Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال الدین میرزای رزاز رئیس دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور و رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در اقدامی هوشمندانه و هدفمند با بسیج ملی و برای مقابله با بیماری کرونا یک اپلیکیشن ایرانی با نام تاک طراحی و تولید کرده است تا افراد در زمینه‌های تغذیه، ایمنی و کرونا اطلاعات تغذیه‌ای موثقی کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این اپلیکیشن پس از رونمایی در هفته گذشته به بیش از ۵ پرسش از سوی کاربران پاسخ داده است و علاوه بر آن تاکنون بیش از ۱۰ هزار کاربر فعال از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

رزاز در ادامه با بیان اینکه اکنون بیش از ۷۰۰ کارشناس در سامانه پاسخگویی تاک ثبت نام کرده‌اند که به صورت داوطلبانه به سوال‌های تغذیه‌ای مردم پاسخگو باشند، گفت: هدف از طراحی این اپلیکیشن ارتقای سواد تغذیه‌ای گروه‌های مختلف اجتماعی و پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کرونا ویروس است زیرا برخی افراد سودجو و غیر صلاحیت‌دار با انتشار اخبار کذب پشتوانه علمی کشور را مختل کرده اند لذا بدین ترتیب تلاش انستیتو بر این بوده است که از سردرگمی هم‌میهنان در کسب اطلاعات تغذیه‌ای در عرصه‌ی مجازی بکاهد.

رئیس انجمن تغذیه ایران در ادامه بیان کرد: در اپلیکیشن تغذیه‌ای تاک با بررسی دقیق به پرسش‌ها در خصوص مراقبت‌های تغذیه‌ای در سه بخش اصلی پیشگیری، درمان و مراقبت‌های تغذیه‌ای دوران پس از نقاهت بیماری کرونا و همچنین دستورالعمل‌های رسمی نهاد‌های مرجع علمی، پاسخ‌هایی مبتنی بر شواهد و کاربردی به پرسش‌ها و شبهات تغذیه‌ای پاسخ داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: چرا نباید در زمان شیوع کرونا؛ سوسیس و کالباس مصرف کرد؟

رزار اظهار کرد:  روزانه محتوای پیش‌فرض سؤالات نیز بروز رسانی می‌شود و اگر پرسش کاربران در مجموعه‌های طبقه‌بندی شده‌ سؤالات یافت نشود، با اتصال به کارشناسان زبده علوم تغذیه از طریق اپلیکیشن، به صورت آنلاین به این پرسش‌ها و به صورت اختصاصی پاسخ داده خواهد شد.

او ادامه داد: علاوه بر مردم داخل کشور، پارسی زبانان سراسر جهان هم می‌توانند از این اپلیکیشن ایرانی بهره ببرند، زیرا این اپلیکیشن می‌تواند شرایط آسان‌تری را برای عبور از این بحران برای مردم جامعه فراهم کند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس رژیم غذایی تغذیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا خردمند، درباره نقش سامانه جامع انتظامی در کاهش اطاله رسیدگی به پرونده‌های انتظامی، گفت: با راه اندازی این سامانه همه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند به صورت برخط به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی و نیز هیأت عالی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند و از وضعیت پرونده شأن آگاه شوند. از طرفی هر اتفاق جدیدی در پرونده مراجعین رخ دهد به صورت پیامک به کاربران اطلاع رسانی خواهد شد و نهایتاً نتیجه رأی انتظامی یا کارشناسی به طرفین ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتراض به پرونده‌های انتظامی نیز در بستر سامانه جامع انتظامی خواهد بود، افزود: بر خط شدن مراجعات افراد حقوقی و حقیقی به معاونت انتظامی سازمان و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی منجر به بهبود کیفی قابل توجهی در رسیدگی به پرونده‌ها خواهد شد از طرفی قابلیت دسترسی آمار شکایات را در کل کشور فراهم خواهد کرد، ضمن اینکه از اطاله زمان رسیدگی به طور قابل توجهی کاسته خواهد شد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، رونمایی از سامانه جامع انتظامی و رسیدگی الکترونیک و بر خط به پرونده‌های انتظامی را از جمله تأکیدات رئیس کل سازمان نظام پزشکی از همان آغاز دوره جدید ریاست ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: راه اندازی سامانه جامع انتظامی مراجعه حضوری مردم و جامعه پزشکی را به شدت کاهش می‌دهد.

به گفته خردمند، یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده سازمان نظام پزشکی است، رسیدگی انتظامی یا انجام کارشناسی برای مراجع قضائی است با توجه به اینکه انجام این موضوع مستلزم مراجعه افراد به سازمان نظام پزشکی بود و همین امر مشکلات فراوانی ایجاد می‌کرد و دقت در رسیدگی را هم کم می‌کند همچنین موجب اطاله زمان رسیدگی می‌شود.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی از اجرای پایلوت سامانه جامع انتظامی در سه استان تهران، البرز و قزوین خبر داد و افزود: تحقیق و راه اندازی سامانه جامع انتظامی از حدود یک سال پیش در سازمان نظام پزشکی کلید خورده و پس از احصا و رفع عیوب سامانه در استان‌های پایلوت با دستور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، اجرای سراسری آن در کشور کلید می‌خورد.

کد خبر 6086610 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتد