Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر« احمد کحیل» شهردار نبطیه در جنوب لبنان و مسئول واحد درمان حزب الله  در گفت وگو با پایگاه خبری « العهد» تاکید کرد که امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی حزب الله در سراسر لبنان و در خدمت همه لبنانی ها خواهد بود و این کمک ها برای رویاروئی با کرونا در قالب کمک های درمانی، بهداشتی، روانی ، فرهنگی و رسانه ای و با محوریت و مدیریت وزارت بهداشت لبنان صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری رویترز هم در گزارشی از کمک های حزب الله لبنان به دولت و مردم این کشور برای مقابله با کرونا نوشت حزب الله نیروهای امدادی و پزشکی خود را که در خطوط مقدم جنگ ها بکار می گیرد و همچنین بیمارستان های مجهز شده خود را در چارچوب یک برنامه گسترده برای کمک به مقابله با کرونا در لبنان بسیج کرده است.

«سید هاشم صفی الدین» رییس شورای اجرائی حزب الله تاکید کرد که حزب الله به عنوان بخشی از« مقاومت جامعه» تا خلاص شدن لبنان از شر ویروس کرونا به طور نهایی در کنار دولت و مردم خواهد بود.  

وی با اشاره به اینکه دبیرکل حزب الله بر ضرورت « آمادگی برای مقابله با کرونا» تاکید کرده است، گفت ما برهمین اساس، شرایط قرنطینه خانگی را برای لبنانی هایی که احتمالا به ایران سفر کرده اند، فراهم کرده ایم.

به گزارش المنار صفی الدین با اشاره به نقش بزرگ وزارت بهداشت لبنان در مقابله با کرونا، با بیان اینکه « حدود ۲۵۰ طلبه به همراه همسران و فرزندانشان در شهر قم ساکن هستند و تنها اعضای ۴۵ خانواده به لبنان بازگشته اند»، گفت که یک هزار و ۱۵۰ نفر که از ایران بازگشته اند به طور دقیق در قرنطینه خانگی قرار گرفته اند.

رییس شورای اجرائی حزب الله با تاکید به اینکه « حزب الله در رویارویی دولت و مردم لبنان با ویروس کرونا مسئولانه تلاش و همکاری می کند»، خاطرنشان کرد: ما جای دولت لبنان را نمی گیریم بلکه آماده کمک به مقابله با این تهدید هستیم.

وی اعلام کرد که حزب الله در چارچوب برنامه مبارزه با کرونا ، یکهزار و 500 پزشک ، سه هزار پرستار ، پنج هزار کادر خدمات بهداشتی و ۱۵ هزار کادر خدمات میدانی و در مجموع ۲۴ هزار و ۵۰۰ کادر مرتبط با امور پزشکی ، درمانی ، بهداشتی و امور اجتماعی خود را برای کمک به وزارت بهداشت لبنان بسیج کرده است.

صفی الدین با بیان اینکه « اکنون در حال آزمایش مقاومت اجتماعی» هستیم، تصریح کرد: چندین سناریو برای مقابله با ویروس کرونا در صورتی که اوضاع بحرانی شود، طراحی کرده ایم.

رییس شورای اجرائی حزب الله با تاکید به اینکه «این یک جنگ واقعی است و ما باید با ذهنیت رزمنده با کرونا روبه رو شویم»، گفت که حزب الله در این نبرد پشت سر دولت و با وزارت بهداشت در جلوگیری از شیوع این ویروس همه گیر و تا از بین بردن آن همراه است و کمک می کند تا سیستم بهداشت لبنان از کل کشور حفاظت کند.

وی افزود: حزب الله علاوه بر در نظر گرفتن و تجهیز برخی مراکز خود برای قرنطینه و اختصاص بیمارستان هایی مانند سنت جورج و رسول اعظم (ص) برای درمان مبتلایان به کرونا ، چند بیمارستان خصوصی را هم اجاره و تجهیز کرده ، ۱۵ هزار نفر را برای مقابله با این ویروس آموزش داده و یکصد خودرو را برای حمل و نقل مبتلایان تجهیز کرده است که از جمله ۲۵ خودرو ویژه مجهز به دستگاه های تنفس مصنوعی هستند.

صفی الدین اظهارداشت که حزب الله در یک ماه گذشته یک برنامه اجتماعی هم برای کمک به خانواده های فقیر و نیازمند از جمله برای توزیع غذا و امکانات بهداشتی طراحی و اجرا کرده است.

رییس شورای اجرائی حزب الله تاکید کرد: بیشتر گروه ها ، احزاب و نیروهای لبنانی مسئولیت خود را به عهده گرفته اند زیرا آنها از جدی بودن خطر برای همه آگاه شده اند و می دانند سیاسی و طائفه ای و شخصی کردن شیوع کرونا در لبنان ناشی از یک جهل واقعی است.

وی همچنین این فرضیه را که آمریکا پشت سر شیوع ویروس کرونا است، رد نکرد و گفت: ما مطمئن نیستیم آمریکا این ویروس را شایع کرده است، اما به دلیل روحیه استکباری و توسعه طلبی در این جهان ، همه احتمالات را در نظر می گیریم.

صفی الدین افزود: توسل سازمان امنیتی آمریکا به جنگ های بیولوژیک روشی است که هرگز نمی توان آن را بعید دانست.

براساس این گزارش، رویترز با بیان اینکه حزب الله در اردوگاه های فلسطینی نشین هم کمک هایی برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام داده است به نقل از صفی الدین تاکید کرد که اقدامات حزب الله مطابق با پروتکل های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت لبنان است.

تاکنون در جهان بیش از ۵۳۶ هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده که از این بین ۱۲۴ هزار و ۳۹۵ تن بهبود یافته و ۲۴ هزار و ۱۱۲ تن فوت کرده اند.

براثر آخرین آمار در لبنان هم  ۳۶۸تن به ویروس کرونا مبتلا و ۶ تن جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا لبنان حزب الله لبنان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لبنان حزب الله لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان آمریکا آمریکا آمریکا لبنان لبنان ویروس کرونا لبنان حزب الله لبنان وزارت بهداشت لبنان مقابله با کرونا برای مقابله حزب الله ویروس کرونا صفی الدین کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی جدی: کار ستاره یووه به بیمارستان کشید

به گزارش "ورزش سه"، یوونتوس شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم سری آ ایتالیا در ورزشگاه خانگی تورینو روبه‌روی این تیم قرار گرفت تا دربی شهر تورین را برگزار کند و این بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. 

شزنی در این دیدار مثل همیشه به عنوان دروازه‌بان اول در دروازه یووه حضور داشت و روی یک صحنه به صورت اتفاقی با آدام ماسینا درگیر شد و آرنج این بازیکن به صورت غیرعمد برخوردی با صورت او داشت که باعث آسیب‌دیدگی شدیدی شد. 

بازی برای چند دقیقه متوقف شد و کادر پزشکی در حال درمان این ستاره لهستانی بود که صورت خون آلودش باعث نگرانی هواداران و کادر فنی یووه بود. گفته می‌شود که کادر پزشکی این تیم از همان ابتدا حدس زده بود که شزنی دچار شکستگی از ناحیه استخوان بینی شده و پس از بازی راهی بیمارستان شد تا به صورت دقیق مورد معاینه قرار بگیرد. 

در صورتی که شزنی تواند به دلیل شکستگی بینی در ترکیب یوونتوس قرار بگیرد، ماتیا پرین آماده است تا جای او را در چند دیدار پیش رو پر کند و امیدوار است که بتواند بدون مشکل به تیمش در این دیدارها کمک کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • نیروی متخصص کافی در بیمارستان دیلم به‌کارگیری شود
  • اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/حمله حزب الله به تیپ گولانی در مرز لبنان/ شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر رسید
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • نگرانی جدی: کار ستاره یووه به بیمارستان کشید