Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@10:18:37 GMT

هشدار هواشناسی اصفهان نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۴۵۵۹

هشدار هواشناسی اصفهان نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها

هواشناسی استان اصفهان نسبت به وزش باد و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در اخطاریه‌ای اعلام کرد فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز شنبه ۹ فروردین تا اواخر وقت روز یکشنبه با بارش شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ به ویژه در مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب استان اصفهان تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در نواحی همجوار با استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم این بارش (حداکثر بارش در مناطق غرب استان ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر و مناطق همجوار ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر) پیش‌بینی می‌شود که منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال شکل‌گیری سیلاب محلی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر عمومی شهری و اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود.

در پایان این اخطاریه توصیه شده که تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه و مسیل‌ها، اجتناب از سفر و تدابیر برای حفظ محصولات کشاورزی اتخاذ شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی اصفهان بارش باران سیلابی شدن مسیل ها طغیان رودخانه ها استان اصفهان مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی ملک زاده بافقی گفت: با توجه به هشدار نارنجی و همچنین بارش‌های زیاد و اینکه احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان پیش بینی شده هشدارهای لازم داده شده و از همه دستگاه‌های اجرایی درخواست کردیم با آمادگی کامل انجام وظیفه کنند.

وی افزود: همچنین به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه ای استان نیز در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داده می‌شود تا از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

ملک زاده اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان باید همه ادارات خدمات رسان و همچنین دستگاه‌های اجرایی آمادگی صد در صدی را داشته باشند و هیچگونه کوتاهی و اهمال در این زمینه پذیرفتنی نیست چون با جان و مال مردم در ارتباط است.

اداره کل هواشناسی استان یزد، هشدار سطح نارنجی برای سه روز آینده صادر کرده و از بارش‌های سنگین باران و آبگرفتگی معابر، تگرک و تندباد و حتی شکستن درختان خبر داده است.

کد خبر 6085541

دیگر خبرها

  • اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • هشدار وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر درمازندران
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران