Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره احتمال تعطیلی حمل و نقل عمومی در پایتخت اظهار داشت: تعداد مسافران مترو قبل از شیوع کرونا بسیار زیاد بود و روزانه به بیش از 2 میلیون و 500 سفر در مترو می‌رسید که پس از انتشار خبر کرونا، این آمار به 700 هزار سفر در روز کاهش یافت و در ایام نوروز نیز کمتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به دلیل باز بودن ادارات، هنوز استفاده از حمل و نقل عمومی در پایتخت انجام می‌گیرد و ما پیشنهاد تعطیلی مترو و اتوبوس را به رئیس‌جمهور و ستاد کرونا داده‌ایم، ولی هنوز پاسخی به ما ارسال نکرده‌اند. 

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد:‌در صورت ابلاغ تعطیلی مترو و اتوبوس،  آمادگی لازم را جهت اجرای آن خواهیم داشت و تأکید داریم که تعطیلی مترو و اتوبوس زنجیره انتقال کرونا را مسدود می‌کند. 

نژادبهرام با اشاره به اینکه شهرداری پیشگام در بسیاری از اقدامات جهت مقابله با کرونا بوده است، گفت:البته شورای شهر عضو ستاد مقابله با کرونا نیست و تصمیم‌گیری‌ها در پایتخت مانند تعطیلی مترو به صورت کلان انجام می‌گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پیشنهاد تعطیلی مترو و اتوبوس، پیشنهاد حذف موقتی طرح ترافیک در پایتخت را نیز داشته‌ایم که بررسی‌های لازم در این زمینه باید در شورای ترافیک تهران و ستاد کرونا انجام شود. 

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: به دلیل تعطیل نشدن ادارات، استفاده از مترو همچنان وجود دارد و باید هر چه سریع‌تر تکلیف در این زمینه مشخص شود تا به صورت جدی شاهد مقابله با کرونا باشیم. 

نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که برای مشاغل آسیب‌دیده در پایتخت به دلیل شیوع کرونا، شهرداری چه برنامه‌ای در دستورکار دارد، گفت: شورای شهر و شهرداری نمی‌تواند برای همه صنوف اقدامات حمایتی انجام دهد و یا به طور مستقیم ورود یابد. دولت تصمیماتی در این زمینه گرفته تا از صنوف آسیب‌دیده و کارگاه‌های کوچک و متوسط حمایت کند. 

وی بیان داشت: در مورد دستفروشان نیز مذاکراتی جدید با برخی از نهادها همچون بنیاددمستضعفان داشته‌ایم تا بتوانیم برای بار دوم، کمک‌های معیشتی نقدی به آنها پرداخت کنیم و امیدوارم این موضوع هر چه سریع‌تر  محقق شود

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تعطیلی مترو و اتوبوس شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین

شهردار تهران درباره نصب دوربین بر لباس نیرو‌های شهربان و حریم‌بان تهران گفت: این موضوع در راستای ساماندهی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند در امور مختلف و صیانت از افراد، کنترل بهتری داشته باشند.

علیرضا زاکانی روز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران اظهار داشت: از ظرفیت شهرداری برای حضور فعال در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شد و از این ظرفیت برای دوره دوم انتخابات که ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد نیز بهره خواهیم گرفت.

شهردار تهران درباره نصب دوربین بر لباس نیرو‌های شهربان و حریم‌بان تهران اظهار داشت: این موضوع در راستای ساماندهی یک امر کلی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند در امور مختلف و صیانت از افراد، کنترل بهتری داشته باشند.

وی درباره واردات واگن‌های مترو و اختلافاتی که بین شهرداری و وزارت کشور وجود دارد، تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن‌های مترو، وزارت کشور است که هزار و ۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد. اما اختلاف نظر‌ها در مورد تایید بسته ورودی از چین بود و اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهرداری تهران اضافه کرد: به این قرارداد باید ظرف ۱۰ روز پاسخ داده می‌شد، ولی پاسخ طولانی شد که اعتراض آقای چمران را به همراه آورد. اما در زمان خودش این کار انجام شد.

واردات واگن مترو امسال انجام می‌شود

زاکانی درباره زمان واردات آن توضیح داد: امسال واردات واگن‌ها انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

وی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان چنین موضوعی مطرح نشده است و در ایران تولید آسانسور و پله برقی وجود دارد. البته سال گذشته ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد و ظرف سه ماه نصب آن به اتمام خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • وضعیت دستفروشان از چین تا آمریکا | آیا دستفروشی در مترو شهرهای بزرگ دنیا آزاد است؟
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدشت 
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه می‌شود