Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@08:07:06 GMT

افراط و تفریط‌ در تحلیل حوادث سال 98

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۶۳۰۳

افراط و تفریط‌ در تحلیل حوادث سال 98

امام جمعه فارسان با بیان اینکه درباره سال 98 تحلیل‌ها و برداشت‌های متفاوتی ارائه شده است گفت: برخی با نگاه سیاه و تاریک سعی در درشت‌نمایی مشکلات داشته‌اند و برخی با کوچک‌انگاری دشواری‏‌ها سعی در نادیده گرفتن کم‌کاری‌ها و توجیه کوتاهی‌ها دارند.

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد ضمن تبریک حلول ماه شعبان المعظم، گفت: در حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده است در ماه شعبان تا می‏توانید صلوات بفرستید! ماه شعبان را ماه شفاعت گفته‏‌اند چون پیامبر(ص) از هرکسی که بر ایشان صلوات می‌‏فرستد، شفاعت می‏‌فرمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه فارسان در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هنگام تحویل سال جدید، افزود: پیام نوروزی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در زمان تحویل سال نو، مانند هر سال، در عین اختصار و کوتاهی سرشار از نکات نغز و راه‏‌گشاست.

وی با بیان اینکه درباره سال 98 تحلیل‌ها و برداشت‌های متفاوتی ارائه شده است و با نگاهی گذرا در فضای  مجازی، مطبوعات و رسانه‌ها کشور درمی‌یابیم که بسیاری از این تحلیل‌ها تک‌بعدی و تک‌ساحتی است، اضافه کرد: برخی با نگاه سیاه و تاریک سعی در درشت‌نمایی مشکلات داشته‌اند و برخی با کوچک‌انگاری دشواری‏‌ها سعی در نادیده گرفتن کم‌کاری‌ها و توجیه کوتاهی‌ها دارند.

ملک‌پور با اشاره به اینکه نگاه حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی در این میان، نگاهی معتدل و درست است، اظهار داشت: ایشان سال ۹۸ را سال پرتلاطم، سختی‌ها و آزمون‌های دشوار دانستند؛ اما از سوی دیگر این سال را سال درخشش ملت و سال سربلندی مردم نامیدند.

وی با بیان اینکه از بیانات مقام معظم رهبری 7 نکته برداشت می‌شود، عنوان کرد: نگاه متوازن و متعادل به حوادث، نگاه فرصت‌محور و عبرت‌آموز به حوادث، نگاه توحیدی همراه با توکل، لسان سپاس و تقدیر از مردم و سخن گفتن صادقانه با ایشان، نگاه منصفانه و واقع‌بینانه و در نهایت نگاه امیدوارانه به مسائل و مشکلات سال 98 از جمله اشارات مقام معظم رهبری در پیام تبریک نوروزی است.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب در هنگام تحویل سال جدید درس‌‏هایی آکنده از نگاه توحیدی و آمیخته از بشارت، صبر، مقاومت، فرصت‌سازی و آینده‌نگری است، اضافه کرد: همچنین درسی است برای تحلیل، جمع‌‏بندی، ارائه مطلب، تبلیغ و تبیین.

انتهای پیام/3339

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه فارسان ماه شعبان امام جمعه انقلاب اسلامی رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت کارشناس کانادایی از حمله ایران به اسرائیل

بازدید 8 حمله ایران به اسرائیل منجر به شکل گیری موجی از تحلیل‌های بین المللی درباره آنچه این حمله موشکی و پهپادی تغییر داد، شد. در همین زمینه، یک کارشناس کانادایی تحلیل جالبی در این زمینه ارائه کرده که با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • روایت کارشناس کانادایی از حمله ایران به اسرائیل
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • حجت الاسلام ادیانی با صدور پیامی روز ارتش را تبریک گفت
  • تحلیل عملکرد موشک‌های ایران توسط سه کارشناس آمریکایی
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان
  • فیلم/تحلیل عضو سابق MI6 از وضعیت اسرائیل
  • عملیات ایران علیه اسراییل برای آمریکا عبرت‌آموز بود