Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی شهریاری روز جمعه در آیین افتتاح بیمارستان ۷۲ تختخوابی موقت خیّران مهاباد افزود: همزمان با شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی و احساس نیاز در برخی موارد در بخش سلامت، مردم علاوه بر مشارکت در تامین برخی اقلام بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی، در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری خوبی با مسوولان از خود نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط خاص کشور و نیاز همه بخش‌ها به مشارکت همه مردم برای مقابله با بیماری کرونا و شکست آن اظهار داشت: در این بین عده‌ای با کمک‌های مالی، برخی با کار، عده‌ای با رفتار، تعدادی از مردم با علم و دانش خود و بعضی هم با بیرون نیامدن و رعایت نکات بهداشتی در مقابله با کرونا نقش‌آفرینی می‌کنند که این موضوع قابل تحسین است.

وی ادامه داد: مردم در کنار عمل به دستورالعمل‌ها و هشدارهایی که متخصصان پزشکی و مسوولان حوزه بهداشت به آنها می‌دهند، کمک‌های بسیار شایانی به صورت‌های مختلف برای حمایت از همنوعان خود انجام می‌دهند که شایسته قدردانی است.

شهریاری با اشاره به اینکه شیب ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ملایم است، اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت استان در موضوع کرونا حاد نیست و با همبستگی مردم توانسته‌ایم از اوج گرفتن بیماری جلوگیری کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی ضمن قدردانی از کادر درمانی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی نیز اظهار داشت: کنترل بیماری کرونا وابسته به انسجام همه اقشار جامعه است و نهادهای دولتی همراه با پشتوانه مردمی در حال گذر از این وضعیت بحرانی هستند.

وی با اشاره به اعمال محدویت‌های بیشتر در ترددهای محورهای موصلاتی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان افزود: این اقدامات سخت‌گیرانه برای بهبود شرایط و محافظت از سلامت مردم است که انتظار داریم نظیر گذشته، شاهد همکاری مردم در کاهش سفر و ماندن در خانه باشیم تا همه با هم بیماری کرونا را شکست دهیم.

بیمارستان موقت شهرستان مهاباد برای پذیرش احتمالی بیماران مبتلا به کرونا به همت و تلاش خیّران و هزینه ۱۰ میلیارد ریال در محل سالن ۲ هزار نفری مهاباد راه‌اندازی شده‌است.

در آیین افتتاح این بیمارستان رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، فرماندار، امام جمعه و شماری از خیّران این شهرستان حضور داشتند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان برای دومین بار در یک ماه اخیر، طی ۲۴ ساعت گذشته ثابت بوده و افزایش نیافته است؛ هم‌اکنون ۲۰ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۱۰ بیمار مبتلا و ۱۰ نفر مشکوک به کرونا بوده که در بخش ایزوله این بیمارستان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

تاکنون ۲ نفر شامل یک مرد ۹۶ ساله و یک مرد ۴۶ ساله از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد فوت کرده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۵۶۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۴۳ نفر فوت کرده‌اند؛ سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۱.۹ درصد است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی استانداری آذربایجان غربی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی استانداری آذربایجان غربی بهداشت و سلامت محمدمهدی شهریاری ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی استانداری آذربایجان غربی بهداشت و سلامت بیماری کرونا بیماری کرونا آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی  در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به زیرساخت‌های خوب ورزشی و نیز تجربه برگزاری رویداد‌های ملی و جهانی، از آمادگی برای میزبانی رویداد‌های ورزش دانش آموزی خبر داد.

محمدصادق معتمدیان از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای جبران کمبود‌های آموزشی در استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت‌های دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه‌های آموزشی هستیم. 

وی گفت: برای پوشش دادن خلا‌های موجود، در دولت سیزدهم کارگروه‌ها و برنامه‌های مختلف طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهم‌ترین محور‌های اقدامات دولت در استان است. پروژه‌های مختلف و متعدد آموزشی در استان داریم که با هدف کاهش مشکلات انجام می‌دهیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم افزود: هر مسیری که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد را می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: یکی از راهبرد‌های جبران سرانه‌های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

وی کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفر‌های شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی آموزش و پرورش را پله نخست شناسایی جوانان مستعد دانست و گفت: اقدامات مختلف برای تقویت حوزه جوانان و نوجوانان با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان باید در دستور کار قرار گیرد. 

آذربایجان‌غربی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه استاندار آذربایجان غربی از فعالیت‌های دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به جهت برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است. 

صادق ستاری فر ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰۰ فضای ورزشی در دولت سیزدهم و در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور افتتاح شده که آذربایجان‌غربی در این زمینه جایگاه نخست را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند
  • ۱مصدوم و ۳ حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد
  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت