Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه رویترز ، سازمان بین المللی کار وابسته به سازمان ملل، تا هفته گذشته و بنابر فرضیه های متفاوتی درخصوص میزان اثرگذاری شیوع این بیماری بر اقتصاد جهان، برآورد کرده بود ممکن است حدود ۲۵ میلیون نفر در جهان شغل خود را از دست بدهند.

اما «سانگئون لی» (Sangheon Lee) مدیر اداره سیاست های استخدامی سازمان بین المللی کار به رویترز گفته است که میزان بیکاری ناشی از شیوع کرونا فراتر آن چیزی است که پیش از این تصور می رفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به رویترز گفت به دلیل شدت و گستردگی تبعات ناشی از ویروس کرونا، میزان بیکاری ناشی از معضل بسیار فراتر رقم ۲۵ میلیون نفر است که هفته پیش برآورد شده بود.

رویترز با اشاره به بیکار شدن ۲۲ میلیون نفر در جریان رکود اقتصادی سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ ، نوشت که تاثیر شیوع کرونا بر وضعیت اشتغال در جهان بیشتر از رکود اقتصادی گسترده این سال ها خواهد بود.

این میزان از بیکاری در مقایسه با سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ میلادی که جهان با رکورد اقتصادی مواجه شده بود و  شمار بیکاران در سطح جهان به ۲۲میلیون نفر رسید، بیشتر خواهد بود.

شبکه خبری سی ان ان نیز امروز درگزارشی از ۱۰ برابر شدن شمار بیکاران در آمریکا طی یک هفته اخیر خبر داد.

سی ان ان در گزارش خود عنوان کرد: درحالی که تا دوهفته گذشته تعداد افرادی که به موجب تاثیرات شیوع ویروس کرونا بیکار شده بودند، ۳۰۰هزار نفر اعلام شده بود به یکباره درهفته گذشته به ۳.۳ میلیون بیکار رسید، این یک جهش ۱۰ برابری است که به هیچ وجه خوب نیست و شمار و جهشی بی سابقه در مورد بیکاری در آمریکا به شمار می رود.

مجلس سنای آمریکا چهارشنبه شب گذشته  باوجود اختلاف عمیق  درنهایت با ۹۶ رای موافق طرح ۲ تریلیون دلاری با هدف کمک به کارگران بیکار و صنایعی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، تصویب کرد و میلیاردها دلار برای خریداقلام مورد نیاز پزشکی اختصاص داد، این بسته بزرگ محرک اقتصادی که در تاریخ آمریکا بی سابقه است سپس برای تصویب به مجلس نمایندگان ارسال شد.

 اکنون آمریکا با ۸۵ هزار و ۵۹۴ مبتلا به ویروس کرونا چین را پشت سرگذارد و در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار گرفت. شمار جان باختگان این ویروس نیز به یکهزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ویروس کرونا میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف نسل کشی در غزه وحدت حاکمان جهان اسلام را می‌طلبد

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا و امام جمعه ملبورن با ابراز تأسف از واکنش منفعلانه سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی در جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تاکید کرد: امروز توقف نسل کشی در غزه وحدت حاکمان جهان اسلام را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی طی گفت وگو با برخی از مدیران رسانه پیرامون آخرین تحولات مرتبط با جنگ غزه، افزود: حاکمان امت اسلامی یکصدا و منسجم برای کمک به فلسطین برخیزند و در مقابل جبهه استکبار بین المللی متحد شوند.

وحیدی تاکید کرد که حرمت مسجد الاقصی برای مسلمین جهان و تمام ادیان آسمانی حائز اهمیت است لذا ملت‌های آزادی خواه جهان برای روشنگری علیه جنایات اسرائیل وارد میدان شوند.

وی گفت: اسرائیل طی ۷ دهه گذشته مرتکب نسل کشی و جنایت جنگی علیه فلسطینیان شده است لذا اکنون وقت آن رسیده که نظام عدالت بین المللی جلوی وحشیگری‌های رژیم نامشروع صهیونیستی را بگیرد.

امام جمعه ملبورن بر لزوم رویکرد مشترک رهبران جهان اسلام برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و تلاش برای فشار بر اسرائیل جهت برقراری آتش‌بس تاکید کرد.

کد خبر 6062504 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • شمار شهدای جنگ غزه به 32 هزار و 552 شهید رسید
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • رژیم صهیونیستی به ناتوانی در شکست حماس اقرار کرد
  •  افزایش شمار شهدای غزه به ۳۲هزار و ۴۹۰ نفر/پاسخ سنگین موشکی حزب الله به جنایات اسرائیل
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • توقف نسل کشی در غزه وحدت حاکمان جهان اسلام را می‌طلبد