Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@22:45:17 GMT

ماجرای توقف یک تیزر تبلیغاتی در تلویزیون

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۵۷۴۷

ماجرای توقف یک تیزر تبلیغاتی در تلویزیون

سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در دستوری انتشار یک تیزر تبلیغات تلویزیونی در مورد روغن خوراکی را متوقف کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو زیر مجموعه وزارت بهداشت در نامه‌ای به یک شرکت تولید روغن اعلام کرده که تبلیغات مربوط به روغن مربوطه متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منع تبلیغ یک روغن مدعی غیر تراریخته

در این نامه آمده است: «مقتضی است نسبت به توقف پخش تیزر تبلیغاتی محصول روغن خوراکی با نام تجاری ... از شبکه‌های مختلف صدا و سیما حداکثر ظرف 24 ساعت اعلام نمایید. محتوای تیزر مذکور علاوه بر تشویش اذهان عمومی و دامن زدن به بی‌اعتمادی مردم، می‌تواند آسیب جدی و جبران‌ناپذیری بر روند تولید و فعالیت سایر کارخانجات و تولیدکنندگان محصولات غذایی وارد نماید که مغایر با سیاست‌های کلی کشور در رونق و جهش تولید می‌باشد. بدیهی است در صورت عدم توجه و توقف پخش رسانه‌ای، این اداره‌کل برابر وظایف قانونی، اقدامات لازم به عمل آورده و در صورت تشخیص و ضرورت، موضوع به مراجع قضایی ارجاع خواهد گردید.»

به گزارش فارس، با وجود این که بحث مصرف محصولات تراریخته و غیرتراریخته در کشور چند سالی است که به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شده، اما کارشناسان زیادی در دنیا مضرات مصرف محصولات تراریخته (تغییر ژن یافته) به ویژه محصولات خوراکی را به شدت منع می‌کنند و حتی کشور آمریکا که گفته می‌شود بیشترین تولید محصول کشاورزی تراریخته دارد، این نوع محصولات را برای مصرف مردم خود اجازه نمی‌دهد و فقط به کشورهای در حال توسعه صادر می‌کند.

در دنیا شرط اساسی عرضه محصولات تراریخته برچسب اطلاع‌رسانی از تراریخته بودن محصول است و محصولات تراریخته با وجود شکل زیبا دارای برچسب تغییر ژن یافته یا تراریخته (GMO) هستند و قیمت ارزانتری هم نسبت به محصول غیر ترایخته دارند.

از طرفی کشور ما از نظر تولید روغن خوراکی وابستگی 85 درصدی دارد که به شکل روغن خام خوراکی یا دانه روغنی تامین می‌شود، در حالی که انتقادات زیادی از نظر تراریخته بودن ذرت، سویا و کانولا وارداتی وجود دارد.

در برنامه وزارت جهاد کشاورزی این گونه عنوان شده که با توسعه کشت زیتون و دانه‌های روغنی ظرف 10 سال 85 درصد روغن خوراکی کشور در داخل تامین شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت محصولات تراریخته تبلیغات طبیعت محصولات تراریخته روغن خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمد برزعلی اظهار کرد: حدود ۱۴ هزار تن سبزی و صیفی‌جات در گلخانه‌های گلستان تولید می‌شود همچنین بخشی از فضای گلخانه‌ای استان نیز به پرورش درختچه‌ها و گل‌های زینتی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برنامه جهاد کشاورزی تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای و واگذاری آن به علاقه‌مندان این حوزه است و درصدد هستیم فضای گلخانه‌ای استان طی سال‌های آینده به ۱۵۰ هزار هکتار توسعه یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد هزینه ساخت گلخانه در قالب تسهیلات در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: تلاش ما تولید محصولات متنوع از بستر گلخانه‌های استان گلستان است.

برزعلی در ادامه به طرح جهش تولید در دیم‌زارها اشاره کرد و توضیح داد: براساس شاخص‌های اعلام شده از سوی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، استان گلستان در ارزیابی سه ماهه نخست سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در طرح جهش تولید در دیم‌زارها با تحقق ۱۰۰ درصد سطح زیر کشت گندم و جو، اجرای پروژه حفظ بقایا و تحقق سطح ۹۲ درصدی کشت دانه‌های روغنی توانست در این طرح رتبه دوم کشور را به دست آورد.

وی ادامه داد: سهم استان گلستان در طرح جهش تولید در دیمزارها طی سال زراعی جاری ۳۰۰ هزار هکتار است که امیدوارم شاهد تحقق کامل آن باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان طرح جهش تولید در دیمزارها را یکی از طرح‌های راهبردی افزایش عملکرد در اراضی دیم کشور دانست و افزود: این طرح با همکاری و پشتیبانی‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت جهادکشاورزی از سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در ۶ استان از جمله گلستان شروع شده و در حال حاضر در ۲۵ استان کشور در دست اجرا است.

برزعلی، افزایش عملکرد در واحد سطح در اراضی کم‌برخوردار، استفاده از بذور گواهی‌شده استاندارد، اصلاح الگوی کشت(توسعه کشاورزی حفاظتی و آرایش کاشت)، امکان‌سنجی کشت گیاهان جدید و توصیه تناوب زراعی، توصیه و ترویج کودهای پایه، بذرمال‌ها و ریزمغذی، معرفی ادوات الگویی جدیدی ویژه مناطق دیم‌زار، بهبود وضعیت تولید و اقتصاد بهره‌برداران در مناطق دیم و توانمندسازی و ارتقای آگاهی بهره‌برداران را از جمله اهداف طرح جهش تولید در دیمزارها اعلام کرد.

به گفته وی؛ محصولات تحت پوشش استان در طرح جهش تولید در دیمزارها شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی است.

دیگر خبرها

  • ماجرای باردار شدن مجری جنجالی تلویزیون | پروسه سختی را طی می‌کردم، ولی...
  • ماجرای دختر پادشاه اردن که جنجالی شد
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • تیزر جالب برنامه امشب برمودا با حضور ژیلا صادقی | ویدئو
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • ماجرای جالب شکلات دو هزار یورویی!
  • ماجرای راه‌اندازی اولین شبکه خصوصی تلویزیون توسط یک بازیگر + فیلم