Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالناصر همتی امروز (جمعه) در این یادداشت نوشت: این روزها، زندگی اقتصادی مردم تحت فشار تحریم های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا، نیازمند پشتیبانی‌ و تلاش جدی و فوری مسوولان است.

وی افزود: بانک مرکزی در ادامه رویکرد فعال و تلاش های خود با همراهی و پشتیبانی وزیر امور خارجه، همه توان و همت خود را صرف تامین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان، از محل منابع متعلق به ایران، برای تدارک دارو، تجهیزات پزشکی و انسان دوستانه کرده و به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: تلاش برای دسترسی به تامین مالی سریع از صندوق بین المللی پول به عنوان حق قانونی و قطعی ایران و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا مسدود شده، همگی در این راستا است.

همتی با بیان این که پیگیری ها در هر دو مورد تاکنون روند مثبتی داشته است، ادامه داد: «در مورد تبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود خود برای تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم و این ادعا که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است! نه دارو و تجهیزات پزشکی! باید توضیح بدهم که تلاش ما فقط برای برداشتن محدودیت ها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی، برای تداوم تامین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است.»

وی در این یادداشت خاطرنشان کرد: همه می دانند که شرایط خطیر کنونی ایجاب می کند که کشورها در مبارزه جهانی با این معضل در تامین نیازهای ضروری و انسان دوستانه خود با محدودیتی مواجه نباشند.

وی اطمینان داد: بانک مرکزی همه تلاش خود را به منظور گشایش‌ های بیشتر در رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم انجام خواهد داد، همان طور که پیش از شیوع کرونا، مسیر روبه بهبود در رشد اقتصادی و تورم را بدون استفاده از منابع مسدود شده به خوبی شکل داده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا عبدالناصر همتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پروندهٔ خبری دیپلماسی کرونا علیه تحریم کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا عبدالناصر همتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمریکا ویروس کرونا عبدالناصر همتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که ‏بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار متنی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند: برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.

روابط عمومی ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر نمایند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • ماجرای ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی؛ آیا موج جدید تورم در راه است؟
  • دستور رئیسی برای مقابله با بنگاهداری بانک ها
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • امروز هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد