Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر گفت: «شبکه‌سازی با مراکز رشد استان اصفهان و کشور را در دستور کار داریم تا روند تجاری‌سازی، تولید انبوه و بازاریابی محصولات دانش‌بنیان را تسهیل کنیم.»

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره تاریخچه، فعالیت‌ها و مأموریت‌های مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر اظهار کرد: «این مرکز رشد به طور رسمی از اواخر سال 96 آغاز به کار کرد و در این مدت توانستیم حدود هفت هسته و دو واحد فناور را در زمینه‌های مختلف  آموزشی که در دانشگاه خود داریم، جذب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «یک واحد فناور در این مرکز رشد، نتیجه فعالیت عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر است که موفق شده مجوز دانش‌بنیان این واحد فناور را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کسب کند.»

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر گفت: «اکنون در این مرکز رشد مجموعاً 9 هسته، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان داریم که خروجی‌های موفقی داشته‌اند.»

قربانی درباره فعالیت دانش‌بنیانی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر اظهار کرد: «دستاورد دانش‌بنیان این مرکز در زمینه تولید دستگاه برش سنگ مولتی‌وایر است که با کمک سیم می‌تواند سنگ را برش دهد. این شرکت دانش‌بنیان توانسته از طریق مرکز رشد این واحد دانشگاهی مجوز دانش‌بنیان خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ کند.»

حمایت دانشگاه از هسته‌ها و واحدهای فناور تا حداکثر ممکن

وی درباره اهداف و برنامه‌های پیش‌روی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر به آنا گفت: «برای سال آینده بنا داریم حمایت خود را از هسته‌ها و واحدهای فناور به حداکثر ممکن برسانیم و در تجاری‌سازی، تولید انبوه محصولات و ارتقای سطح کیفی‌ از حالت هسته به واحد فناور و از واحد فناور به مرحله پارک علم و فناوری، آنان را حمایت‌ کنیم.»

این مقام مسئول یادآور شد: «بنا داریم با شبکه‌سازی با مراکز رشد در استان اصفهان و کشور بتوانیم روند تجاری‌سازی، تولید انبوه و بازاریابی محصولات هسته‌ها و واحدهای فناور این مرکز رشد را تسهیل سازیم.»

قربانی افزود: «از دیگر اهداف دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر این است که دانشجویان را از بدو ورود به دانشگاه در حوزه‌های فناوری مشغول به کار کند که هم مشکلات مالی‌شان برای پرداخت شهریه کم شود و هم اینکه به عنوان یک کارآفرین وارد دانشگاه شوند تا بتوانند از همان ابتدا با توجه به رشته تحصیلی که انتخاب می‌کنند، آینده خودشان را تضمین کنند.»

انتهای پیام/4117/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: مرکز رشد تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر علی قربانی محصولات دانش بنیان مرکز رشد تولید انبوه واحد فناور دانش بنیان تجاری سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران

زلفی گل وزیر علوم در برنامه صف اول گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید در منطقه مکران متمرکز شده و زمینه جذب نخبگان را فراهم کنند.

او درباره ساخت خوابگاه‌های متاهلی گفت: حدود ۳ هزار و ۲۰۰ واحد داریم که پیشرفت‌های فیزیکی چشم‌گیری داشتند، تا پایان ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار و ۲۰۰ خوابگاه در حال ساخت است؛ هم اکنون هزار و ۳۵۰ واحد داریم و ۲ هزار و ۶۰۰ واحد کلنگ زنی شده است که از آغاز امسال عملیات احداث آنان انجام خواهد شد، دانشگاه تهران ۵۰۰ واحد را با استفاده از مولد سازی در حال احداث دارد. 

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه یزد از طریق مولد سازی اعتبار لازم را برای ساخت هزار واحد جذب کرده است و تا پایان ۱۴۰۳ نیمی از آن به بهره‌برداری خواهد رسید، از تسهیلات بانک‌ها نیز در این راستا استفاده خواهد شد. 

او ادامه داد: دانشگاه‌های شریف و تهران در جهان رتبه‌های بهتری دارند، اما ۶۵ تا ۷۰ دانشگاه را در جهان در مرجعیت علمی داریم؛ تولید علم جدید نیاز به تجهیزات روز آمد دارد. 

وزیر علوم گفت: ۵ درصد اعتبارات عمومی کشور به وزارت علوم تعلق دارد برای پیدا کرد جایگاه جهانی باید به معیشت اساتید و یاوران علمی دانشگاه‌ها توجه شود. 

زلفی گل بیان کرد: اساتید ما در دانشگاه‌ها باید فضای پژوهشی کافی را داشته باشند، ما باید فضای پژوهشی را به حد مطلوب برسانیم؛ علاوه بر بودجه نظام انگیزشی و سنجشی باید قانونمد باشد و سیستم از یکنواختی خارج شود؛ ما باید به تمامی جوانب نگاه کنیم.

او درباره حذف کنکور تصریح کرد: در شرایط فعلی حذف کنکور مقدور نیست؛ چنانچه بحث اشتغال در کشور ما حل شود امکان دارد کنکور هم حذف شود، اما این قطعی نیست. 

وزیر علوم بیان کرد: در خصوص مهارت محور کردن آموزش حکمی آمد که به گونه برنامه‌ریزی شود که رشته‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و نیاز‌های جامعه با یکدیگر تناسب داشته باشند. 

او ادامه داد: دانشگاه‌های شریف و تهران در جهان رتبه‌های بهتری دارند، اما ۶۵ تا ۷۰ دانشگاه را در جهان در مرجعیت علمی داریم؛ تولید علم جدید نیاز به تجهیزات روز آمد دارد. 

وزیر علوم گفت: ۵ درصد اعتبارات عمومی کشور به وزارت علوم تعلق دارد برای پیدا کرد جایگاه جهانی باید به معیشت اساتید و یاوران علمی دانشگاه‌ها توجه شود. 

زلفی گل بیان کرد: اساتید ما در دانشگاه‌ها باید فضای پژوهشی کافی را داشته باشند، ما باید فضای پژوهشی را به حد مطلوب برسانیم؛ علاوه بر بودجه نظام انگیزشی و سنجشی باید قانونمد باشد و سیستم از یکنواختی خارج شود؛ ما باید به تمامی جوانب نگاه کنیم.  او درباره حذف کنکور تصریح کرد: در شرایط فعلی حذف کنکور مقدور نیست؛ چنانچه بحث اشتغال در کشور ما حل شود امکان دارد کنکور هم حذف شود، اما این قطعی نیست. 

وزیر علوم بیان کرد: در خصوص مهارت محور کردن آموزش حکمی آمد که به گونه برنامه‌ریزی شود که رشته‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و نیاز‌های جامعه با یکدیگر تناسب داشته باشند. 

زلفی گل همچنین گفت: رشته‌هایی که استاندارد‌های آموزش عالی در آنها رعایت نشده بود حذف شد که پارسال حدود ۲ هزار رشته حذف و تعداد محدودی رشته به دانشگاه‌ها اضافه شد، اما آمار امسال تا کنون مشخص نیست. 

او در خصوص شهریه دانشگاه آزاد گفت: نحوه درست تعیین خود دانشگاه است؛ برخی دانشگاه‌ها با دانشگاه آزاد رقابت دارد مانند دانشگاه‌های غیرانتفاعی، در رشته‌هایی که بین این دو دانشگاه‌ها مشترک نیست شورای رقابت تعیین کننده است. 

وزیر علوم درباره اظهار کرد: ۷۵ مورد کار مثبت در وزارت علوم در این مدت انجام شده که بورس رتبه‌های برتر کنکور، مرجعیت علمی و توسعه فناوری از جمله این موارد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • فعالیت دانش‌بنیان در استان بوشهر به‌ یک فرهنگ تبدیل شده است
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری