Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@00:12:33 GMT

فیلم | ابتکار جالب یک نانوایی در شیراز برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۴۸۲۹

‍‍‍‍‍‍

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یک نانوایی در شیراز اقدام به خط کشی کردن پیاده‌رو و ایجاد فاصله اجتماعی برای تشکیل صف مناسب کرده است، انتشار فیلمی از نحوه قرار گرفتن شهروندان در صف روبروی این نانوایی در فضای مجازی در چند روز گذشته همچنان بیننده دارد.

این نانوایی با این خط‌کشی، فاصله تقریبی یک‌مترونیم را برای افرادی که در صف می‌ایستند تعیین کرده است و فاصله افرادی که در مربع‌های ایجاد شده می‌ایستند تقریبا معادل همین مقدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام موجب شده تا شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری در صف بایستند و حتی افراد می‌توانند بدون ماسک نیز  در صف ایستاده و نان بخرند.

کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ادامه اقدامات مستمر یک ماه اخیر ازسوی همه دستگاه‌ها که با حداکثر ظرفیت به صورت ۲۴ ساعته و مستمر برای مقابله و ممانعت از گسترش شیوع کرونا در کشور انجام گرفت، طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح کشور (مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

در راهکار رعایت فاصله اجتماعی به مردم توصیه می‌شود برای کاهش خطرهای ابتلا به ویروس کرونا، باید از حضور در اماکن عمومی و تجمع‌های غیر ضروری و به طور خاص فعالیت‌هایی که افراد زیادی در آن مشارکت می‌کنند، خودداری کنند.

تاکنون ۶۳۳ نفر در استان فارس به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۲۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۱۸۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۲۵ نفر  جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 495817 برچسب‌ها استان‌ فارس كرونا در ايران نانوا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس كرونا در ايران نانوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون در دومین همایش بیماری سلیاک در این شهرستان از خانواده‌های دارای فرزند سلیاکی خواست برای دریافت کارت شناسایی و بهره مندی از بسته‌های حمایتی دولت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند.

این همایش امروز و همرمان با چهارمین روز از هفته سلامت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار شد.

بیماری سلیاک مشکل خود ایمنی است که به پوشش روده کوچک آسیب می‌رساند. گلوتن که پروتئین موجود در گندم، جو و چاودار است نشانه‌های این بیماری را تحریک می‌کند.

در حال حاضر درمان قطعی برای بیماری سلیاک وجود ندارد به همین دلیل افراد مبتلا به این بیماری باید از رژیم غذایی پیروی کنند که گلوتن در آن کاملاً محدودشده باشد.

شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • پس‌لرزه‌های توئیت عجیب کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • واکنش جالب یک بلاگر خارجی از دیدن شیراز + فیلم