Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:53:36 GMT

سیرتا پیاز بزرگترین پرونده کلاهبرداری کشور

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۶۷۰۴

سیرتا پیاز بزرگترین پرونده کلاهبرداری کشور

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از نیمه دوم سال گذشته بزرگترین پرونده کلاهبرداری کشور با داشتن بیش از چندین هزار مالباخته روی میز محاکمه قرار گرفت و قاضی برای آن‌ها حکم صادر کرد.

شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین از سال ۹۵ بر سر زبان‌ها افتاد و فعالیت رسمی خود را از سال ۹۶ آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت که فعالیت‌اش در حوزه فروش طلای خام بود مشکلات بسیاری را در بازار طلا و پولی کشور به وجود آورده و چندین هزار مالباخته را سرگردان کرد.

بسیاری از افراد از طریق حساب‌های اینترنتی اقدام به خرید سکه و طلا کرده بودند، اما پس از گذشت مدتی از اینکه این شرکت به مشکل برخورد بیش از ۳۰۰۰ مالباخته از این شرکت نزد محاکم قضایی شکایت کردند.

شرکت سکه ثامن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که در حال حاضر تنها ۱۰۰ میلیارد آن موجود است و زمانی که فرهاد زاهدی فر مدیرعامل این شرکت قصد فرار به کانادا داشت توسط پلیس اینترپل دستگیر شد.

صدور حکم بدوی سکه ثامن در شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری دو

پش از شکایت علیه شرکت سکه ثامن برای ۴ متهم اصلی آن کیفرخواست صادر شد که همسر و فرزند و همسر متهم ردیف اول پرونده جلب دادرسی شد که به لحاظ عجز از تودیع وثیقه  هم اکنون بازداشت است همچنین علاوه بر همسر متهم خواهر او هم از متهمان است.

جلسه رسیدگی به پرونده سکه ثامن دی ماه سال گذشته در شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری دو و به ریاست قاضی قاسمی برگزار شد و پس از رسیدگی به این پرونده قاضی برای آن حکم بدوی را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: دادگاه سکه ثامن به پایان رسید/ قاضی: رأی به زودی صادر می‌شود

این پرونده ۳۲۵۰ شاکی دارد و ۱۸۱۲ میلیارد و ۵۵۲ و ۶۳۰ هزار و ۴۴۱ ریال حجم نقدینگی این پرونده است تا اولین جلسه رسیدگی به پرونده ۶۷۳ میلیارد و ۷۵۶ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۱۳۲ ریال مال از این متهم شناسایی شد.

پس از برگزاری دادگاه سکه ثامن قاضی بر اساس حکم بدوی دادگاه متهم را به ۱۵ سال حبس تعزیری و پرداخت بیش از ۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال رد مال در حق دولت به اتهام کلاهبرداری با پرداخت بیش از ۹۹ میلیارد تومان بابت پولشویی محکوم کرد.

پرونده سکه ثامن بیش از ۳۰۰ جلد دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های چند سال اخیر که پس از سال‌ها رسیدگی به آن صورت گرفته شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سکه ثامن قوه قضائیه دادگاه کیفری سکه ثامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سردار سید محمود میرفیضی گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.
ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد