Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی روز جمعه در نوزدهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستانهای استان برگزار شد اظهارداشت: توصیه ما این است که همه صنایع و کارخانه‌های فعالیت غیر ضروری خود را تعطیل کنند و یا به حداقل برسانند اما بعضی از این کارخانه ها موادغذایی، ماسک، مواد ضد عفونی، لبنیات، آرد  و مایحتاج ضروری مردم را تولید می‌کنند و نمی توانیم جلوی فعالیت آنها را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار اصفهان ادامه داد: ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای جلوگیری از اخراج کارگران واحدهای صنعتی کشور اختصاص پیدا کرد که در صورت تعطیلی صنایع، تسهیلات لازم برای جبران ضرر و زیان آنها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت اصناف هم همینطور هست یادآور شد: مسائل و مشکلات اصناف را در جلسه‌ای که بصورت ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری و معاون اول ایشان داشتیم،  مطرح کردیم و فعالیت آنها در زمان حاضر باید همانند حکومت نظامی، تعطیل شود و هیچ تعارفی با این افراد نداریم و با قاطعیت باید جلوی اینگونه فعالیت ها گرفته شود.

وی تصریح کرد: در عین حال باید انعطاف پذیر هم باشیم و با مردم بحث و مجادله نداشته باشیم چرا که همه این موارد برای حفظ سلامت شهروندان است که فشارهای  مختلفی روی آنها وجود دارد بنابراین باید مشکلات را تحمل کنیم و احترام به مردم را بعنوان یک اصل مورد توجه قرار دهیم.

رضایی با اشاره به اهمیت و ضرورت مدیریت و رصد شبکه های اجتماعی اضافه کرد: مواظب  این شبکه ها باشیم و رصد آن ها  بویژه در کلانشهر اصفهان باید جدی تر گرفته شود.  

رضایی با اشاره به خطر انتقال ویروس کرونا از طریق مسافران دیگر استانها بیان کرد: هر دستگاه اتوبوس که از سایر استان‌ها وارد اصفهان می‌شود باید از کمربندی عبور کند و برای ورود به شهرهای این استان کارت های تردد و ملی مربوط به آن شهر را داشته باشد.

 وی افزود: اکنون تردد اتوبوس‌های مسافربری به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافت که باید به صفر برسد و آنها باید ضمن کنترل و بازرسی جدی،  مدارک کافی همراه داشته باشند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: فرمانداران و مسوولان ستاد مقابله با کرونا در شهرستانها باید برای مسائل و مشکلات جزیی و موردی با تدبیر،  مدیریت،  ابتکار و ابداع خود در چهارچوب این طرح نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد در محورهای ارتباطی این استان از روز جمعه آغاز شد و در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین غیر از خودروهای امدادی و خدمات رسان تشدید می شود.

وزارت بهداشت روز پنجشنبه هفتم فروردین اعلام کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲ هزار و ۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر بهبود یافته‌اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ششم فروردین، تا کنون ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در این استان (به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) از بیمارستان ترخیص شدند که حدود ۵۰ درصد از کل مبتلایان به این بیماری هستند.

وزارت بهداشت در چند روز گذشته آمار تفکیکی مبتلایان به کرونا را در استان اصفهان اعلام نکرده است.

برچسب‌ها کرونا اصفهان استانداری اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اصفهان استانداری اصفهان عباس رضایی کرونا اصفهان استانداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید

  آقای محمدرضا زارع برزشی در گفتگو با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما فعال کردن تعاونی‌ها و مجموعه‌های صادراتی را بهترین روش برای مشارکت‌پذیری مردم در تولید عنوان کرد.    وی مشارکت مردم در تولید را منوط به فراهم شدن اقتصاد شفاف، شرایط مساعد و امنیت اقتصادی دانست و افزود: برای تحقق این امر مردم بایستی فضای امن کسب و کار را به طور ملموس حس کنند و بدانند در صورت ورود به اقتصاد سرمایه‌ی خود را از دست نمی‌دهند.    بُرزشی به وظیفه مرکز صنایع خلاق و فرش ایران برای تحقق شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های مهمی با رویکرد افزایش مشارکت مردم و اشتغال و در نتیجه جهش تولید در سال ۱۴۰۳ در این مرکز هدفگذاری شده است.    وی با اشاره به لزوم بهره مندی از خلاقیت و نوآوری در پیشبرد صنایع گفت: عنصر خلاقیت در جهت تقویت صنایع و ایجاد کسب کار و تولید محصولات نوین با استفاده حداکثری از علم و دانش، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و خلق ثروت همچون جوامع صنعتی دیگر جز در سایه تعامل جدی و موثر دستگاه‌های مربوطه اعم از دانشگاه ها، مراکز علمی، واحد‌های صنعتی و دانش بنیان و دستگاه‌های متولی سیاستگذاری و حمایت کننده و قانون گذار میسر نخواهد بود.   رونمایی از برنامه راهبردی هنرصنعت فرش دستباف به زودی    ­سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران به اقدامات و برنامه‌های دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: برنامه راهبردی در حوزه تخصصی اسباب بازی و سرگرمی، برنامه راهبردی در حوزه تخصصی طلا، نقره و جواهر و برنامه راهبردی در حوزه تخصصی البسه و تجهیزات ورزشی با برگزاری جلسات و اخذ نظرات کارشناسان مرتبط در بخش دولتی، خصوصی و انجمن‌ها سال گذشته تدوین شد و برنامه راهبردی هنر صنعت فرش دستباف نیز به زودی رونمایی خواهد شد.   وی همچنین به برنامه‌ها و اقدامات این مرکز در سال ۱۴۰۳ برای رشد تولید و مبارزه با کالای تقلبی و قاچاق در حوزه اسباب‌بازی، فلزات گرانبها و جواهرات، تجهیزات و البسه ورزشی و فرش دستباف اشاره کرد و افزود: ساماندهی کد تعرفه و آیسیک (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) این مرکز در رشته فعالیت‌های تعریف شده، پیگیری جدی طرح درج کد شناسه و رهگیری بر روی محصولات، کنترل صادرات و واردات به وسیله وضع قوانین تشویقی در کشور برنامه ریزی شده است.    براساس اعلام سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران؛ آمار واحد‌های تولیدی در رشته فعالیت‌های مختلف این مرکز در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل از آن افزایش داشته است که براین اساس در رشته فعالیت طلا، نقره، جواهر و بدلیجات با ۷ درصد افزایش، اسباب بازی و سرگرمی ۱۰ درصد افزایش، در رشته فعالیت تجهیزات و البسه ورزشی در سه بخش تجهیزات ورزشی ۷ درصد افزایش، توپ‌های ورزشی ۱۱ درصد افزایش و چمن مصنوعی ۵۰ درصد افزایش و در حوزه فرش دستباف با ۱۱ درصد رشد تولید روبرو بوده ایم.

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • چهار محور در استان مسدود است