Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@17:35:12 GMT

اعلام نام تجاری یک الکل تقلبی و خطرناک

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۵۰۵۴

اعلام نام تجاری یک الکل تقلبی و خطرناک

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: این الکل به عنوان اتانول ۹۶ درصد در استان عرضه شده ولی طبق آنالیز صورت گرفته، متانول خالص با درجه ۹۷.۱ بوده که نه تنها خاصیت ضدعفونی کنندگی ندارد بلکه با جذب از راه پوست باعث کوری و مرگ می‌شود.

در این اطلاعیه اضافه شده است: از همه شهروندان تقاضا می‌شود تا جهت حفظ سلامت و ایمنی خود از هرگونه خرید و مصرف این محصول خودداری کرده و در صورت مشاهده محصول در سطح مراکز فروش نسبت به اطلاع‌رسانی از طریق شماره تلفن ۱۹۰ اقدام کنند تا از سوی کارشناسان معاونت غذا و دارو نسبت به جمع‌آوری از سطح عرضه اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی آورده است: با توجه به شرایط بحرانی ناشی از اپیدمی بیماری کرونا در سطح کشور و عرضه انواع محصولات تقلبی و غیرمجاز به عنوان ضدعفونی‌کننده در سطح مراکز عرضه، از همه شهروندان تقاضا می‌شود تا محلول‌های ضدعفونی‌کننده را تنها از داروخانه تهیه کرده و از هرگونه خرید این‌گونه محصولات از سایر مراکز و فروشگاه‌ها خودداری کنند.

طی هفته‌های اخیر ۲۱ نفر بر اثر استفاده از الکل برای ضدعفونی در آذربایجان‌غربی مسموم شده و از این تعداد پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 پزشکان بدون مرز جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی اتانول متانول الکل تقلبی کروناویروس نوروز 99 پزشکان بدون مرز جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و عرضه غذا در تالش

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات بیشتر این خبر اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی که از ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا شد یازده هزار ۳۴۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان توسط کارشناسان بهداشت انجام شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد بازرسی ۱۰۰۴ مورد اخطار بهداشتی صادر شده است، تصریح کرد: ۲۰ مورد نیز-به دادگاه و مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش ادامه داد: ۱۳ مورد پلمب و ۴۸۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته نیز کشف و معدوم سازی شد.

کد خبر 6078783

دیگر خبرها

  • حضور مستمر ناظران در مراکز خرید محصولات زراعی + فیلم
  • حضور مستمر ناظران در مراکز خرید محصولات زراعی
  • تنظیم کرایه حمل محصولات کشاورزی با اخذ بارنامه میسر می شود
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد
  • انجام بیش از ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و عرضه غذا در تالش
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی در تبریز
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی در تبریز
  • بانه شهر توریستی و تجاری کردستان ‌
  • ورود نیم میلیون نفری مسافر نوروزی به بانه