Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:54:54 GMT

کشف و ضبط ۱۰ تن چوب قاچاق در مناطق حفاظت شده صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۴۷۰۲

کشف و ضبط ۱۰ تن چوب قاچاق در مناطق حفاظت شده صومعه سرا

علی اصغر آزاد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متخلفان با قطع اشجار صنوبر دست کاشت از حاشیه رودخانه پلنگ ور در منطقه حفاظت شده سیاکشیم قصد خارج کردن آن را داشتند که با هوشیاری محیط بانان موفق به این کار نشده و با بر جای گذاشتن۱۰ تن چوب از منطقه متواری شدند.
وی در ادامه افزود: با هماهنگی دادستان و برای تعیین تکلیف،  درختان قطع شده توسط پیمانکار جمع آوری و به بیرون منطقه انتقال داده شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت ۳۶۰ هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند. 

شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزارنفر جمعیت با وسعتی حدود ۵۶۴کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ۲۱ هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی دارد.

برچسب‌ها صومعه سرا گیلان تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صومعه سرا گیلان تخریب محیط زیست صومعه سرا گیلان تخریب محیط زیست حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است

مراد آبیار اظهار کرد: این روستاها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات شهرستان ریگان قرار دارد و جاری شدن سیلاب و تخریب مسیر موجب مسدود شدن این راه ها شده است.

وی بیان کرد: تیم های امدادی در منطقه مستقر شده اند اما با توجه به جریان داشتن آب و سیلاب، بازگشایی مسیر بی فایده است و باید منتظر فروکش کردن آب باشیم.

فرماندار ریگان گفت : راه ارتباطی و دسترسی به روستاهای کَشنل، پیرکُهن، پیرخُشاب، کاسکو، بَردَستو، گوره‌ای، بادامک و شورآب هم اکنون قطع است.

آبیار افزود: اوضاع این روستاها تحت کنترل است و بعد از فروکش کردن آب مسیر بازگشایی می شود.
وی عنوان‌کرد: افراد از تردد و سفرهای غیر ضروری، کوهنوردان از صعود و عشایر از کوچ در شرایط فعلی بپرهیزند و دامداران و عشایر دام‌های خود را به فضای مسقف هدایت کنند.

اداره کل هواشناسی کرمان تداوم بارش‌ باران در جنوب و شرق استان طی امروز (سه‌شنبه) و فردا خبر داده بود و طبق این پیش بینی بارش باران در ساعات بعد از ظهر و شب شدت می یابد البته اوج بارش‌ها در این مناطق برای روز چهارشنبه پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است
  • نگرانی اهالی روستای انزل از آلودگی کارخانه سنگ شکن
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در روستای صومعه نیشابور
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم
  • آب و راه مناسب؛ آرزوی مردم آقداش و روستاهای همجوارشان!
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال