Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، زهرا ساعی با اشاره به اقدامات و مصوبات کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس در جهت حمایت از نیروهای جوان کشور، گفت: افزایش دو برابری میزان وام ازدواج از جمله اقداماتی بود که در سال ۹۷ محقق شد، ضمن اینکه امسال هم پیشنهاد دادیم که مبلغ این وام تا ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مجلس نتوانستیم موادی از لایحه بودجه ۹۹ را که به این مهم اشاره دارد، مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان باعث کاهش سن مدیریت در کشور شد 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان از دیگر مصوباتی بود که در پی پیگیری‌هایی که در کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس در سال ۹۸ انجام دادیم، ایجاد شد، کما اینکه جلسات متعددی را با حضور مسئولان مربوطه در این زمینه برگزار کردیم.  

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان آثار اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در بین جوانان کشور، تصریح کرد: تاکنون آمار دقیقی از تعداد مدیرانی که در پی اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان پست‌های خود را ترک کردند و نیروهای جوان و نخبه جایگزین آنها شده‌اند، ارائه نشده است، اما با مشاهده بازتاب آن در بین جوانان به این نتیجه می‌رسیم که این قانون باعث ایجاد امید در میان آنها شده و نتیجه آن نیز کاهش سن مدیریت در کشور بوده است.  

رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در تلاش هستند تا قانون منع بکارگیری بازنشستگان در سال آینده به طور کامل اجرا شود، یادآور شد: اجرای این قانون دستاورد بسیار مهمی بود و تلاش می‌کنیم که در سال ۹۹ و مدت زمانی که از عمر این مجلس باقی مانده است، این مهم را پیگیری کنیم که این قانون به طور کامل اجرا شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قانون منع به کارگیری بازنشستگان نماینده قانون منع بکارگیری بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ را قرائت کرد.

این گزارش براساس ماده ۲۳۴ یعنی بررسی تخلفات در قوه قضائیه تهیه شده است که گزارش برای اعمال ماده ۲۳۴ به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

نمایندگان با ۶۷ رای موافق، ۱۳۷ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با اعمال ماده ۲۳۴ مخالفت کردند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بعد از تهیه گزارش اگر نظر مجلس بر تایید آن گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!