچند مردمان پر ترددی هستند و به دیدار یکدیگر می روند، اما رعایت می کنند. هر شب با مادر و خواهرهایم یک گروه داریم و مکالمه های تصویری گروهی با هم داریم و هر کس از خانه خودش وصل می‌شود.

او همچنین درباره نصیحتی که از بزرگ ترهای خود شنیده است و به او در زندگی کمک کرده، گفت: پدرم همیشه به من و 6 خواهر و برادرم این نصیحت را می کرد که دروغ نگویید. اولین و آخرین نصیحتی بود که پدرم همیشه به ما می گفتند. خیلی مهم بود برایمان در همه شرایط و فکر می کنم خیلی در زندگی‌های شخصی و اجتماعی ما موثر است. این موضوع همیشه در ذهن من بوده است.

در پایان این گفتگو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ضابطیان درباره کتاب تازه‌اش پرسید و ضابطیان پاسخ داد: کتابی نوشته‌ام و منتظرم این دوران کرونا تمام بشود تا آن را چاپ کنم.

جهرمی نیز جویای اسم این کتاب شد تا منتظر آن باشد و مجری «فرش بنفشه» خبر داد: اسم این کتاب «سه رنگ» و غذانوشت‌های من از ایتالیا است.

«فرش بنفشه» به تهیه کنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیل پور  با اجرای منصور ضابطیان هر روز ساعت 17 از رادیو ایران پخش می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: منصور ضابطیان فرش بنفشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)

باتری حالت جامد، یک اختراع واقعی است که هنوز محصول آزمایشگاهی محسوب می‌شود. انتظار می‌رفت برندهای ژاپنی مثل تویوتا، اولین خودروسازانی باشند که این فناوری را به تولید انبوه و تجاری می‌رسانند اما ظاهرا، شرکت‌های چینی موفق‌تر عمل کرده‌اند.

به گزارش پدال، باتری‌های لیتیوم -‌یون که امروزه در لپ‌تاپ، گوشی‌هوشمند و انواع خودروهای برقی استفاده می‌شوند، الکترولیت مایع  دارند. این فناوری به یون‌های لیتیوم مثبت اجازه شناوری میان دو قطب باتری را می‌دهد تا جریان برق ایجاد شود. منطق کار باتری‌های حالت جامد با لیتیوم -یون یکسان است اما به‌جای الکترولیت مایع از نوع جامد استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین مزیت باتری حالت جامد، چگالی انرژی بالا است. این مورد، انرژی بیشتری را در ابعاد کوچک‌تر ذخیره می‌کند و در نتیجه تاثیر مثبت بر کاهش وزن خودروهای برقی دارند. دیگر نکته‌ی مثبت، سرعت شارژ به مراتب بالاتر نسبت به باتری لیتیوم –یون در خودروهای برقی امروزی است.

این فناوری جدید می‌تواند، ۵ تا ۱۰ برابر سریع‌تر، ظرفیت باتری‌ها را تکمیل کند. از نظر ایمنی و خطر آتش‌سوزی هم، باتری حالت جامد، شرایط بهتری دارد.

شرکت آی‌ام (im) موتورز، با سرمایه‌گذاری سایک موتور، سال ۲۰۲۰ تاسیس شد تا آخرین فناوری‌های مرتبط با خودروهای برقی را، تجاری‌سازی کند. این مجموعه در سال ۲۰۲۳ خبر از پروژ‌ی جدید متمرکز بر خودروی مجهز به باتری حالت جامد داد و حالا ظرفیت بسیار خوب ۱۳۰ کیلووات ساعت را برای سدان L6 اعلام کرده است. اگر این محصول به تولید انبوه برسد، توان پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر فراهم خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست کدام شرکت چینی، باتری حالت جامد برای L6 تولید می‌کند. مدیران آی‌ام موتور اعلام کرده‌اند که کاتد (الکترود مثبت) با موادی از نیکل پوشانده شده است و آند (الکترود منفی) آلیاژجدیدی از ترکیبات کربن و سیلیکونی خواهد داشت.

طبیعتا باتری‌های حالت جامد با الکترولیت جامد تعریف می‌شود و در مورد  IM L6، نوعی فناوری نانو ثبت اختراع شده است که مقاومت بالا در برابر حرارت دارد. همچنین، به لطف رسانایی عالی در این الکترولیت جامد، شارژ فوق‌العاده سریع امکان‌پذیر خواهد بود.

دیگر موضوع جالب، هماهنگ‌سازی باتری حالت جامد در خودروی L6 با شارژر فوق سریع ۹۰۰ ولتی است. به عنوان مثال، خودروهای تسلا امروز، ولتاژ ۴۸۰ تا ۵۰۰ ولت DC برای شارژ سریع (Level 3) دارند و طی ۳۰ دقیقه، ۸۰ درصد از ظرفیت ۸۵ تا ۱۰۰ کیلووات ساعتی را تکمیل می‌کنند.

خودروی L6 به‌زودی همراه باتری لیتیون یون (حالت مایع) ساخت CATL تولید می‌شود؛ اما نسخه‌ی مجهز به باتری حالت جامد، احتمالا سال آینده تحویل مشتریان خواهد شد. مدل معمولی (باتری لیتیون یون) نیز، فناوری جدیدی خواهد داشت که شعاع حرکتی ۷۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتر را از طریق باتری با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت، فراهم می‌کند.

  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟
  • سخنان غیر واقع برای تخریب دستاورد دولت سیزدهم