Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@15:49:10 GMT

واکنش ایران به اتهام زنی ترامپ به رئیس جمهور ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۵۳۰۵

خرداد: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اتهام زنی جدید آمریکا علیه رئیس جمهور ونزوئلا را محکوم کرد.
به گزارش خرداد، سید عباس موسوی ضمن محکوم کردن اتهام زنی بی‌اساس آمریکا به رئیس جمهور ونزوئلا افزود: هیچ مقرره ای در حقوق بین الملل به آمریکا اجازه نمی دهد که با سوء استفاده از ساز و کارهای قضایی خود در امور داخلی سایر کشورها دخالت کرده و مقدمات کودتا، براندازی یا تجاوز به یک کشور مستقل را فراهم کند و بدتر آنکه برای دستگیری رئیس یک دولت خارجی جایزه تعیین کند و با این روش پوسیده و قدیمی بخواهد او را از درجه اعتبار ساقط نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسوی همچنین اظهار داشت: دولت آمریکا با وقاحت، یکجانبه گرایی و اعمال فرامرزی قوانین داخلی خود را به اوج رسانده و اینگونه اقدامات خودسرانه و نقض قوانین بین المللی به حدی رسیده که ممکن است تمامیت سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی را با خطر مواجه نماید.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، بی تفاوتی، سکوت و تسلیم شدن در مقابل این اقدامات دولت آمریکا را نوعی همراهی و کمک به رفتار غیر قانونی آمریکا ارزیابی و تاکید کرد: ما از همه اعضای جامعه بین المللی می خواهیم که هم‌صدا با یکدیگر  از چند جانبه گرایی دفاع کرده و با صدای بلند به اقدامات یکجانبه و قهرآمیز آمریکا "نه" بگویند. برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد