Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل محیط زیست استان گیلان گفت: با هرگونه تخریب و تصرفات غیر مجاز عرصه های محیط زیست گیلان به شدت برخورد می شود.

ساسان کفایی با تاکید بر گشت و کنترل تمامی مناطق سازمانی تحت حفاظت، در ایام تعطیلات نوروزی گفت: انجام این امر مهم حتما با رعایت کلیه مسائل بهداشتی و به منظور جلوگیری از فعالیت های غیر قانونی در حوزه محیط زیست گیلان باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر گونه اقدام به تخریب، تسطیح یا آتش زدن عمدی نیزارهای تالاب از چشم یگان حفاظت محیط زیست، پنهان نخواهد ماند و با متخلفین، بدون اغماض برخورد خواهد شد.  

کفایی خاطرنشان کرد:مردم گیلان نقش انکار ناپذیر ی در حفظ انفال الهی و همراهی و همدلی با حفاظت محیط زیست گیلان دارند.

وی تصریح کرد: درخواست می شود، مردم هر گونه تخریب، تصرف غیر مجاز و تجاوز به عرصه های زیست محیطی را در اسرع وقت به نزدیکترین پاسگاه یا ادارات حفاظت محیط زیست استان، به منظور پیگیری موضوع و جلوگیری از روند تخریب، گزارش دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه متاسفانه در هفته جاری دستگاه های بیل مکانیکی مشاهده شدند که در محدوده تالاب بین المللی انزلی و در نقاط جداگانه قصد تخریب اراضی حواشی تالاب را داشتند، افزود:  با اقدام به موقع کارشناسان و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انزلی توقیف شدند.

وی تصریح کرد: این افراد سودجو که با هدف تصرف غیر قانونی اراضی حاشیه تالاب انزلی قصد تخریب و تسطیح اراضی تالابی بوسیله بیل مکانیکی را داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان انزلی شناسایی شده و ضمن جلوگیری از فعالیت آنان، بیل مکانیکی، توقیف و پرونده این تخلف به مراجع قضایی ارسال شد.

کفایی تصریح کرد: همچنین در حوزه تالاب بین المللی انزلی، در اقدامی جداگانه نیز یک دستگاه بیل مکانیکی دیگر قصد فعالیت تخریبی در یکی از آبراههای تالاب انزلی را داشت که توسط ماموران  یگان حفاظت محیط زیست بندر انزلی توقیف و پرونده این تخلف نیز در حال سیر مراحل قانونی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی محیط زیست گیلان حفاظت محیط زیست بیل مکانیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی درنشست حل مشکلات و چالش های تالاب انزلی با تاکید بر اینکه مسائل زیست محیطی با محوریت تالاب بین المللی انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان انزلی باشد افزود: اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه تالاب انزلی از معضلاتی است که سالیان متمادی مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد:مسئولان باید با جرات و شجاعت به این مسئله ورود کرده و راهکارهای لازم را برای حل این مشکل ارائه دهند.
رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به معضلات زیست محیطی شهرستان انزلی افزود: دفع ناصحیح پسماند اطراف تالاب مشکلات عدیده ای را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

رئیس شورای قضایی گیلان همچنین به رسوبات تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی اشاره و تصریح کرد: برای رفع معضلات کنونی تالاب باید راهکارهای مناسب و کارشناسی ارائه شود.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان اینکه برای لایروبی تالاب انزلی باید دستورات انقلابی و قاطع هرچه زودتر صادر شود ،افزود: مشکلات شهرستان ساحلی انزلی باید اولویت بندی و از تمام ظرفیت شهرستان برای لایروبی تالاب استفاده شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی