Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:18:24 GMT

رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه در غرب کشور آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۳۳۵۹

رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه در غرب کشور آغاز شد

در این رزمایش که توسط مرکز بهداری نیروی زمینی سپاه در غرب کشور و نیروهای قرارگاه نجف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرحله اجرا درآمد علاوه بر برپایی چهار بیمارستان صحرایی عملیات گندزدایی و پاکسازی شهرها نیز به صورت همزمان آغاز شد.
براساس اعلام قرارگاه منطقه ای نجف اشرف سپاه در این رزمایش هفت یگان، ۳۵ پایگاه بسیج و هزاران نفر از کادر سپاه پاسداران و نیروهای بسیج به‌کارگیری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده قرارگاه نجف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز این رزمایش اظهارداشت: براساس دستور سلسله مراتب فرماندهی و ستاد کل نیروهای مسلح از روز پنجم کار پاکسازی شهرها و ضدعفونی مکان های عمومی را آغاز کرده‌ایم و کماکان این فعالیت را ادامه خواهیم داد.
سردار محمدنظر عظیمی افزود: در روزهای گذشته شهرستان‌های کنگاور و سنقر در استان کرمانشاه و شهرستان های نهاوند و اسدآباد در استان همدان توسط نیروهای سپاه ضد عفونی شده اند، امروز نیز کار گندزدایی در سطح شهر کرمانشاه انجام خواهد شد و در روزهای آینده به سراغ دیگر شهرها خواهیم رفت.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای خدمت رسانی به مردم به منظور کنترل بیماری کرونا تاکنون بخشی از بیمارستان های خود را به این موضوع اختصاص داده و بیمارستان‌های صحرایی را در این راستا بسیج کرده است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: همچنین نقاهتگاه هایی به منظور اسکان بیماران در نظر گرفته شده است تا در صورت لزوم از آنها استفاده شود.
سردار عظیمی افزود: رزمایشی که از امروز آغاز شده است به صورت مستمر تا پایان بحران کرونا ادامه خواهد داشت و فعالیت‌های سپاه به منظور مقابله با این بیماری همچنان انجام خواهند شد.
فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در غرب کشور نیز در حاشیه این رزمایش به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور مقابله با بیماری کرونا چهار واحد بیمارستان سیار را که شامل بخش های جراحی تاکتیکی، مبارزه با جنگ‌های نوین، بیمارستان های اتوبوسی و بیمارستان‌های کفی سیار می‌شوند را در حالت آماده باش قرار داده‌ایم تا در صورت نیاز به منظور خدمات دهی به بیماران به مناطق مختلف اعزام شوند.
سرهنگ علی اصغر بخشی، با بیان اینکه این بیمارستان‌ها به منظور نقاهتگاه و یا درمانگاه بیماران مبتلا کرونا مورد استفاده قرار می گیرند،گفت: این بیمارستان های سیار در مجموع ظرفیت بستری ۱۵۰ بیمار را دارند.
وی افزود: همچنین در بیمارستان امام حسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۱۵ تخت ثابت و ۵۰ تخت‌ نقاهتگاهی به منظور بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.
فرمانده بهداری غرب من نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: همچنین ۳۰ تخت نقاهتگاهی را در پادگان توحید سپاه به منظور بستری بیماران ترخیص شده در نظر گرفته ایم که در صورت لزوم از آنها نیز استفاده خواهیم کرد
بخشی عنوان کرد: تاکنون چندین بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان امام حسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بستری و درمان شده اند.
استاندار کرمانشاه نیز در مراسم آغاز رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی اظهار داشت: سپاه پاسداران یک نیروی بسیار توانمند، انقلابی و برخواسته از جامعه است و در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم حضور داشته است.
هوشنگ بازوند افزود: سپاه پاسداران در ایام زلزله و سیل به شکل گسترده و با بسیج تمامی امکانات به یاری مردم آسیب دیده شتافت و امروز هم که این بحران کرونا اتفاق افتاده باز فداکارانه در کنار مردم ایستاده است و برای حفظ سلامت مردم تلاش می‌کند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی و درمان یک کار بزرگ در راستای مقابله با ویروس کرونا است که توسط قرارگاه نجف سپاه پاسداران انجام می شود و جای تقدیر بسیار دارد.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: مردم در این ایام با دیدن تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های نیروهای سپاه پاسداران، کاملا امیدوار به مهار هرچه سریعتر این بحران شده‌اند و با اطمینان خاطر و آرامش و انگیزه بیشتر در خانه‌ها می‌مانند.
بازوند اظهار داشت: بهترین اقدام برای کنترل این بحران ماندن در خانه‌ها است. خواهش می کنیم مردم همچنان در خانه ها بمانند و به مهار این بحران کمک کنند.
به گزارش ایرنا تاکنون ۱۹۴ نفر در استان کرمانشاه به کرونا مبتلا شده اند که ۲۱ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۲ هزارو ۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۱۰ هزار و ۴۵۷ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است. 

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علائم کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علائم کرونا هوشنگ بازوند کرونا ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علائم کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نجف سپاه پاسداران بیمارستان ها ویروس کرونا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه خود را وقف مردم کرده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی با تبریک دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه پاسداران جان برکف، اظهار داشت: سپاهیان که در این روزها نامشان بر سر زبان ها است، با ایثار و از خود گذشتگی نام ایران که زنده بود را در عرصه گیتی زنده تر کردند.
 
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این ضربه محکم که به همه جنایتکاران و عالم در صدر آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیسم غاصب و همه حامی آنها از کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی در صدر انگلیس، فرانسه و آلمان وارد کردن که با مساعدت های و همکاری سپاه و ارتش قهرمان انجام شد.
 
مدیر حوزه علمیه هرمزگان، گفت: لازم است کار بسیار بزرگ عملیات« وعده صادق» که در عرصه منطقه ای و جهانی باعث افتخار ایران اسلامی شده را خدمت مجموعه نیروهای نظامی بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض کنم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی گفت: اگر بخواهیم سپاه را در یک جمله تعریف کنیم، سپاه نهادی است که تکلیف محوری و نتیجه گرایی را به منصه ظهور می رساند، و براساس تکالیفی که مقام معظم رهبری برای سپاه معین کرده، حرکت و امور را قطعا منتج نتیجه خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه سپاه یکی از اضلاع تشکیل دهنده تمدن نوین اسلامی خواهد شد، افزود: یکی از شعارهای محوری و کلیدی مقام معظم رهبری در طول سالیان اخیر که باید جامعه اسلامی به مرحله شکل گیری تمدن نوین اسلامی برسد.
 
مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: سپاه نهادی است که با مردم و برای مردم بوده است و همیشه در بین مردم در سیل و زلزله گرفته تا مباحث اقتصادی و تربیتی و اجتماعی و فرهنگی که هر جا نگاه کنیم.خدمات سپاه برای نظام و مردم و چه در سطح بین الملل ملاحظه می شود.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است
  • ببینید | جزئیات جالب بیانیه سپاه پاسداران خطاب به مردم ایران در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸
  • سپاه پاسداران دارای جایگاهی ویژه در بین آحاد مردم است
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • سپاه پاسداران باتکیه‌بر ایمان در راستای امنیت پایدار می‌کوشد
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان