Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کل بانک مرکزی نوشت: تلاش برای دسترسی به تأمین مالی سریع از صندوق بین المللی پول به عنوان حق قانونی و قطعی ایران و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا مسدود شده، ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد تامین منابع ارزی مورد نیاز کشور نوشت: این روزها، زندگی اقتصادی مردم تحت فشار تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا، نیازمند پشتیبانی‌ و تلاش جدی و فوری مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی، در ادامه رویکرد فعال و تلاش های خود با همراهی و پشتیبانی وزیر محترم امور خارجه، تمام توان و همت خودش را صرف تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان، از محل منابع متعلق به ایران، برای تدارک دارو، تجهیزات پزشکی و انسان دوستانه نموده و به تلاش‌های خود دامه خواهد داد.

تلاش برای دسترسی به تأمین مالی سریع از صندوق بین المللی پول به عنوان حق قانونی و قطعی ایران و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا مسدود شده است، همگی در این راستا است.

بحمدالله، پیگیری ها در هر دو مورد تاکنون روند مثبتی داشته است. در مورد تبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود خودش برای تأمین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم و این ادعا که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است! نه دارو و تجهیزات پزشکی! بایستی توضیح بدهم که تلاش ما صرفاً در جهت برداشتن محدودیت ها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی، برای تداوم تأمین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است.

همه می دانند که شرایط خطیر کنونی ایجاب می کند که کشورها در مبارزه جهانی با این معضل در تامین نیازهای ضروری و انسان دوستانه خود با محدودیتی مواجه نباشند.

مطمئناً بانک مرکزی، تمامی تلاش خود را در جهت گشایش‌ های بیشتر در رفع مشکلات و تأمین نیازهای مردم انجام خواهد داد، همان طور که قبل از شیوع کرونا، مسیر روبه بهبود در رشد اقتصادى و تورم را بدون استفاده از منابع مسدود شده، به خوبی شکل داده است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد ایران تحریم ویروس بانک مرکزی عبدالناصر همتی برای دسترسی بانک مرکزی منابع ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا

رئیس فدرال رزرو شیکاگو اظهار کرد: ما در «دوره‌ای تیره با تورم» قرار داریم.

به گزارش ایسنا، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، آستن گولسبی گفت که بانک مرکزی در حال حاضر در «دوره‌ای تیره با تورم» است.

او تاکید کرد که فدرال رزرو باید با اختیارات خود در این مورد تعادل را برقرار کند.

در همین حال، گولسبی با صحبت در مورد تسهیل سیاست پولی و آخرین نمودار نقطه‌ای، فاش کرد که سه کاهش نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کند.

این مقام فدرال رزرو همچنین خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه تعدادی از انتشار ارقام اقتصادی هنوز در راه است، نمی‌تواند هرگونه کاهش نرخ برای ماه ژوئن را رد کند یا نادیده بگیرد.

اکونومی نوشت، رئیس فدرال رزرو شیکاگو تاکید کرد که همه تصمیم‌ها به داده‌های اقتصادی منتشرشده بستگی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • بهره بردن از بازار سرمایه و ظرفیتهای نهفته آن در سال جهش تولید
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا